Forum > Geluid

beginner wil leuk setje

(59 reacties. Pagina 3 van 6)
Moderator(s): Dré
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
27-3-2003 08:38

DJ-Ipkiss schreef:

Kheb niet zo veel geld.
Moet ongeveer voor mijn kamer zijn maar kan op lopen tot een gemiddelde huiskamer(8X12) dus zeg maar een max van 400 Watt? Zeg maar 200/250 Watt RMS
Ga niet té hoog met al dat vermogen. Als je niet oppast beschadig je de beglazing in je woning. Voor huis- en slaapkamergebruik volstaat je eigen stereo-installatie (of die van je ouders). Bovendien moet je weten dat (middel)zware versterkers en dito luidsprekers niet ontworpen zijn om in kleine ruimtes gebruikt te worden.

Tenzij je die apparatuur ook op feestjes gaat gebruiken, is aankoop van zulk materiaal eigenlijk overbodig en weggesmeten geld (zo denk ik er alvast over).

Een PA-monitorset met ingebouwde versterkers is wel een goede keuze, maar als je goede kwaliteit wilt kan de prijs snel oplopen (zo'n € 400 per stuk).

Als ik van jou was, zou ik m'n geld sparen.
WeirdMickyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-12-2002
Laatste: 20-6-2004
Berichten: 22
27-3-2003 10:02

Snake schreef:

DJ-Ipkiss schreef:

Kheb niet zo veel geld.
Moet ongeveer voor mijn kamer zijn maar kan op lopen tot een gemiddelde huiskamer(8X12) dus zeg maar een max van 400 Watt? Zeg maar 200/250 Watt RMS
Ga niet té hoog met al dat vermogen. Als je niet oppast beschadig je de beglazing in je woning. Voor huis- en slaapkamergebruik volstaat je eigen stereo-installatie (of die van je ouders). Bovendien moet je weten dat (middel)zware versterkers en dito luidsprekers niet ontworpen zijn om in kleine ruimtes gebruikt te worden.

Tenzij je die apparatuur ook op feestjes gaat gebruiken, is aankoop van zulk materiaal eigenlijk overbodig en weggesmeten geld (zo denk ik er alvast over).

Een PA-monitorset met ingebouwde versterkers is wel een goede keuze, maar als je goede kwaliteit wilt kan de prijs snel oplopen (zo'n € 400 per stuk).

Als ik van jou was, zou ik m'n geld sparen.
idd, te grote speakers zijn gewoon onnodig voor thuisgebrek, en je zal jezelf tekort doen met het geluid, gezien de bouw voor die dingen is gemaakt voor grote en niet kleine ruimtes happy :)

al ben ik het niet eens met dat monitors al snel 400 euro per stuk hoeven te zijn om kwaliteit te hebben.

je hebt al 2 tannoy reveals voor 650 euro samen, nou die zijn niet slecht hoor laugh :D

verder die yorkville die ik heb zijn echt goed, misschien zelfs nog iets te goed voor mijn kamer, want ze gaan echt hard, verder is het geluid zuiver en al vele malen beter dan vele stereosets die ik heb gehoord

voor de dj vind ik het niet erg als ze iets bij kleuren, ik luister er namelijk ook gewoon muziek op, en dan is het eerlijke geluid van de duurdere monitoren soms beetje saai volgens mij
WillyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-2-2003
Laatste: 18-5-2004
Berichten: 32
27-3-2003 10:15
Voor in een kamertje of een woonkamer kun je volgens mij het beste een goed setje home hifi luidsprekers halen. Een paar flinke zuilen van 100 W rms op een goede versterker zijn ruim voldoende om ook de buren te laten meegenieten. En een goede set zuilen geeft erg mooi geluid, maar is iets minder analytisch als een goede set monitoren.
DJ-IpkissStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-2-2003
Laatste: 23-7-2012
Berichten: 320
28-3-2003 17:57
ja ik wil ze ook op feestjes gaan gebruiken laugh :D .
Maar die 250 watt rms is waarschijnlijk wat te hoog gegrepen sad :( .
Die feestjes zullen ook in een huiskamer gegeven worden.
Dus hebben jullie een tip welke boxen/ versterker?
Ik heb liever wat te veel power op mijn kamertje staan dan te kort op een feesie wink ;) laugh :D
DJ-IpkissStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-2-2003
Laatste: 23-7-2012
Berichten: 320
28-3-2003 18:00

