Forum > Muziek

Gebrande cd's

(100 reacties. Pagina 6 van 11)
Moderator(s): Dré
JoopgoudvisStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-11-2002
Laatste: 9-10-2011
Berichten: 84
8-12-2002 16:34
1 x bewerkt. Laatst door Joopgoudvis op 8-12-2002 17:12
Volgens mij is het over al zo (in de eu) maar weet zo niet de prijzen.
Mvg,
joopgoudvis
PSL: Prisma Sound & Light
TiemenStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 9-4-2002
Laatste: 25-3-2007
Berichten: 142
8-12-2002 16:45
"Iets vinden" wil nog niet zeggen dat het zo is. Als je me één of ander Belgisch artikel kunt tonen dat aantoont dat er auteursrechten betaalt worden door middel van de verkoop van lege cd's, dan geloof ik je direct. Sowieso is het niet "overal" zo!

Wat vinden jullie trouwens van volgende stelling in verband met auteursrechten?

Wat het legale aspect betreft: gebruik uw verstand. Mijn visie: muziek moest vrij zijn. De muziekindustrie heeft lang genoeg verdiend aan kunstmatig hoog gehouden prijzen. Of dacht u echt dat de doorsnee artiest deftig betaald wordt? En over artiesten gesproken, moeten zij hun inkomsten wel uit auteursrechten halen? Een sportmens of televisiemaker (en laat het ons over de deftige - lees Woestijnvis - hebben) haalt toch ook zijn inkomsten niet uit auteursrechten (Wat dacht u van deze: "Fosbury neemt patent of Fosbury-flop" of "Kenia heft hoogtestage-taks").

Wat zijn dat trouwens auteursrechten? Toch niets meer dan het wapen der zwakken zeker: wie vreest morgen niets meer te kunnen presteren moet inderdaad beschermen wat hij gisteren gecreëerd heeft! Wie echt talent heeft, hoeft niet te vrezen.

Ten slotte: zei Jezus ook al niet: 'Gaat en copieert mij.' Iedereen werd toch op deze aardkloot gezet om het voor de ander iets aangenamer te maken. Reken bij God om de minste scheet die je laat toch geen auteursrecht aan, ook al laat u ze nog zo artistiek!


Het is niet door mij geschreven, maar leek me wel een interessante mening (niet dat we ooit moeten verwachten dat het anders gaat worden...)

Tiemen
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 5308
8-12-2002 23:06
Met de muziekindustrie heb ik ook helemaal geen medelijden. Inderdaad houdt men de prijzen hoog en dat er anno (bijna) 2003 nog steeds geen mogelijkheid is om tegen redelijke betaling met goede kwaliteit de muziek die je wilt te downloaden van internet is onbegrijpelijk. Men helpt zichzelf om zeep met die waanzinnige prijzen (de nieuwe cd van Jay-Z: € 25,99 oftewel ruim 57 gulden).

Dat wil alleen nog niet zeggen dat er dan maar vrolijk op los gekopieerd mag worden. Iedereen die iets presteert wat een ander wil, wil daarvoor betaald worden. Alleen bij muziek en software zeggen we "het is me te duur, ik maak wel een kopietje".

Van mij mag de artiest, en zelfs de industrie er wel wat aan verdienen. Alleen maken ze het zichzelf zo moeilijk.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
12-3-2003 12:05

Victor schreef:

Wat die lege cdr's betreft heb ik begrepen dat de hifirecorders alleen audio-cdr's lusten. Die zijn technisch hetzelfde als de cdr's voor in de pc, maar er zijn -net als inderdaad voor de cassettebandjes- wel rechten voor betaald.
Nog ff kort offtopic gaan hierop...
Bij verschillende CD-recorders is het mogelijk om Audio-RW's te gebruiken. Ik weet bijvoorbeeld dat bij bepaalde Philips-toestellen zo'n schijfje wordt meegeleverd. Als je zo de hele avond wilt opnemen op audio-CD-R's komt dat idd duur uit. Pak dus gewoon zulke Audio-RW's en kopieer die naderhand met je PC op goedkopere data-CD-R's (die technisch gezien tóch gelijk zijn). Vervolgens veeg je je RW's terug uit en zijn die klaar voor de volgende party happy :).
BTW: opnames naderhand niet verkopen hé, of het wordt weer illegaal razz :p

back ontopic now wink ;)
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 5308
12-3-2003 13:11
Wat ik mij afvraag is welk recht je krijgt in ruil voor de kopieheffing op een cassettebandje of Audio-cdr. Het recht om een kopie voor eigen gebruik te maken van een door mij aangeschafte cd heb ik sowieso al...
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-5-2024
Berichten: 13458
12-3-2003 20:27

