Forum > Geluid

Elementen voor thuis-dj

(131 reacties. Pagina 9 van 14)
Moderator(s): Dré
DjheronStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-12-2003
Laatste: 3-2-2004
Berichten: 8
11-1-2005 19:30
hey ,
Ik heb zelf 2 Q10 en ben van plan om nieuwe naalde te kope.
zou ik Ortofon Concorde Pro's kopen? of pickering NP/AC zie ik ook wel zitten (niet te duur, gaat lang mee, geluid mss wel niet top) of nog een ander model bv stanton.
vor de rest heb ik synq mengpaneel
look at this one , its called reality dude
VeldmuisStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-3-2004
Laatste: 30-3-2006
Berichten: 11
11-1-2005 19:35
Die tafel heeft denk ik een té matige arm voor een concorde? ashamed :$
RitscheStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-10-2002
Laatste: 16-8-2015
Berichten: 129
11-1-2005 19:39
die heeft dezelfde arm als de q-20 en 30. Alleen vind ik het een beetje zonde van je geld om een element erin te zetten wat amper goedkoper is dan die hele draaitafel...
Mooie vrouwen zijn niet lelijk
Patrick van VugtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2004
Laatste: 14-10-2008
Berichten: 466
11-1-2005 21:33

Ritsche schreef:

die heeft dezelfde arm als de q-20 en 30. Alleen vind ik het een beetje zonde van je geld om een element erin te zetten wat amper goedkoper is dan die hele draaitafel...
Nou, overdrijven is ook een vak, maargoed beetje gelijk heb je wel.
Maar laten we proberen te helpen, want afzeiken kan iedereen wel.
Dus, concorde lijkt mij geen goed idee, een gewone pro (dus niet de concorde versie), of een stanton lijkt me een beter idee toch?
*Quukske*
DjpieterlStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-1-2004
Laatste: 10-4-2009
Berichten: 91
11-1-2005 21:40
Ik heb mss een hele rare vraag, maar toch stelik hem wink ;)

Ik heb sinds kort twee Whitelabels op mijn SL's zitten maar met het backcuen schiet mijn naald iets te veel van zijn plek, en dat terwijl de WL zou moeten vastplakken op de plaat.

Nu heb ik begrepen van iemand op Clubcharts dat de naald "ingedraaid" moet worden.
Hoe zit dat?
JelmerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2004
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 430
11-1-2005 22:06

djpieterl schreef:

Ik heb mss een hele rare vraag, maar toch stelik hem wink ;)

Ik heb sinds kort twee Whitelabels op mijn SL's zitten maar met het backcuen schiet mijn naald iets te veel van zijn plek, en dat terwijl de WL zou moeten vastplakken op de plaat.

Nu heb ik begrepen van iemand op Clubcharts dat de naald "ingedraaid" moet worden.
Hoe zit dat?
Gezien dat hier een webshop bij de whitelabels een stukje staat over de instbiliteit bij sommige van de white labels? En dat ze hier dus eerst getest worden vooordat ze verstuurd worden? Heb je ze hier gehaald of elders?
The return of the BoomBap
DjheronStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-12-2003
Laatste: 3-2-2004
Berichten: 8
11-1-2005 22:27
k dus geen ortofon kzal voor pickering gaan daarna koop ik wel 2synq tt's en betere naalde.. thx
look at this one , its called reality dude
DjpieterlStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-1-2004
Laatste: 10-4-2009
Berichten: 91
11-1-2005 23:12
Niet hier gehaald, maar ze zijn stabiel, dat probleem was bekend bij mijn verkoopadres maar die konden mij nu niks melden.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
12-1-2005 02:39

djpieterl schreef:

Nu heb ik begrepen van iemand op Clubcharts dat de naald "ingedraaid" moet worden.
Hoe zit dat?
Dat is een klein beetje het geval bij de M44-7 die in het begin een beetje een nukkige ophanging heeft die losgewerkt moet worden.

Bij de whitelabel is dat niet het geval. Je hebt een exemplaar wat goed plakt, of je hebt een bout exemplaar.
Schijnbaar is de productie lijn bij shure toch niet helemaal optimaal.

Daarnaast hoorde ik van Dre dat de hoek waarin de naald contact maakt met het vinyl ook niet echt oké is dus dan kom je al snel tot de conclusie dat men bij shure ook langzaam maar zeker de kennis kwijt aan het raken is.....

Nou das bij Stanton, Ortofoon (de oude zijn gelukkig nog wel gewoon zoals het hoord) en nu dus bij Shure ook het geval dus das weer een reden om over te stappen op cd's. Heb je al dat gezeur en gezeik met die elementen ook niet wink ;)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
12-1-2005 02:43

Ritsche schreef:

die heeft dezelfde arm als de q-20 en 30. Alleen vind ik het een beetje zonde van je geld om een element erin te zetten wat amper goedkoper is dan die hele draaitafel...
Dat vraag ik me eigenlijk af of dat het geval is. Kan me namelijk heel goed voorstellen dat er bezuinigd zou worden op juist die onderdelen.

Of dat het geval is weet ik niet hoor, ik heb nog nooit een q20 of q10 van dichtbij gezien maar het kan geen kwaad dat ff na te vragen bij Dre. Daar glippen ze dagelijks bij door de vingers dus die zou het moeten weten.

En voor cheap ass draaitafels, gewoon een stanton 500MKII er op. Mensen die op de Q10 en Q20 draaien zijn meestal de beginners, die wil je een stevige naald geven die ze niet met een paar oepsjes slopen. Die hebben ook nog niet de tijd om er goed naar te luisteren want ze zijn te druk met beatmatchen dus dan is een 500 een prima keus naar mijn mening.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)