Forum > Off-Zone

Radio systeem op school

(36 reacties. Pagina 1 van 4)
Moderator(s): Dré
DJ JusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2004
Laatste: 30-12-2005
Berichten: 410
27-9-2004 14:15
Beste mensen.

Bij mij op school is op dit moment een verbouwing bezig, die de komende 2 jaar voor veel overlast zal zorgen. Ze zijn net begonnen en de problemen stapelen zich al op. Doordat een groot deel van de school (o.a. in de aula) is afgesloten, zitten er simpel weg gewoon teveel mensen in een te kleine ruimte. De sfeer hierdoor is verschikkelijk slecht... constand problemen met mense die mekaar weer in de hare vliege etc.

Afgelope vrijdag liep dit dusdanig uit de hand dat ik (als lid van de Leerlingenraad) de leerlingenraad en de directeur bij elkaar heb gehaald. 1 van de ideeën die toen bedacht is, is dat er radio/muziek in de pauzes op school moet zijn. Dat dit de sfeer verhoogt is al bekend, wanneer er een keer een film word afgespeelt voor een bepaalde les in de aula, staat er namelijk ook in de pauzes altijd muziek aan en de sfeer word er 200% beter van.

Nu had ik hier een plan voor gemaakt, wat tot mijn verbazing nog werd goedgekeurd ook. Kort samengevat wilde ik muziek door de intercom speakers laten spelen. Na 4 uur lang druk bezig te zijn op school eindelijk een gewone radio aan weten te sluiten op dat systeem... het resultaat: een hoop gebrom wat radio moest voorstellen...

je begrijpt, ik zit nu vreselijk te bale dat dit niet gelukt is... maar ik wil wel volhoude. Ik heb dus met de directeur afgesproke te zoeke naar een goeie oplossing, en daar zou ik graag jullie hulp bij willen gebruiken.

De school bestaat uit 2 gebouwen, verbonden met een loopbrug, dit moet je zegmaar zien als zo'n gewichthef ding (anders ken ik het ook niet uitlegge, Edie kon goed tekene toch? laugh :D )

De aula (het grote probleem dus) ligt in gebouw 1, maar in gebouw 1 is de verbouwing dus ook begonnen, en is er dus minder ruimte. Als we nu muziek alleen in gebouw 1 doen, zijn we natuurlijk snel klaar, maar als we dat doen, komen er alleen maar meer mense naar gebouw 1 en we wille ze juist verdele over alle 2 de gebouwen. Het is de bedoeling dat er in gebouw 1 een kleine studio gemaakt word, nu wil ik dus, op een zo goedkoop mogelijke manier, zorge dat het geluid vanuit die studio, op normaal geluidsniveau, door het hele gebouw gestuurd word.

aangezien me eerste plan niet lukte hoop ik dat jullie me kunnen helpen... budget laat ik even buiten beschouwing, zo goedkoop mogelijk in ieder geval, als zo goedkoop mogelijk te duur is, tja, dan hebben we pech gehad.

Bij voorbaat dank!
Justin
Geld is net schaamhaar... het groeit niet op me rug
SteijntjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-11-2002
Laatste: 3-6-2008
Berichten: 141
27-9-2004 16:46
Een heel mooi en goed initiatief, maar het lijkt me meer van belang om de technische aspecten te noemen. Wat voor aansluitingen zitten er op die set van de intercom ed ed. Geef dus eerst wat technische achtergrond informatie.
MVG, Steijn Pelle
DJ JusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2004
Laatste: 30-12-2005
Berichten: 410
27-9-2004 16:52
De intercom kan vergeten worden, er zaten cinch aansluitingen op, maar aangezien dit systeem zo op de mic is afgestemt is het geluid voor gewone muziek hierdoor niet goed te krijgen. Het intercom systeem speelt dus niet meer mee... er moet iets anders gevonden worden
Geld is net schaamhaar... het groeit niet op me rug
SteijntjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-11-2002
Laatste: 3-6-2008
Berichten: 141
27-9-2004 16:54
Hoe wil je zonder intercom dan overal geluid realiseren zonder budget? shocked 8O Je kan moeilijk overal speakers gaan wegzetten.
MVG, Steijn Pelle
DJ JusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2004
Laatste: 30-12-2005
Berichten: 410
27-9-2004 17:04
Misschien was me verhaal net niet duidelijk genoeg. We hebben het vandaag aan proberen te sluiten op het intercom systeem dat we hebben. dit werkte niet. daarom wil ik een andere oplossing, en dan moet er even niet naar een budget gekeken worden, maar naar de mogelijkheden. als het dan uiteindelijk te duur blijkt te zijn, dan is daar niets aan te doen, ik heb voor de liefhebbers nog wel 2 onduidelijke foto's van het intecomsysteem die ik vanochtend nog ff gauw wist te maken met me telefoon.

