Forum > Geluid

Denon DN-D6000

(67 reacties. Pagina 1 van 7)
Moderator(s): Dré
MispoesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 12-9-2004
Laatste: 23-3-2005
Berichten: 6
17-9-2004 22:08
1 x bewerkt. Laatst door Dré op 18-9-2004 12:47
Iemand een idee wanneer deze er is, en wat de prijs zal zijn?

Pics:
www.dn-s5000.com/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=6507
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 5308
17-9-2004 23:13
Er is -voor zover ik weet- nog niks officieel bekend. De introductie zou nog enkele maanden op zich laten wachten en de prijs en specificaties zijn nog niet bekend.

Wel kan je de features al afleiden uit de foto's die er zijn:
- 1 sampler met seamless loop, aparte pitch en volume-instelling
- effecten: flanger, filter en de nieuwe echo-loop functie (zie topic over de DN-S1000)
- uiteraard seamless loop, hot starts en stutter play
- reverse play en instelbare start- en stopvertraging (drag start en brake)
- next track reserve, waarmee je naadloos naar een ander nummer op dezelfde cd kan springen
- waarschijnlijk ook next track crossfader
- cd text

Ik denk zelf (maar knoop me er niet aan op) dat hij iets goedkoper dan de dn-2600f zal worden. Een eurootje of 1.200 tot 1.300 dus. Misschien nog wel minder, gezien de prijs van een DN-S1000.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
NiekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2002
Laatste: 10-7-2014
Berichten: 882
13-10-2004 15:50
Vind het uiterlijk van de dubbele Denon speler per nieuwe serie lelijker worden...Daarbij zijn de effecten minder leuk dan de Pioneers.

Maar die snufjes klinken wel weer leuk, alhoewel ik me wel afvraag wat je er op een gegeven moment toch mee moet.

Idee: misschien moet Denon eens een groter geheugen maken, waarbij je een nummer van een CD kan kopieren naar een harddrive, die afspelen, en intussen een CD wisselen. Dan "next track crossfader", etc.

Dus lekker draaien met 1 speler...
MasterboyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-7-2003
Laatste: 22-10-2016
Berichten: 167
13-10-2004 17:49
Met mijn Dn-D9000 van Denon kun je thans al 2 nummers van dezelfde cd met elkaar mixen.Die heeft ook 4 line uitgangen ipv 2.
Dj HugoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-12-2002
Laatste: 27-11-2009
Berichten: 37
13-10-2004 19:17
1 x bewerkt. Laatst door Dj Hugo op 13-10-2004 19:36
Hallo deze speler zal rond de 1050€ gaan kosten, ik weet niet precies wat hij gaat doen hier in nederland, maar volgens mijn contact zal het rond die prijs gaan worden, erg intressant dus.

Ik kreeg te horen dat er al een topic was over deze speler dus kopieer ik mijn txt even hier.

Hallo,

Eindelijk heeft denon een leuke tussen oplossing gevonden, de dn6000 twinplayer.
Met mp3 functionaliteit, die dan ook nog een volledig ondersteund wordt.

Het concept is vergelijkbaar met de funties van de oude legende dn2600f, alleen zijn de functies nu wel direct bruikbaar, en kan men mp3 spelen, en natuurlijk niet te vergeten heeft deze een slot-in systeem.

Kijk maar, eens, echt een topper, overzichtelijk, en toch het oude vertouwde dn2600f met dan wel nieuwe extra's.

www.d-mpro.eu.com/users/folder.asp?FolderID=4050&Tab=Overview

mvgr,

Hugo

DJ Hugo Entertainment

Ik kan verder nog mededelen dat er nog tot op heden niks bekend is bij penhold, de importeur van denon, maar volgens mijn contact, zal hij waarschijnlijk rond november in de winkel liggen, ik hoop dat het ook voor nederland geld.
Over meningen valt niet te twisten! [;-)]
Dj HugoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-12-2002
Laatste: 27-11-2009
Berichten: 37
13-10-2004 19:31

Niek Bolscher schreef:

Vind het uiterlijk van de dubbele Denon speler per nieuwe serie lelijker worden...Daarbij zijn de effecten minder leuk dan de Pioneers.

Maar die snufjes klinken wel weer leuk, alhoewel ik me wel afvraag wat je er op een gegeven moment toch mee moet.

Idee: misschien moet Denon eens een groter geheugen maken, waarbij je een nummer van een CD kan kopieren naar een harddrive, die afspelen, en intussen een CD wisselen. Dan "next track crossfader", etc.

Dus lekker draaien met 1 speler...
Welke effecten heeft pioneer dan volgens jou, volgens mij geen, (zover ik weet heeft de cdj100s wel effecten maar id niet tevergelijken), denon heeft filter, echo, flanger.

Maar goed, prijs prestatie, is erg intressant t.o.v. pioneer. enne dat next track is typisch denon, en werkt perfect, als je niet uitkomt met je mix.