Victor schreef:

Wat ik mij afvraag is welk recht je krijgt in ruil voor de kopieheffing op een cassettebandje of Audio-cdr. Het recht om een kopie voor eigen gebruik te maken van een door mij aangeschafte cd heb ik sowieso al...
En toch is precies dat waar je die heffing voor betaalt: Het recht om een kopie te maken voor EIGEN gebruik (dus niet openbaar DJ gebruik).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DJ HanSie VStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2003
Laatste: 11-4-2015
Berichten: 219
12-3-2003 23:31

Max schreef:

Over prijs gesproken, wat is een beetje een goede prijs voor een beginnende drive-in show voor feesten tot zo'n 75 man?
Je hebt best goede apparatuur , dus iets van 75-100 euro denk ik wink ;) is beter als wat je nu vraagt hé !!
Dit is echt te laag, dit vang ik MINIMAAL voor een avondje draaien zonder drive in laugh :D
DJ TranceParanceStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-12-2002
Laatste: 25-4-2003
Berichten: 66
14-3-2003 14:32
Mijn mening:

Wat maakt het nou uit of je met gekopierde cd's draait of niet???
Het gaat toch om de muziek en de artiesten willen toch niks anders dan
dat jij op hun muziek danst!
Oke, ze verdienen er iets minder aan maar moet je is naar van half 8 tot 8 kijken, ik weet niet precies hoe het heet volgens mij 'Crips'.
Die lui verdienen een partij geld, dat cd'tje meer of minder maakt voor hun geenene *** uit ze lopen alleen maar cool te doen en ze doen alleen maar met die domme acties mee omdat ze nog MEER willen verdienen...
Een voorbeeld van iemand die het wel goed aanpakt; EMINEM het boeit hem nix dat mensen zijn muziek op een gebrand schijfie zetten of nie, ALS de mensen maar naar zijn muziek LUISTEREN!
<[-_-]> DJ TranceParance <[-_-]>
SpeakerfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
Berichten: 1913
14-3-2003 14:48
Wat maakt het nou uit of je met gekopierde cd's draait of niet???
Het gaat toch om de muziek en de artiesten willen toch niks anders dan
dat jij op hun muziek danst!
Oke, ze verdienen er iets minder aan maar moet je is naar van half 8 tot 8 kijken, ik weet niet precies hoe het heet volgens mij 'Crips'.
Die lui verdienen een partij geld, dat cd'tje meer of minder maakt voor hun geenene *** uit ze lopen alleen maar cool te doen en ze doen alleen maar met die domme acties mee omdat ze nog MEER willen verdienen...
Een voorbeeld van iemand die het wel goed aanpakt; EMINEM het boeit hem nix dat mensen zijn muziek op een gebrand schijfie zetten of nie, ALS de mensen maar naar zijn muziek LUISTEREN
goed mischien vind jij dat je gelijk hebt, maar zon opmerking van wat maatk het uit of r 1 cdtje meer of minder gebrand word`` slaat natuurlijk nergens op want het gaat hier dus niet om een paar mensen maar een paar miljoen, maar ja, moeten ze die prijzen maar niet zo achtelijk duur maken.
RuudStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-12-2002
Laatste: 31-7-2023
Berichten: 58
14-3-2003 15:37
hej ik vraag me wel eens af he... iedereen roept wel van "der wordt tegenwoordig flink gecontroleerd bladiebla boete dit boete dat..."
maareh, niet dat ik het niet geloof ofzo, zijn hier mensen die weleens zo'n inspecteur op bezoek hebben gehad? lijkt me wel interessant om daar verhalen over te horen.

btw. ben bezig mijn gebrande cd stapel weg te werken door uit te zoeken welke muziek ik al wel legaal heb en welke niet en dus ff gekocht moet worden. ben er echt niet zo weg van van dat gecopieer, mij eigenlijk net iets te gemakkelijk. en ik heb liever een paar 'legale' cd koffers waar ik/we echt trots op kunnen zijn, dan dat 1 van onze 4 koffers is gevuld met van die gebrande cdkes.

ook denk ik dat elke cd collectie toch wel enkele gebrande cdtjes zal blijven bevatten.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)