Forum > Geluid

HELP! jack afgebroken, tip in mengpaneel

(19 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
Niro ooitgedagStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-1-2005
Laatste: 28-1-2005
Berichten: 4
18-1-2005 20:54
Beste mensen,

Help mij!
Een jackplug is afgebroken in (de mix-uitgang (!) van) het mengpaneel Soundcraft Spirit 8-kanaals.
De tip zit nog vast in het klemmetje, en is er niet uit te krijgen. het is te smal voor klemmetjes en pincet, en je hebt geen houvast.

Ik het het mengpaneel al opengemaakt, maar het lijkt erop dat de jackhouders, en alle andere elementen direct op de printplaat zijn gesoldeerd. Dus om het alleen al los te schroeven is nogal wat werk, maar ik vraag me ook af of dat zin heeft.

Wat nu?

Alvast bedankt, Niro
John_voofStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2003
Laatste: 12-5-2016
Berichten: 206
18-1-2005 21:10
Misschien dat je met een magneet aan de gang kan gaan, als dat geen kwaad kan voor andere delen in je apparatuur.
BartsegersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-1-2002
Laatste: 28-10-2014
Berichten: 1463
18-1-2005 21:16
iets eraan solderen. maar kans op schade is misschien beetje groot.
-bart-VIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-10-2002
Laatste: 14-8-2015
Berichten: 388
18-1-2005 21:23
Gekeken naar het chassisdeel op de print, ziet het er naar uit dat je het veertje dat normaal de tip vasthoudt, op kan tillen,verschuifen of op een andere manier kan ontgrendelen?
Met een beet geluk valt je tip er zo uit als je hem dan scheef houdt.
Petty materialists!
Master ®Ex Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2004
Laatste: 17-2-2005
Berichten: 56
18-1-2005 21:23
Een jackplug is afgebroken in (de mix-uitgang (!) van) het mengpaneel Soundcraft Spirit 8-kanaals.
De tip zit nog vast in het klemmetje, en is er niet uit te krijgen. het is te smal voor klemmetjes en pincet, en je hebt geen houvast.
Ik heb ook zo iets gehad maar dan met me cd speler toen was de tulp afgebroken en dat pinnetje zat er ook nog in en op geen enkele manier kon ik t eruit halen.
Toen ben ik uhm gaan openschroeven ik kon er ook op geen enkele manier bij komen dus was voor mij de enigste keus: terug naar de dealer/verkoper en die hebben dat toen er wel uitgekregen, binnen een week had ik uhm terug.
Dus je kan het beste je mixer terug brengen naar de winkel dan kost t mischien iets maar weet je wel zeker dat het weg is en goed gedaan is.
Want als je door blijft gaan met pulleken is de kans dat je iets beschadigd/kapot maakt, groot.
Het leven is mooi en een vrouw is voor het opruimen van je zooi. ;-)
Niro ooitgedagStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-1-2005
Laatste: 28-1-2005
Berichten: 4
18-1-2005 22:07

-bart- schreef:

Gekeken naar het chassisdeel op de print, ziet het er naar uit dat je het veertje dat normaal de tip vasthoudt, op kan tillen,verschuifen of op een andere manier kan ontgrendelen?
Met een beet geluk valt je tip er zo uit als je hem dan scheef houdt.
Mmmmmm...

Klinkt goed, als het zo in elkaar zou zitten. Wat ik me echter herinner gezien te hebben is een zwart plastic houdertje, waar de jack in verdwijnt, zonder specifieke veertjes of grendeltjes. Misschien moet ik nog eens kijken...

Of toch maar naar de reparateur

Niro
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
19-1-2005 00:53
Een slanke punt tang er in, uit elkaar knijpen (dus dicht er in en open er uit) en je trekt hem er zo uit.

Heb dit al regelmatig gehad met de plug van mijn SE-DJ5000 koptelefoon waarbij het onderste deel in de mixer bleef zitten als ik de plug er uit trok.

Nu zit de plug met een drupje seconde lijm vast in elkaar en is het probleem dus opgelost.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-5-2024
Berichten: 13458
19-1-2005 15:59
De meeste Jack chassisdelen zijn open (zo niet allen) aan de onderkant. Ik zou dus voorzichtig proberen (met de netstekker eruit natuurlijk) om NOG een koptelefoon plug in het gat te drukken. Wellicht perst die de oude eruit. Die kun je dan uit de bodem van je mixer vissen (en pas daarna hang je hem weer aan het lichtnet ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
RitscheStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-10-2002
Laatste: 16-8-2015
Berichten: 129
19-1-2005 16:46
Is het chassis niet OP de print gesoldeerd??

Edit: sorry niet goed gelezen...ashamed :$
Mooie vrouwen zijn niet lelijk
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-5-2024
Berichten: 13458
19-1-2005 16:48
Kan zijn dat het verkeerd verwoord is door OP (ik moet de eerste Jack chassis die DICHT op de print gesoldeerd is nog langs zien komen (vrijwel altijd HAAKS)). Ik heb mensen ook al eens horen klagen over veel ruis uit hun draaitafel (terwijl ik dan in de achtergrond ondertussen een dikke brom voorbij hoor komen...). Proberen kan geen kwaad in dit geval.
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)