Forum > Algemeen Forum

kabels labelen

(120 reacties. Pagina 2 van 13)
Moderator(s): Dré
NiekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2002
Laatste: 10-7-2014
Berichten: 882
15-9-2004 20:40
Die labels dat werkt écht niet. Gooi je kabels in een grote kabelkist, trek er in de haast 1 uit en je label knapt al af.

Gewoon stickers gebruiken, en die eventueel met krimpkous vastzetten.

Zelf gebruiken wij eigen stickers, die plakken bijna overal op. Dus ook op kabels. Makkelijk en goedkoop!
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
15-9-2004 21:04

Dj Noiz schreef:

Dat lijkt me wel logisch ... (is bij ons ook zo hoor!, maar dan niet harting, maar een speciale, zeer grote zwarte connector met >40 pins female in de flightcase -> 50m multikabel met zelfde connectors maar dan male wink ;) -> stage block op podium.
Harting heeft ook van die "zeer speciale zware" connectoren 128 polig razz :p 50mtr multikabel?
En die aparte kabels (uit de multikabel) zijn in de flightcase zelf genummerd (is altijd wel handig en we spelen op safe).
De kabels die naar effectenrack e.d. gaat zijn met iets kleinere ronde connectoren bekabeld en die hebben een label! wink ;)
Want als je in de flightcase zelf bijvoorbeeld kabels wil versteken (je gebruikt toch bijna nooit een bepaald effectapparaat of iets dergelijks op eenzelfde kanaal, dan is het wel handig dat je kabels in de case zelf gelabeld zijn hoor wink ;)
Kabels versteken? Voorbeeld van effecten is mij ook niet geheel duidelijk. Ik hoef niets te "versteken" met je aux send / return kan je toch je effect per kanaal regelen.

Ik heb alles met connectoren mengtafel / effecten rack. Alleen de microfoon kabels worden op het podium in het stageblok (grote haspel) gedaan. De kabels in de mengtafel en effecten rack zijn gelabeld maar gaan er nooit uit.

Martin.
kvm entertainment
PeterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-8-2002
Laatste: 12-9-2012
Berichten: 1137
15-9-2004 21:09
Gewoon gekleurde stikkertjes erop plakken met verschillende kleuren voor verschillende lengtes.

Blauw: 1m
Groen: 2m
Wit: 5m
Geel: 10m
Rood: 20m

Lekker simpel, herken je je eigen kabels en kun je meteen de lengtes uit elkaar houden.
Volgende keer Peter!
SabStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-4-2004
Laatste: 31-8-2006
Berichten: 7
15-9-2004 23:18
IK hoorde een tijdje geleden van onze elektro boer ij ons in het dorp dat hij kabel kon bestellen met naam van het bedrijf erop. (of iets anders) www.avilek.nl

Groeten Bas
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
16-9-2004 00:42
Die kabel met naam erop kan inderdaad, moet je wel metertje of 500 kopen... En dat slijt er na verloop van tijd ook weer af.
Hier worden alle kabels gelabeld met een Dymo Labelwriter labeltje met Cyberdance erop, daarnaast een stukje tape in bepaalde kleur voor de lengte en dan over het geheel transparante krimpkous. Bij de oude kabels staat de lengte nog op het labeltje maar een kleurtje zie je toch sneller dan zo een labeltje opzoeken.
Kleuren:
Grijs: 1mtr
Geel: 3mtr
Blauw: 5mtr
Rood: 10mtr
Groen: 20mtr
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
16-9-2004 10:33
Ik zie ook regelmatig klittebandjes voor het bundelen van kabels met naam/logo van het bedrijf erop. Deze dingen dus:
www.new-line.nl/v/10198

Ze zullen ook best loslaten als je dat echt wilt, maar normaalgezien zit klitteband waanzinnig vast.
HedzerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-2-2003
Laatste: 23-11-2006
Berichten: 15
16-9-2004 19:03
Wij graveren ons logo in de connecters m.b.v een dremel ook gebruiken wij klitterband met ons logo erop. Het nadeel is wel dat je deze per 1000 moet bestellen. Dus voor de kleinere drive-in shows is dat haast niet te doen. Maar met graveren ben je al een heel eind en het blijft altijd duidelijk.
Geluid zonder licht is het zelfde als radio
NielshStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-4-2003
Laatste: 15-3-2005
Berichten: 3
19-9-2004 23:54
je hebt bij conrad van die stropjes met een label eraan, kun ej met een cd writer van alles op kwijt,

nadeel, je knipt het er zo af......

ze heten bij conrad iets van kabelbinder met schrijfvlak
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 13458
22-9-2004 18:03
Met stickertjes (zo uit je eigen printer) en doorzichtige krimpkous kom je een heel end.

En dat soort dingen (labelen) is niet om diefstal te voorkomen (want een label stopt geen dief natuurlijk) maar om misverstanden te voorkomen als je met meerdere bedrijven tegelijk op 1 locatie bent. Ook bij verhuur is het voor de klant duidelijker wat van wie is.

Dus zelfs graveren zal niet kunnen voorkomen dat een kwaadwillend iemand kabels van je leent voor onbepaalde tijd.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
ZzzzzzzzzzzzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-6-2003
Laatste: 31-3-2011
Berichten: 45
23-9-2004 17:16
Een verhuur bedrijf hier uit de buurt gebruikt voor het kenmerken van zijn eigen kabels gewoon kleine ronde stikkertjes (doorsnede ongeveer 2 cm) met hun bedrijfslogo er op. Voor zo ver ik gezien heb blijven deze redelijk zitten.

voor het markeren van de lengtes gebruiken ze gekleurde krimpkous.

klittebandjes met een logo er op is ook een erg mooie oplossing! jammer dat je die met zo veel tegelijk moet kopen (maar is wel logisch)
blaat het niet dan schaapt het niet

Terug naar forum Reageer (zonder quote)