Forum > Geluid

Elementen voor thuis-dj

(131 reacties. Pagina 8 van 14)
Moderator(s): Dré
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
7-1-2005 17:00
Geef die paar euro meer maar uit, kun je ook gewoon is kijken hoe een dj s je bevalt. Mocht je dan uiteindelijk geen voordelen zien in deze naald, switch je als ze versleten zijn gewoon weer terug naar de concorde pro.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-5-2024
Berichten: 13458
7-1-2005 17:02
DJ S vind ik een betere keuze MITS je een goede draaitafel hebt. DUS: IN een OEM bak of een SL: DJ S. Heb je een RP-4000/Q-30 o.i.d. hou het dan maar mooi bij de Pro (de zilveren uiteraard).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
VeldmuisStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-3-2004
Laatste: 30-3-2006
Berichten: 11
7-1-2005 17:24
Helder, dan ga ik die van 't weekend eventjes bestellen, tnx happy :)
Uiteraard netjes de bulk razz :p.
Patrick van VugtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2004
Laatste: 14-10-2008
Berichten: 466
8-1-2005 14:46

Dré schreef:

DJ S vind ik een betere keuze MITS je een goede draaitafel hebt. DUS: IN een OEM bak of een SL: DJ S. Heb je een RP-4000/Q-30 o.i.d. hou het dan maar mooi bij de Pro (de zilveren uiteraard).
Hoezo dit dré? De arm van de draaitafel van de q30 mag dan wel slechter zijn, maar is die dj s dan echt zo'n vereisend element? Ik heb trouwens nog een ander vraagje:
Bij de SynQ xtrm-1 zit een stanton 505 elementje, nu ben ik van plan om dit eerst op de Synq te laten zitten, en het later te vervangen door die concorde dj s dan waarschijnlijk. Het stanton elementje wil ik dan eigelijk op m'n oude draaitafel zetten (echt heel oud), alleen werkt hier de naalddruk een beetje raar, namelijk er staan een soort van stippen (7 in totaal) met een soort metalen schuifje dat je richting het element moet toe schuiven.
B.v. als ik het metale stukje naar het 4e puntje schuif, moet dat zoveel naaldruk aangeven. Nu weet ik alleen niet hoeveel dit is. Als ik het metalen stukje op het eerste puntje zet, dan kantelt de hele arm achterover (raakt de plaat dus niet) dit geld ook voor punt 2. Bij 3 staat hij heel ligtjes op de plaat (slaat snel over).
Meestal zet ik hem zelf op het 4e puntje, maar wat moet ik nu straks met die stanton doen?
*Quukske*
RitscheStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-10-2002
Laatste: 16-8-2015
Berichten: 129
8-1-2005 16:09
beetje op gevoel lijkt me dan...

Als je de nieuwe draaitafel hebt "voelen" hoe zwaar het zaakje aanvoelt en dan ongeveer zo instellen bij die oude draaitafel. Misschien dat je zo ongeveer kan uitvogelen hoeveel naalddruk je hebt met die stippen.

En ach, een stanton naald kan heel hufterig afgesteld worden wink ;) laugh :D (niet echt aan te raden voor je platen uiteraard!)
Mooie vrouwen zijn niet lelijk
Patrick van VugtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2004
Laatste: 14-10-2008
Berichten: 466
8-1-2005 19:30

Ritsche schreef:

beetje op gevoel lijkt me dan...

Als je de nieuwe draaitafel hebt "voelen" hoe zwaar het zaakje aanvoelt en dan ongeveer zo instellen bij die oude draaitafel. Misschien dat je zo ongeveer kan uitvogelen hoeveel naalddruk je hebt met die stippen.

En ach, een stanton naald kan heel hufterig afgesteld worden wink ;) laugh :D (niet echt aan te raden voor je platen uiteraard!)
Nou, qua platen zal ik het zeker niet hufterig afstellen (verzamel redelijk zeldzame platen namelijk). Het "wegen" zal denk ik niet echt werken, de arm van de OEM bak is zoiezo al een stuk ligter als deze. Mischien dat ik de oude tt gewoon laat voor wat het is (Gebruik hem nu ook al 3 maande niet meer, de naald is verrot). En doe het een tijdje ff met 1 SynQ...
*Quukske*
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-5-2024
Berichten: 13458
8-1-2005 23:19

Patrick van Vugt schreef:

Dré schreef:

DJ S vind ik een betere keuze MITS je een goede draaitafel hebt. DUS: IN een OEM bak of een SL: DJ S. Heb je een RP-4000/Q-30 o.i.d. hou het dan maar mooi bij de Pro (de zilveren uiteraard).
Hoezo dit dré? De arm van de draaitafel van de q30 mag dan wel slechter zijn, maar is die dj s dan echt zo'n vereisend element?
Hoe lager de nominale naalddruk van een element, hoe meer de fouten van een arm (hoge massa, hoge wrijving) je parten gaan spelen.

Dat je daar nou zelf niet op kon komen... ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Tribal ChefStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-11-2003
Laatste: 28-9-2009
Berichten: 543
9-1-2005 18:28
Ik heb nou de concorde Dj s op mn ttx zitten (was nieuwschierig) maar het is inderdaad niet echt een succes, que'en gaat goed, maar scratchen moet je echt niet proberen happy :)
Patrick van VugtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2004
Laatste: 14-10-2008
Berichten: 466
9-1-2005 19:09

Dré schreef:

Dat je daar nou zelf niet op kon komen... ;-)
Zat zelf ook al in die richting, maar wist het niet zeker wink ;) . Ik dacht dat het meer te maken had met de zwaarte van de arm.
*Quukske*
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-5-2024
Berichten: 13458
10-1-2005 18:40

Patrick van Vugt schreef:

Dré schreef:

Dat je daar nou zelf niet op kon komen... ;-)
Zat zelf ook al in die richting, maar wist het niet zeker wink ;) . Ik dacht dat het meer te maken had met de zwaarte van de arm.
En wat zou HOGE MASSA nou precies betekenen???

Juist! laugh :D
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)