www.geinteam.nl/jus/Foto(10).jpg
www.geinteam.nl/jus/Foto(11).jpg
Geld is net schaamhaar... het groeit niet op me rug
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
27-9-2004 17:11

DJ Jus schreef:

De intercom kan vergeten worden, er zaten cinch aansluitingen op, maar aangezien dit systeem zo op de mic is afgestemt is het geluid voor gewone muziek hierdoor niet goed te krijgen. Het intercom systeem speelt dus niet meer mee... er moet iets anders gevonden worden
Omzetten van LINE naar MIC is eventueel een oplossing hé! Als je in een technische school zit, lijkt me dat een tof onderwerp voor een huistaak van de elektronicarichting wink ;).
En anders denk ik dat ik in mijn jonge jaren ooit eens ergens een mengpaneel ben tegengekomen die zonder voedingsspanning werkte en die je in staat stelde om AUX en MIC te gaan mixen tot één MIC. Iemand die zich dit herinnert?
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 13458
27-9-2004 18:45
Als het toch om "tijdelijk behang" gaat, zet dan de anouncementmicrofoon vlak voor een spelende transistorradio.

Altijd beter dan niets.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
QuincManStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-8-2003
Laatste: 15-5-2010
Berichten: 784
27-9-2004 18:52
Bij ons op school gaat het zo:

- radio tuner [philips ding geloof ik] hangt aan een mengpaneel
- mengpaneel hangt aan versterker [phonic max nogwat]
- versterker hangt aan 2 peavey speakers, die aan het plafond vd kantine hangen

Daar speelt hele dag lang muziek op, maar dan ook alleen in de kantine. Gaat bij ons niet over intercom omdat wij gespreide pauzes hebben.

Edit: correctie: Peaveys worden alleen gebruikt bij voorstellingen/conferenties/andere zaken die phonic hangt aan 2 "dozen" waar wat speakers in zitten:

www3.zwintranet.nl/lanparty/zwinlan2001-1/foto/images/zwinlan2001-1-168.jpg
www3.zwintranet.nl/lanparty/zwinlan2002-1/foto/images/DSCF0070.jpg
[srry voor lange link] aan andere kant hangt er nog een.

www3.zwintranet.nl/lanparty/zwinlan2002-1/foto/images/DSCF0068.jpg
Hier zie je het mengpaneel [bovenop die kast staat de amp.]

www3.zwintranet.nl/lanparty/zwinlan2002-2/foto/images/zwinlan2002-2-001.jpg
peavey-kast zie je vaag bovenin hangen.
einstein.zwintranet.nl/~lanparty/venster.php?file=fotos/IMG_0040.jpg
DJ JusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2004
Laatste: 30-12-2005
Berichten: 410
27-9-2004 19:01
Ik heb gekeke maar er zat nergens een schakelaar oid, radio voor mic houde is welleens gedaan als opening van een examenstunt, en was niet om aan te horen.

Maar zijn er dan echt geen simpele systemen te verkrijge? Het is niet zo dat het een kleine ruimte is, maar een Grote school met 1500 leerlingen... de school wil best er in investeren, maar dan moet er wel gekeken worden wat er mogelijk is
Geld is net schaamhaar... het groeit niet op me rug
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
27-9-2004 19:03
IK zou niet kijken naar een intercom systeem dan. Maar gewoon een setje boxen door de aula hangen, goed versterkt, en spelen maar.
Zo is dat althans bij ons op school wel geregeld. Door de hele aula hangft Bose (kan d'r ook niks aan doen sneaky :V ) En gaat prima zo.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)