Snake schreef:

DJ-Ipkiss schreef:

Kheb niet zo veel geld.
Moet ongeveer voor mijn kamer zijn maar kan op lopen tot een gemiddelde huiskamer(8X12) dus zeg maar een max van 400 Watt? Zeg maar 200/250 Watt RMS
Ga niet té hoog met al dat vermogen. Als je niet oppast beschadig je de beglazing in je woning. Voor huis- en slaapkamergebruik volstaat je eigen stereo-installatie (of die van je ouders). Bovendien moet je weten dat (middel)zware versterkers en dito luidsprekers niet ontworpen zijn om in kleine ruimtes gebruikt te worden.

Tenzij je die apparatuur ook op feestjes gaat gebruiken, is aankoop van zulk materiaal eigenlijk overbodig en weggesmeten geld (zo denk ik er alvast over).

Een PA-monitorset met ingebouwde versterkers is wel een goede keuze, maar als je goede kwaliteit wilt kan de prijs snel oplopen (zo'n € 400 per stuk).

Als ik van jou was, zou ik m'n geld sparen.
Ik wil een losse versterker geen ingebouwde Versterker die kan ik namelijk alleen op mijn kamer gebruiken happy :) .
Dj romaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-3-2003
Laatste: 2-7-2010
Berichten: 206
28-3-2003 18:13
koop dan gewoon die dap mc-15 deskytec pa2150 en klaar daar heb jeje set dat gaat je kosten : 2 * dap mc-15 = 218
1 * skytec pa2150 = 219.95
---------
437,95

het is geen proset maar wel genoeg voor jou doel
D'n huisschilder
DJ-IpkissStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-2-2003
Laatste: 23-7-2012
Berichten: 320
28-3-2003 18:45

dj roma schreef:

koop dan gewoon die dap mc-15 deskytec pa2150 en klaar daar heb jeje set dat gaat je kosten : 2 * dap mc-15 = 218
1 * skytec pa2150 = 219.95
---------
437,95

het is geen proset maar wel genoeg voor je advies.
Ik neem de dap paladium 700 erbij laugh :D
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 22-1-2024
Berichten: 2419
28-3-2003 21:03
als ik nog ff een tip mag geven: koop GEEN skytec.
das echt waardeloos spul. mijn rookmachine was na 11 maanden al stuk(en nee, het lag niet aan mij, k was er wel voorzichtig mee). koop dan een DAP mission 800.
2x255 watt rms aan 8 ohm. geeft een goeie berg herrie. en zeer zuiver. die heb ik voor feesten en op m'n kamer. als je ze wilt zien:www.djmartinenrick.tk
daar staan ze op statief.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
DJ SietseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2003
Laatste: 9-9-2008
Berichten: 1218
28-3-2003 22:59

martijn schreef:

als ik nog ff een tip mag geven: koop GEEN skytec.
das echt waardeloos spul. mijn rookmachine was na 11 maanden al stuk(en nee, het lag niet aan mij, k was er wel voorzichtig mee). koop dan een DAP mission 800.
2x255 watt rms aan 8 ohm. geeft een goeie berg herrie. en zeer zuiver. die heb ik voor feesten en op m'n kamer. als je ze wilt zien:www.djmartinenrick.tk
daar staan ze op statief.
Als de rookmachine van een bepaald merk slecht is wil dat nog niet zeggen dat alles van dat bepaalde merk slecht is.
Door internet beperkt
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-5-2024
Berichten: 13458
29-3-2003 00:38
Waar ik nooit iemand over hoor: Ondersteuning van de importeur qua onderdelen, service en kennis.

Eerlijk gezegd vind ik dat ZO kortzichtig van de gemiddelde consument dat hij wat mij betreft precies krijgt wat hij wil met z'n kortzichtigheid (een product dat hij waarschijnlijk de container in kan pleuren als er iets mis mee is).

Waarom kijken zoveel mensen toch niet verder dan hun neus lang is? Zolang de prijs maar zo laag mogelijk is en de teksten maar zo veelbelovend mogelijk zijn, zijn er nog steeds hele volksstammen die erin trappen.

Willen sommige mensen gewoon genaaid worden of is het iets anders?
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)