Forum > Algemeen Forum

Disco beurs 20 oh oh, 27! oktober 2004

(205 reacties. Pagina 21 van 21)
Moderator(s): Dré
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
31-10-2004 02:55
Kans van mislukken is naar mijn idee groter dan de kans van slagen naar mijn idee.

Dit is dus een beetje mis gelopen maar ze zullen er vast lering uit trekken en zolang dat maar gebeurd kost het je mischien een paar centen op dit moment maar dat gebeurd je dan niet nog een keer.

Ik vind het knap dat ze aan durven om zoiets te organiseren en ik kan ook begrijpen dat Eureka zelf niet 1-2-3 reageerd, ik zou er zelf ook flink de pis in hebben als iets zo liep.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
31-10-2004 10:58
Ach, het is duidelijk dat ik er anders tegenaan kijk.
Maar ik kom dan ook uit de "hardere" zakenwereld, waar je moet vechten om in de top 10 te staan.

Om een vertrouwde naam op te bouwen is een lange weg, een vertrouwde naam afbreken is echter snel gebeurd.

Ik kan nog reageren op wat Rademakers, Tom, en Reind gepost hebben, maar vindt een forum daar niet echt geschikt voor.
De meeste hoe, wat, en waarom vragen zijn hier grotendeels wel behandeld. Andere zaken gaan te diep in op het onderwerp.

Succes komt niet zomaar "aanwaaien" daar moet je hard voor werken.

Martin.
kvm entertainment
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
31-10-2004 15:36
De laatse keer dat Eureka in dit topic heeft gepost, was op 12 oktober, dus meer dan twee weken geleden. En die post was niet bepaald vriendelijk:
www.new-line.nl/forum/read/?m=193431#193431

Ik blijf erbij dat je er als organisator best iets tegenover mag stellen als je gratis reclame maakt voor een evenement. Maar kennelijk is een forum alleen interessant zolang de reacties positief en niet al te kritisch zijn.

Lastig misschien ja, als er nu hier op het forum een paar mensen rondlopen die hard proberen een "zie je wel" in te slikken. Maar ik lees hier, ook na de beurs, geen enkele negatieve post over de beurs die niet netjes onderbouwd is, dus zo verschrikkelijk ingewikkeld is het niet om daar op in te gaan.

Kan ook best dat Eureka baalt dat het evenement niet is geworden wat-ie had gehoopt en hoegenaamd daarom niks meer wil posten, maar ook dan hoort het bij een professionele werkhouding om je hier overheen te zetten, te bedenken wat je ervan geleerd hebt en een beslissing te nemen over vervolgacties. Of Eureka ons daar wel of geen deelgenoot van wil maken, moet-ie zelf weten. Maar een twee weken durende radiostilte terwijl hij nog wel degelijk is langsgeweest, zegt voor mij genoeg.
EurekaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-1-2004
Laatste: 24-1-2005
Berichten: 16
31-10-2004 20:23
Alvorens er een slot op gaat, na deze posting lijkt mij, wil ik best nog even reageren.

Ik ga niet direct en met quotes in op alles wat er hiervoor over de beurs is geschreven.

Toch wil ik wel kwijt dat er heel veel tijd, energie en geld is gestoken om zowel bezoekers als deelnemers te verwerven voor de discobeurs. Ondermeer zijn er ca. 400 berichten verstuurd naar artiestenburo's, heel veel drankproducenten, horeca-decoratiebedrijven en uiteraard heel veel licht- en geluidsbedrijven.

Ten aanzien van de bezoekers onder de professionele doelgroep, waarvoor primair deze beurs bedoeld was, is geadverteerd en zijn persberichten verstuurd. Dat de bladen dit niet publiceren... helaas, maar daar is niets tegen te doen. Voorts was de beurs als zodanig vermeld op veel portals op internet. Het is te betreuren dat Nederland (en België) niet eens een fatsoenlijk DJ-blad hebben. Hier ligt echt een kans voor een uitgever...

Dan de dag in de week. Waarom een woensdag ? Heel simpel. De meeste horecabedrijven als clubs, disco- en feestcafé's zijn vanaf donderdagavond open tot en met het weekeinde. Daarom dus geen discobeurs op zaterdag of zondag.
De leeftijd van primair 16 jaar is ook heel simpel. Als er drank-promoters waren geweest, dan is het helder dat alcoholische dranken alleen aan personen boven de 16 jaar geschonken/verkocht mag worden.
Waren er ook de dames in de "strakke pakjes" of met nog minder om het lijf aanwezig geweest, dan is het mijn morele plicht om de jongste jeugd van Nederland hiervan uit te sluiten, omdat de professionele horecabedrijven waar deze acts getoond worden dezelfde richtlijnen hanteren.
Naderhand toen bleek dat deze bedrijven er niet zouden komen, is de leeftijdsgrens naar 12 jaar verschoven. Zelfs dat was/is voor sommigen nog onbegrijpelijk.

