Forum > Geluid

Het Pioneer cdj-200 topic

(347 reacties. Pagina 13 van 35)
Moderator(s): Dré
SkitStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 3-11-2002
Laatste: 13-2-2016
Berichten: 295
25-1-2005 16:53

fredje schreef:

Denon dns 1000 word steeds leuker voor iedereen zo wink ;)
groet
Ja idd en ik hoop dat Pioneer niet tegen de lamp gaat lopen. Mij lijkt het niet erg gezond, zo een speler te hebben die een andere (500) vervangt en overigens meer op een speler lijkt van een lager segment (100) binnen hun merk. Zeker niet als mocht blijken dat de prijs van de speler ook nog eens dicht bij een segment aanleunt wat al helemaal je eigen ruiten ingooien is.
Ik heb geprobeerd te stoppen, maar ik ben weer helemaal terug begonnen.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 13-6-2024
Berichten: 13458
26-1-2005 14:08
Jeroen komt volgende week langs met een pre-production exemplaar van de CDJ-200. Ben benieuwd ;-)

Ze gaan eind maart leverbaar worden.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
RemczeroStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-11-2002
Laatste: 26-2-2010
Berichten: 336
1-2-2005 18:12
Ik ben ook benieuwd happy :) Ik hoop dat je deze week een moment tijd kunt vinden om in het kort alvast je bevindingen te posten hier Dre.sneaky :V.Veel mensen zijn niet echt optimistisch in dit topic maar ik vind juist dat pioneer wel heel erg goed naar gebruikers heeft geluisterd. Bijna elke bezitter van een cdj100s klaagt er over dat de speler geen loop bevat. Om mee te concureren nog een mp3functie en je hebt de specs klaar voor een nieuwe 100 happy :) nu hopen dat hij betaalbaar wordt en net zo lekker werkt!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 13-6-2024
Berichten: 13458
1-2-2005 19:26
Speler ziet er goed uit en voelt stevig aan. Ook viel me op dat hij, zelfs bij mp3 CD's, behoorlijk rap overal op reageerde. Bij VBR mp3's wordt het apparaat een beetje kreupel (pitchen kan, cue points instellen of loopen is niet mogelijk). Wellicht dat dit in een update nog aangepast gaat worden (overigens heb ik STERK m'n reserveringen waar het gaat om het gebruik van mp3 CD's...).

CD-Text (en id3 tags) werken prima. Ik kon keurig naam van de CD opvragen, of naam van de artiest, of naam van de track (uiteraard waren dit m'n eigen gebrande CD's die zich keurig houden aan de CD-Text specificatie).

Loop verhaal (samen met emergency loop en beatcutter) zijn ERG leuk. In combinatie met de bekende 3 effectjes kun je leuke dingen uithalen.

Wat was voor mij belangrijk? Is het apparaat snel en is hij lekker te bedienen? Beide kan ik beantwoorden met JA!

(Alleen had van mij die mp3 shit er niet op gehoeven zodat de prijs wellicht nog wat interessanter zou worden).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
SkitStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 3-11-2002
Laatste: 13-2-2016
Berichten: 295
1-2-2005 20:19

remczero schreef:

Bijna elke bezitter van een cdj100s klaagt er over dat de speler geen loop bevat. Om mee te concureren nog een mp3functie en je hebt de specs klaar voor een nieuwe 100 happy :) nu hopen dat hij betaalbaar wordt en net zo lekker werkt!
En dan verwacht je ook een vervanger voor die CDJ-100 die dat allemaal kan, niet een vervanger van een nog duurdere speler terwijl de oude 100 nog blijft bestaan. Want als je het objectief bekijkt, krijg je bij bijvoorbeeld Numark of Denon meer voor minder geld. Ik kan me niet inbeelden dat er serieuze dj's zijn die mp3-cd's als enige medium gebruiken. Het is leuk als een zekerheidje, maar ik denk dat de meerderheid die vroeger met vinyl draaide (zoals ik) al blij is dat die dat al niet meer hoeft mee te slepen.
Ik heb geprobeerd te stoppen, maar ik ben weer helemaal terug begonnen.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 13-6-2024
Berichten: 13458
1-2-2005 20:24
Er is één HEEL belangrijk iets aan Pioneer spelers: Het geeft zo makkelijk mee. Je hoeft iemand niet eerst op cursus te sturen om de spelers te kunnen gebruiken (en dat is bij sommige merken wel anders). Als Ik een klein compact setje zou moeten samenstellen (zoals ik nu heb met een XTC en 2 100'jes) dan zou ik daar nu 200'jes in stoppen (als ze beschikbaar komen). Maar voor andere toepassingen kunnen andere dingen tellen (vandaar ook dat er voor elke markt wel een merk is dat daar goed in is). Een Axis-9 speler zou IK niet in de verhuur stoppen MAAR voor thuis zou ik hem liever hebben dan een CDJ-100 (die ik weer WEL in de verhuur zou stoppen). Waarom? Omdat je met de Axis-9 veel meer kunt.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Laidback_robertStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2005
Laatste: 9-2-2005
Berichten: 3
7-2-2005 21:38
Mensen, ik heb de PDF gelezen en dit nieuwe "Speeltje" zou ik eerder aanschaffen dan dat ik de CDJ-800 zou nemen,, de cdj-200 heefd namelijk Cd-text, Mp3 Afspeel functie,enz enz (hij ziet er leuk uit :)

https://www.djsounds.com/sitegraphics/products/cdj-200_Manual.pdf

Lees em zelf zouk zeggen

en hij komt dan wel Pas in maart majah hij isz het wachten echt wel waard

Scratch ben ik niet zker van, Dre.... Heefd de Cdj-200 Scratch Functie ???

Groeten , Robert
Laidback_robertStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2005
Laatste: 9-2-2005
Berichten: 3
7-2-2005 21:50
Mocht ie scratch functie hebben dan zal ik em naar alle waarschijnlijkheid kopen :)

Greetszzz
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 30-5-2024
Berichten: 1855
7-2-2005 21:54

laidback_robert schreef:

Mocht ie scratch functie hebben dan zal ik em naar alle waarschijnlijkheid kopen :)
Waarom zet je dit niet in je vorige post?

Als je goed de specificaties van de CDJ 200 had doorgelezen had je misschien gezien dat hij géén scratch functie heeft! Hiervoor zal je voor de CDJ 800 moeten gaan die dat wel heeft.
Laidback_robertStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2005
Laatste: 9-2-2005
Berichten: 3
7-2-2005 22:17
hmnzz, dan zal het doorsparen worden voor de 1000 serie :)

Maar ok ik heb de Spec's maar gewoon ff snel doorgspaaid ;) >

adiosos

Terug naar forum Reageer (zonder quote)