Forum > Algemeen Forum

Opleidingen , licht en geluid.

(368 reacties. Pagina 13 van 37)
Moderator(s): Dré
DJ HanSie VStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2003
Laatste: 11-4-2015
Berichten: 219
30-10-2004 17:46
Hier is een link van mijn opleiding (Audiovisueel/Theatertechniek)
Folder kun je gratis thuis gestuurd krijgen...

www.deltion.nl/opleidingen_selectie.asp?zoek=ja&MainID=15&SubID=43
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
8-11-2004 19:25

DJ Jos schreef:

Bedankt!, ziet er opzich wel goed uit......ben alleen bang dat hier toch meer het artistieke om de hoek komt kijken.

Van de site:
Daarnaast zijn er diverse vakken die een artistieke basis leggen: kunstgeschiedenis, theatergeschiedenis en dramaturgie, maar ook spel, onderzoek van de ruimte en muzikale vorming.

In ieder geval bedankt voor de moeite!

DJ Jos
Hoe wil je dan een theatertechniekopleiding geven zonder artistieke vakken? Vind het knap als je zonder artistieke aanleg of basis bijvoorbeeld een goed creatief lichtplan weet te creeren, lijkt me toch van essentieel belang!
Light Image
Dj mikkieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-1-2003
Laatste: 30-5-2009
Berichten: 406
9-11-2004 10:55
idd, zolang dat met betrekking tot licht en geluid is lijkt dat me geen probleem toch.
schnappi???
Dj-dStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-6-2005
Laatste: 3-10-2019
Berichten: 375
14-1-2006 23:48
Even een kick van het topic.

Ik wil zo snel als het maar kan razz :p een geluids/licht opleiding doen, ik kan eigenlijk niet kiezen tussen licht of geluid, omdat ik in allebij geinterreseerd ben.
Ik zit dus te denken aan Theatertechniek, omdat je hier zowel licht en geluid krijgt; volgens vele brochures.

Mijn situatie:
Ik zit nu in 3 havo, en wil zoals boven vermeld, zo snel mogelijk een leuke opleiding doen. Ik ben voor mijn gevoel namelijk niet in de goede richting bezig.
Het enige wat mij vorigjaar door het jaar heeft getrokken, is het 'werk' in het (aan gelegen) theater. En ik weet dat dit het enige is wat mij dit jaar ook gaat helpen.
Maar ik moet er niet aan denken om gewoon nog 2 jaar havo te doen.

Ik zit daarom te denken om of naar:
Sound & Vision te Utrecht te gaan

Maar, ik hoor verschillende meningen over de opleiding Sound & Vision. Maar is het, het nou wel, of niet waard om deze opleiding te doen ?

Of weet iemand een betere opleiding in de buurt van Utrecht (of gewoon bij zeewolde)?

Met vriendelijke groet,
Dave van Engelen
Dj NathanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-12-2002
Laatste: 23-1-2013
Berichten: 271
15-1-2006 11:05
Ik zit op sound en vision in utrecht.
En als je aankomend jaar of over 2 jaar gaat is het waarschijnlijk wel iets waard. Maar nu is het erg proefkonijn achtig.
We werken met workshop's en dat is voor velen wennen want je bent opeens heel zelfstandig bezig.
Ook een voordeel aan deze opleiding is dat je niet alleen bezig bent met theater wat ik zelf erg prettig vindt want theater trekt mij persoonlijk niet echt.
Laat je niet misleiden op opendagen enz enz. En trek zelf je conclusie.
Wil je meer inhoudelijke dingen weten mail me dan even.
Pearl 2000 in da house!!
Dj-dStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-6-2005
Laatste: 3-10-2019
Berichten: 375
15-1-2006 11:50

Dj Nathan schreef:

Ik zit op sound en vision in utrecht.
En als je aankomend jaar of over 2 jaar gaat is het waarschijnlijk wel iets waard. Maar nu is het erg proefkonijn achtig.
We werken met workshop's en dat is voor velen wennen want je bent opeens heel zelfstandig bezig.
Ook een voordeel aan deze opleiding is dat je niet alleen bezig bent met theater wat ik zelf erg prettig vindt want theater trekt mij persoonlijk niet echt.
Laat je niet misleiden op opendagen enz enz. En trek zelf je conclusie.
Wil je meer inhoudelijke dingen weten mail me dan even.
dank je wel voor je antwoord, maar je zegt ''als je aankomend jaar of over 2 jaar gaat is het waarschijnlijk wel iets waard'' gaan ze de opleiding veranderen dan ?.
Dj NathanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-12-2002
Laatste: 23-1-2013
Berichten: 271
15-1-2006 12:27
Ze hebben hem net veranderd en dat gaat niet vlekkeloos wink ;)
Pearl 2000 in da house!!
Dj-dStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-6-2005
Laatste: 3-10-2019
Berichten: 375
15-1-2006 13:48

Dj Nathan schreef:

Ze hebben hem net veranderd en dat gaat niet vlekkeloos wink ;)
whahaha, maar heb je ook enig idee wat ze hebben veranderd ?

Ik las een stukje terug dat je in het eerste jaar, weinig deed met licht en geluid.
hebben ze dit veranderd. razz :p
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
15-1-2006 13:53
Je zou ook eventueel naar de opleiding 'Mediatechnologie' kunnen kijken op de Hogeschool Utrecht in Amersfoort. Ik meen dat Jeroen deze opleiding ook doet?
BarbaraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-6-2005
Laatste: 30-9-2009
Berichten: 439
15-1-2006 14:04

DJ Bastisito schreef:

Je zou ook eventueel naar de opleiding 'Mediatechnologie' kunnen kijken op de Hogeschool Utrecht in Amersfoort. Ik meen dat Jeroen deze opleiding ook doet?
Jep, hij zit bij mij in de klas, maar dit is meer elke dag achter een pc'tje hangen. Weinig met licht/geluid, wat ik erg jammer vind.
Als je meer wilt weten, mail maar.

En daarom schrijf ik me dit jaar weer lekker in voor de OTT, net als vorig jaar...alleen nu maar hopen dat het wel lukthappy :)
Potverdorie

Terug naar forum Reageer (zonder quote)