Onder de standhouders stonden voor de lezers/schrijvers van dit forum onherkenbare bedrijven als het bedrijf met de schoonmaakmiddelen, de geldtellers etc. etc. Dit zijn nu net de bedrijven die toeleverend zijn aan de professionele "disco" bedrijven. Wie van jullie heeft de moeite genomen om de man met de schoonmaakmiddelen te vragen naar schoonmaakmiddelen voor de CD-spelers... Ik schat niemand. Weet dan wel dat hij proefsetjes aanbood voor slechts een paar euro. Uit eigen ervaring weet ik dat deze middelen veel minder aggressief zijn voor de electronica, maar wel ontzettend goed reinigen.

Velen dachten dat het net zoiets als de PA-markt zou zijn. Wanneer je de informatieve site goed gelezen hebt dan heb je kunnen lezen dat dat nu net niet de bedoeling was. Eigenlijk geen tweedehandse spullen, op een enkel dingetje na, maar nieuwe materialen.
Dat er dan importeurs zijn die primair je bevestigen om interesse te hebben in deelname, waarna je contracten aan gaat met zaal verhuurder en bladen en dus verplichtingen tot betalingen, en deze mensen laten je daarna in de steek om redenen die varieëren van het van te voren al weten dat je met ziekte van personeel en onderbezetting zit dan wel meldingen in de trend van.. "ik wist van niets" of "Is het nu al, nou dan lukt het niet meer"

Voor mij is het steeds de bedoeling geweest om de beurs door te laten gaan. Dat er mensen zijn die achteraf zeggen dat de E 10,00 teveel was en zelfs mensen die niet geweest zijn dat mede onderschrijven, die hebben zich van te voren niet goed beseft wat er te zien en te vinden was. De website bood voldoende info over de deelnemers.

Wel onderschrijf ik het standpunt dat ook een standhouder zich van zijn beste kant moet laten zien op zo'n beurs.
Ook vind ik het niet meer dan normaal dat als je als standhouder iets bijzonder te melden hebt op je stand, dat je dat de organisatie laat weten. Zo was ik niet op de hoogte van de demo's die o.m. bij Rhythm werden gehouden met de Numark apparatuur. Andere bedrijven waren door een importeur benaderd om het merk te promoten op de beurs. Dat de importeur dat bij mij wel meldt en uiteindelijk niet bij de dealers... helaas.

Dan nog even over het fenomeen gratis reclame op dit forum. Het is niet zo dat ondergetekende het topic is gestart. Alleen om vragen en eventuele onduidelijkheden te beantwoorden heb ik gereageerd.
Dat enkelen onder de schrijvers een persoonlijke posting hebben gehad is meer omdat ik het niet gepast vind om iemand publiekelijk in een verkeerd daglicht te plaatsen. Dat er onder de lezers personen zijn geweest die dat normbesef niet hebben en willens en wetens getracht hebben het initiatief de grond in te boren, is één van de redenen dat ik op deze plaats geen berichten meer heb achtergelaten.

Binnenkort wordt er een evaluatie gehouden onder de deelnemers en zal er pas in het voorjaar van 2005 bekeken worden wat ik ga doen met de discobeurs.
Vanaf 12 november richt ik mij volledig op de voorbereidingen van de PA-markt van 12 maart 2005. Tot die tijd even rust in de tent een aandacht voor mijn andere bedrijf, want ook daar gaan de zaken gewoon door.

Wie er behoefte heeft om te reageren, mag dat naar mij persoonlijk doen via de e-mail uit het profiel, want zo sportief ben ik wel. Mijn gegevens zijn niet afgeschermd. Sommigen van dit forum zijn zelfs daar te scheiterig voor. Makkelijk toch, wel commentaar leveren, maar onbereikbaar voor een antwoord. Het was al eerder geschreven: "De beste stuurlui..."

Vanaf deze plaats een woordje van dank aan de moderators die dit forum hebben beheerd en bijgehouden hebben. En ook New Line die hiervoor de ruimte bood.

Aan de moderator het verzoek dit topic nu te sluiten en wat mij betreft over een week volledig te verwijderen, opdat een eventuele volgende discobeurs met een schone en onbesmette lei kan beginnen.

shut up :X
Jan-Peter Geertman
organisator
Tot ziens op de jongste beurs van Nederland.. Discobeurs... 27 oktober 2004
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 5308
31-10-2004 20:29
Dat laatste zal niet gebeuren. Is ook niet nodig: het is helemaal geen schande dat een nieuwe beurs de eerste keer geen daverend succes is.

Hopelijk kan je wat met de op- en aanmerkingen. Natuurlijk geldt: de beste stuurlui staan aan wal. Maar ik heb toch ook wel wat opmerkingen gezien (nee, niet alleen die van mezelf wink ;)) waar je misschien wat mee kan.

Laten we hopen dat deze eerste keer niet de laatste was. Het initiatief is goed, nu alleen nog een paar puntjes op de i. Succes (ook met de voorbereidingen van de pa-beurs)!
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
BlazerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-11-2003
Laatste: 5-1-2011
Berichten: 81
31-10-2004 23:03
Toch netjes van Eureka dat ie nog even iets heeft gepost! Ik had het eigenlijk niet meer verwacht.

Terug naar forum Afgesloten topic