De functies die op deze 6000 zitten had de 2600 ook al behalve dan mp3, en het directe gebruik van de effecten, maar ik kan je vertellen dat ik de effecten wel gebruikte maar ook graag de sampler er naast, en dat kan nu, de sampler is echt perfect, zelfs met cd eruit, kan je hem gebruiken, dus ideaal incombi met draaitafels, verder natuurlijk de loops, die nu wel te corrigeren zijn, en je hebt 2 loops/hotstarts/stutters, die de 2600 ook al had.

De 6000 heeft nu wel net als de pioneers een cue/stutter, das wel een goede verbetering.

Zoals ik eerder al heb vernoemd deze hebben nu ook slot in, dus erg nettjes.

En het mooiste, MP3, dat hebben de pioneers niet!, en de complete funtionaliteit van deze 6000 is bruikbaar met mp3, nu pioneer nog.... bedoel de dmp555 heeft het niet erg vergeschopt, de enige met mp3, vandaar dat je hem ook bijna overal van 999 naar zo'n 625 ziet zakken.
Over meningen valt niet te twisten! [;-)]
DJ JusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2004
Laatste: 30-12-2005
Berichten: 410
13-10-2004 19:50

Dj Hugo schreef:

bedoel de dmp555 heeft het niet erg vergeschopt, de enige met mp3, vandaar dat je hem ook bijna overal van 999 naar zo'n 625 ziet zakken.
Weet iemand daar eigenlijk de rede van? heb hier 1x heel kort mee staan "spele", en vond het eigenlijk wel ene fijn apparaat...
Geld is net schaamhaar... het groeit niet op me rug
NiekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2002
Laatste: 10-7-2014
Berichten: 882
13-10-2004 20:00

Dj Hugo] schreef:

Maar goed, prijs prestatie, is erg intressant t.o.v. pioneer. enne dat next track is typisch denon, en werkt perfect, als je niet uitkomt met je mix.
Ik weet het, werken hier met een 2600. Lekker makkelijk tijdens een pauze o.i.d. Auto Cue eraf, next track instellen en rustig naar het toilet kunnen razz :p
De functies die op deze 6000 zitten had de 2600 ook al behalve dan mp3, en het directe gebruik van de effecten, maar ik kan je vertellen dat ik de effecten wel gebruikte maar ook graag de sampler er naast, en dat kan nu
Effecten van de 2600 vind ik dus compleet ruk. Of je gebruikt het niet, of je verneukt de muziek. De effecten van de CDJ-100 zijn daarentegen wel leuk, zonder dat je de muziek verneukt.

De sampler van de 2600 werkt trouwens ook wanneer je de cd verwijderd hebt.
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 5308
13-10-2004 20:22
De effecten van de DN-S1000 en DN-D6000 zijn aanzienlijk verbeterd ten opzichte van de DN-2600. Vooral echo-loop is een interessant effect (zie het filmpje op de denon.com-website)

Over de bruikbaarheid van de effecten van de Pioneer CDJ-100 verschillen de meningen. Pioneer is wel zo wijs geweest ze op de duurdere modellen niet toe te passen ("zip", "wah" en "jet" zouden toch wel behoorlijk afbreuk doen aan een cdj-1000 imho).
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
DJDarknessStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-4-2004
Laatste: 22-12-2009
Berichten: 251
13-10-2004 23:09

DJ Jus schreef:

Dj Hugo schreef:

bedoel de dmp555 heeft het niet erg vergeschopt, de enige met mp3, vandaar dat je hem ook bijna overal van 999 naar zo'n 625 ziet zakken.
Weet iemand daar eigenlijk de rede van? heb hier 1x heel kort mee staan "spele", en vond het eigenlijk wel ene fijn apparaat...
Ik ben zelf de gelukige bezitter van 2 van deze pioneer dmp 555 piel bakkies. happy :)
Ik zie het zelf meer als een opgewaardeerde cdj 100.
Waarom deze spelers het nooit ver geschopt hebben?? Te duur..
ze kosten nieuw 1500 euro in het begin geloof ik, nu zie ik nog regel matig dat ze voor 1000 euro voorbij komen.
Ik ben speciaal voor deze aparaatjes naar duitsland geweest, hier waren ze 500 per stuk. (dat is 40 euro meer als een cdj 100s in NL)

De mp3 functie werkt op zich wel ok, je moet alleen allemaal CBR mp3 tjes hebben, in plaats van VBR anders heeft de speler het heel zwaar.

De reden dat de cd speler nu zo goedkoop is is omdat : deze uit het assortiment gehaald worden, en ze moeten er dus van af want ze worden bijna niet verkocht. Dit is wat erges gelezen heb tenminste.

Kan ik ze aanraden.... voor wat ik ervoor betaald heb wel....
Maar de 1000 euro die ze er hier in NL voor vragen... Nee sad :(

OFF Topic
T´is eigelijk te gek dat die duitsers alles zo goedkoop mogen verkopen, mensen als dré lopen hierdoor een hoop van hun inkomsten mis.... hiep hiep hoera 1 europa shut up :X De volgende bestelling plaats ik bij jou dré wink ;)
Where words fail, music speaks :D

Terug naar forum Reageer (zonder quote)