Forum > Muziek

Carnavalsklappertjes 2005

(168 reacties. Pagina 12 van 17)
Moderator(s): Dré
MC PartyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-11-2003
Laatste: 27-9-2009
Berichten: 102
4-2-2005 13:41
1 x bewerkt. Laatst door MC Party op 4-2-2005 13:43
De absolute topper hiero

brandweerman :)

Heb hem ff online gezet(t/m zondag):

https://www.mc-event.nl/brandweer

Mss iemand hier die er ff een leuke bas onder wil zette? laugh :D laugh :D
Nu ook schuimparty's ! ;-)
RickyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-8-2003
Laatste: 22-8-2010
Berichten: 23
4-2-2005 13:43
Inderdaad hier in Noord-Limburg kun je meteen inpakken met een of ander nageaapt nummer. Wil je hier de tent op de kop zetten, dan moet je een compleet arsenaal met dialect "vasteloavesmeziek" hebben. Ik denk dat de gemiddelde persoon buiten Limburg nog nooit van een of ander nummer heeft gehoord.
Kom voor de gezelligheid morgen naar ons toe en je weet wat Limburgs vasteloavend vieren is!!! Dan ben je meteen up to date van wat de echte carnavalsklappertjes zijn!

Ricky
(neem dan wel een setje portofoons mee, want anders raak je elkaar kwijt.)

Dat moest er ook uit...
stilte...'
DJYellowStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-7-2003
Laatste: 2-9-2015
Berichten: 110
4-2-2005 15:20
Goeide tip van die protofoons, anders worden we morge elkaar kwijt in de "zoepkoel" razz :p
Doe mij maar Fohhn!!!
RenaultStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-1-2005
Laatste: 29-9-2006
Berichten: 4
5-2-2005 13:58
Gisteren al even een voorproefje genomen op carnaval 2005 en ik kan je vertellen dat de wat oudere nummers zeer goed vielen. Dj goldfinger - la raspa, van bill - klumpe stoemper enz....
DemenaceStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-2-2005
Laatste: 24-4-2006
Berichten: 6
5-2-2005 16:04
Nou wordt ie mooi, echte carnavalsnummers zijn meer limburgs? Carnaval is met z'n tijd meegegaan, maar jij volgens mij niet! Janse baggeband....carnaval? hahahahaha. Het gemiddelde nummer wat in de lijst staat is gemiddeld 10 jaar oud. Dat maakt niet uit want die draai ik ook, maar de top 10 die ik gaf is de top 10 van 2005. Afgezien van het feit dat iedereen zijn eigen smaak heeft, wil ik er nog wel aan toevoegen dat het behoorlijk arrogant is om te denken dat echte carnavalsmuziek uit Limburg komt. Ik heb dit jaar nog geen behoorlijke productie uit Limburg gehoord, maar goed...Yellow je mag ook wel een keer naar Brabant komen deze carnaval dan ervaar je een keer hoe je ook carnaval kan vieren. Er wordt immers niet alleen in Limburg carnaval gevierd. Ik wens je desalnietemin een fijne carnaval, want zo ben ik ook wel weer....

the menace

DJYellow schreef:

Ik woon in Roggel. Lekker in limburg.
De "carnavals" nummers die hier bovens staan, is meer apres ski dan carnaval.

échte carnavals nummers zijn meer limburgs.

Mijn carnavals top 10 is als volgd uit.

1) Flex und Scuba - Heidi aus tirol. ( kent waarscheinlijk niemand. Is een singeltje wat eens iemand heeft gekocht op een duitse rommelmarkt. Maar sucses verzekert!)
2) 't Assekruus - Klokke
3) Nachtraove - Sjeng oan de gang
4) Rowwenheaze - Limburg
5) Jansebaggeband - Solliciteren
6) Beppie Kraft - in D'n Hiemel
7) Neet óet lottum - Zo'n toet beer
8) Frans Teuniz - Gizuiepe
9) Rowwenheze - bestel mer
10) Ummer d'r neave - Pin code Slager

Als je een van deze nummers draait dan is het echt los. Dát is carnaval. sneaky :V en niet een of andere na-geaapte renee schuurmans sad :(

Misschien dat dit niet geheel in het topic past, maar ik vond dat het even gezecht moet worden.
Hoi1Account Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 7-4-2003
Laatste: 26-7-2006
Berichten: 11
5-2-2005 18:12
Ik wil even kwijt dat er toch een enorm verschil is tussen vasteloavendjsmeziek (carnavalsmuziek) en apres-ski. Carnaval is een soort van traditie in Limburg en het is ook een limburgs feest (met nummers die gezongen zijn in het dialect). Jammer dat de rest van Nederland het dan zonodig na moet doen met zo'n slappe après-ski aftreksels van nederlandse nummers die reeds bestaan (voorbeeld: bad brothers - leef als een zigeuner).

P.S Het is Janse Bagge Bend
SandervandermaatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2004
Laatste: 23-4-2007
Berichten: 520
5-2-2005 19:16
Carnaval is een soort van traditie in Limburg en het is ook een limburgs feest
zeg dat maar eens tegen die brabanders sneaky :V
liever een ster in me voorruit dan een ster in me gril
DJYellowStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-7-2003
Laatste: 2-9-2015
Berichten: 110
5-2-2005 19:32

hoi1 schreef:

Carnaval is een soort van traditie in Limburg en het is ook een limburgs feest (met nummers die gezongen zijn in het dialect). Jammer dat de rest van Nederland het dan zonodig na moet doen met zo'n slappe après-ski aftreksels van nederlandse nummers die reeds bestaan (voorbeeld: bad brothers - leef als een zigeuner).
Helemaal mee eens wink ;)

Maar om nog een kleine toevoeging te doen.

Het is echt niet zo, dat wij alleen maar hoempapa muziek draaien hier. We draaien ook wel eens een apresski nummer. Maar dan wel de betere nummers en niet van die slappe aftreksels.
Doe mij maar Fohhn!!!
Xander 100Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-5-2004
Laatste: 15-5-2011
Berichten: 83
6-2-2005 07:35
hier in Noord-Limburg kun je meteen inpakken met een of ander nageaapt nummer. Wil je hier de tent op de kop zetten, dan moet je een compleet arsenaal met dialect "vasteloavesmeziek" hebben.
Zeg maar gerust 2 arsenalen aan muziek.
want wat ze bijvoorbeeld in venlo draaien kennen ze in venray niet.
hier heeft iedere plaats zijn eigen muziek.
Party verhuur van gent
RickyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-8-2003
Laatste: 22-8-2010
Berichten: 23
6-2-2005 12:29
Iedere plaats heeft zijn eigen soort muziek en manier van carnaval vieren. Vooral dat laatste is iets wat een probleem is... Een Maastrichtenaar die hier carnaval komt vieren zal denken wat is dat nu voor ongezellige zooi, hetzelfde zou ik denk ik denken daar in Maastricht.

Ik heb gisteren samen weer met heel wat andere mensen staan springen op Venloosche carnavalsmuziek... Waar geen een Nederlandstalig nummer tussen zat. Ik denk niet echt dat zo'n lijst met carnvalsklappertjes helpt voor mij... Hier is het al jaren hetzelfde rijtje wat voorbij komt met weer de aanvulling van dit jaar vna het LVK e.d.

Ricky
stilte...'

Terug naar forum Reageer (zonder quote)