Forum > Muziek

Gebrande cd's

(100 reacties. Pagina 7 van 11)
Moderator(s): Dré
DJ HanSie VStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2003
Laatste: 11-4-2015
Berichten: 219
14-3-2003 16:29

DJ TranceParance schreef:

Mijn mening:

Wat maakt het nou uit of je met gekopierde cd's draait of niet???
Het gaat toch om de muziek en de artiesten willen toch niks anders dan
dat jij op hun muziek danst!
Oke, ze verdienen er iets minder aan maar moet je is naar van half 8 tot 8 kijken, ik weet niet precies hoe het heet volgens mij 'Crips'.
Die lui verdienen een partij geld, dat cd'tje meer of minder maakt voor hun geenene *** uit ze lopen alleen maar cool te doen en ze doen alleen maar met die domme acties mee omdat ze nog MEER willen verdienen...
Een voorbeeld van iemand die het wel goed aanpakt; EMINEM het boeit hem nix dat mensen zijn muziek op een gebrand schijfie zetten of nie, ALS de mensen maar naar zijn muziek LUISTEREN!
Wacht maar als je meaby later groot artiest word, dan praat je wel anders..
DJ TranceParanceStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-12-2002
Laatste: 25-4-2003
Berichten: 66
14-3-2003 18:38
als ik een 'groot' artiest ben en ik hoor mijn cd in een disco dan maakt het me geen **** uit of ie gekopierd is of niet, dan gaat er juist om hoe de mensen op mijn muziek dansen en of ze je muziek leuk vinden.
<[-_-]> DJ TranceParance <[-_-]>
Dj remco uut diemStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-2-2003
Laatste: 24-5-2003
Berichten: 42
14-3-2003 19:47
tjah... allebei de verhalen is wel waar, maar als die mensen je muziek horen en leuk vinden gaan ze toch die cd's kopen? dus je maakt eigelijk alleen reclame voor die artiest, zo kun je het ook zien...

mvg, Remco
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 5308
15-3-2003 02:55
Lekker als mensen op jouw muziek uit hun dak gaan maar er *niets* voor willen betalen! En makkelijk om te zeggen dat het jou niet uit zou maken als je nog op kosten van je ouders thuis woont en er geen geld in het laatje hoeft te komen sad :(
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
DJ TranceParanceStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-12-2002
Laatste: 25-4-2003
Berichten: 66
15-3-2003 07:40
Ik doe atheneum, als ik het in de muziekwereld niet maak heb ik hopelijk in ieder geval gestudeerd en m´n diploma
<[-_-]> DJ TranceParance <[-_-]>
The LoungemasterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-2-2003
Laatste: 29-2-2004
Berichten: 21
18-3-2003 00:40
Een tip (misschien):

Volgens mij heeft een huurder van een drive-inn 2 mogelijkheden: óf hij huurt een professionele drive-inn show die een stuk duurder is, óf hij huurt een hobby-ist die een stuk goedkoper is.
Ik ben in dit geval de goedkope hobby-ist, dat betekent ook dat ik weinig geld voor cd's heb en ook gebruik maak van cd-r's. Maar om mezelf te beschermen staat er wel altijd het volgende stukje in de overeenkomst:

• Alle kosten met betrekking tot BUMA, STEMRA, SENA-rechten, die voortvloeien uit het door huurder ten gehore brengen van muziek, hetzij mechanisch hetzij live, in openbare dan wel besloten gelegenheden, alsmede uit het vastleggen van die muziek op audiodragers, waarbij dit ten gehore brengen en/of vastleggen geschiedt via door verhuurder beschikbaar gestelde apparatuur, zijn geheel voor rekening van huurder die voorts verhuurder vrijwaart tegen elke mogelijke aanspraak terzake door BUMA/STEMRA/SENA.

Overigens ken ik ook professionele bedrijven die dit soort dingen vastleggen. En nu niet meteen zeggen dat in een huurder op eventuele hoge kosten (boetes) jaag, want ze tekenen dit zelf en zijn er voordat ze dit tekenen van op de hoogte dat wij cd-r's gebruiken en dat ze dit risico lopen.

overigens nog een vraag van mij; hoe weten instanties (BUMA/Stemra/Sena ed.) waar ze moeten controleren. Ik ga ze niet bellen dat ik ergens ga draaien/feest geef?
ah, das nie waar heh..?!?
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 5308
18-3-2003 08:32

The Loungemaster schreef:

• Alle kosten met betrekking tot BUMA, STEMRA, SENA-rechten, die voortvloeien uit het door huurder ten gehore brengen van muziek, hetzij mechanisch hetzij live, in openbare dan wel besloten gelegenheden, alsmede uit het vastleggen van die muziek op audiodragers, waarbij dit ten gehore brengen en/of vastleggen geschiedt via door verhuurder beschikbaar gestelde apparatuur, zijn geheel voor rekening van huurder die voorts verhuurder vrijwaart tegen elke mogelijke aanspraak terzake door BUMA/STEMRA/SENA.
Dat stukje is helaas juridisch lang niet waterdicht:

Je legt nu de claim voor de *rechten* bij de huurder. Maar die *is* de rechten al verschuldigd: die moeten over het algemeen door de zaaleigenaar worden voldaan. Waar jij bang voor zou moeten zijn, zijn de strafrechtelijke gevolgen (lees: de boetes die de rechter aan jou oplegt) als jij gepakt zou worden met illegale cd's. Dacht je dat de opdrachtgever die ook ging betalen?

Altijd tricky als niet-juristen een overeenkomst gaan opstellen... laugh :D
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
JochaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-3-2003
Laatste: 11-11-2005
Berichten: 137
18-3-2003 16:56
Nadat ik op mijn vingers werd getikt op dit forum over het draaien met illigale cd`s heb ik geen minuut gewacht en direct contact op genomen met buma/stemra, en jouw verhaal klinkt wel "leuk" maar klopt helaas niet, wel is het zo dat je de buma rechten kan eisen, tenzij je het zelf organiseert.
Je zit ten alle tijden fout bij het draaien met mp3`s tenzij jij kan aantonen dat je licentie`s hiervoor heb.

En hoewil je dat gaan doen dan, van te voren een borg vragen van 7500 euro(gemiddeld genomen) zodat als je gepakt word het kan betalen met hun borg! of hoe moet ik me dit voorstellen?

En kijk uit ze weten echt wel waar en wanneer de feesten zijn! vooral als er maar een klein beetje promotie voor is gemaakt, dus ook kan dat bij jouw op school zijn.

kijk ff voor de grap op de site van de controleurs van buma/stemra. stichting BREIN.
www.anti-piracy.nl/

Jocha
"Jocha"
JochaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-3-2003
Laatste: 11-11-2005
Berichten: 137
19-3-2003 16:33
Maybe optie:

Volg de link www.bax-lighting.nl/mp3.htm en je ziet een lijst met producenten van mp3 abbonementen( goedgekeurd namens buma/stemra). aangezien dat je de rechten voor deze mp3`s al heb betaald, kan je ze wel op cd`s branden om toch nog met cd`s te kunnen draaien. Woorden van een contactpersoon bij Stemra

Jocha
"Jocha"
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 22-1-2024
Berichten: 2419
28-3-2003 13:55
ik moet op 11 april in et openbaar draaien alleen is et probleem dat ik bijna geen originele muziek heb. hoe doen jullie dit? ik ben net 13 dus heb ik geeb berg geld om cd's te kopen. sad :(
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers

Terug naar forum Reageer (zonder quote)