Forum > Geluid

Review Synq SMX1

(70 reacties. Pagina 5 van 8)
Moderator(s): Dré
Patrick van VugtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2004
Laatste: 14-10-2008
Berichten: 466
27-7-2004 20:04

Joost schreef:

Ik heb even een gebruikers ervarings vraagje happy :) .

Ik ben best wel zo'n mafkees die met die effecten loopt te klooien. Maar nu komt het redelijk vaak voor dat de bmp niet klopt. Deze geeft dan exact de helft aan en springt af en toe weer terug naar de juiste.

Iemand nog meer last van?
Bij mij werkt de counter gewoon goed (denk ik), ik let er eigelijk niet zo vaak op.
Alleen als ik een effect ga gebruiken kijk ik of hij ongeveer klopt, zoniet dat tap ik bij.
*Quukske*
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 13-5-2024
Berichten: 13458
29-7-2004 19:34

Marky schreef:

@ Frisbee
De faders in de Synq lopen op 2 verstevigde stalen geleiders zodat de neerwaartse druk bij agressief mixen voor een groot deel kan worden opgevangen. Daardoor worden de koolstofbanen een stuk minder belast! Bovendien blijft deze fader ook na een hele poos nog steeds soepel lopen en heeft hij ook een veel grotere zijdelingse stabiliteit!
Geen conductive plastic??? Ik dacht dat het de Alpha Proglide faders waren (zitten in de 626 als cross-fader en in de UMX reeks als cross en up faders).

Anyway... De faders van de SMX-1 zijn behoorlijk goed voor z'n prijsklasse. Wel heb ik (tenminste) 1 klant die last heeft van de connectoren die gebruikt worden om de faders met het moederbord te verbinden. Die maken bij hem niet altijd even goed verbinding. Wellicht zou Synq kunnen overwegen om daar gedraaide contacten voor te gebruiken (zijn net even wat bedrijfszekerder).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Patrick van VugtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2004
Laatste: 14-10-2008
Berichten: 466
29-7-2004 20:43
Dré, zou ik bij u ook losse faders kunnen bestellen (een stuk of 2)?, of weet iemand een winkel of iets dergelijks waar ik deze zou kunnen halen?
Er is er geen kapot of zo, maar lijkt mij eigelijk wel handig om bij te hebben als drive-in zijnde, of sla ik de plank nu volledig mis? laugh :D
*Quukske*
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
29-7-2004 21:21
Of dat écht nodig is hangt er vanaf hoeveel kanalen je mengpaneel heeft en hoeveel daarvan je op een avond minimaal nodig hebt. Kun je in geval van nood ook met één kanaal minder toe, dan zou ik ze niet meenemen. (Op een lokatie waar ik wel eens draai staat al jaren een Dateq Apollo waar drie faders niet goed meer van functioneren. Jammer dan, maar ik gebruik toch maar twee kanalen.)

Daarnaast hangt het ervan af hoe makkelijk je faders ter plekke te vervangen zijn, dat wisselt nogal per model.

Het kan wel handig zijn om een reserve-fader thuis te hebben liggen, maar dan moet je een fader ook zelf kunnen vervangen als het nodig is.
Patrick van VugtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2004
Laatste: 14-10-2008
Berichten: 466
29-7-2004 21:26

sylvia schreef:

Of dat écht nodig is hangt er vanaf hoeveel kanalen je mengpaneel heeft en hoeveel daarvan je op een avond minimaal nodig hebt. Kun je in geval van nood ook met één kanaal minder toe, dan zou ik ze niet meenemen.

Daarnaast hangt het ervan af hoe makkelijk je faders ter plekke te vervangen zijn, dat wisselt nogal per model.

Het kan wel handig zijn om een reserve-fader thuis te hebben liggen, maar dan moet je een fader ook zelf kunnen vervangen als het nodig is.
Voor de show gebruiken wij op dit moment 1x denon d4000 (dus 2 kanalen) en 2x cdj 20(meestal niet altijd) en een mic. , en nou gaan er na de vakantie ook nog 2 synq xtrm's bij komen dus ik heb eigelijk al weer te weinig kanalen. wink ;)
In geval van tt's gaan we 1 cdj niet gebruiken, dan ben ik er net.
Dus de reserve faders zullen wel handig zijn.

De faders van een SynQ zijn toch heel makkelijk te vervangen, kopjes (of hoe dat ook heet) er af halen, 4 schroeven los draaien en ik ben al bij het gene waar ik moet zijn wink ;) .
*Quukske*
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 13-5-2024
Berichten: 13458
29-7-2004 21:31
Ik zal ze binnenkort aan de webshop toevoegen. Of het nu heeft? Ik vind van niet. Als er 1 fader de geest geeft tijdens de avond dan switch je snel wat kanalen zodat je je kunt redden. Het lijkt me niet dat je in die stress situatie de muziek uitdoet (mixer uit is wel zo veilig; zeker als je zelf al gespannen bent) en dan even rustig een nieuw fadertje gaat plaatsen.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Patrick van VugtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2004
Laatste: 14-10-2008
Berichten: 466
29-7-2004 21:59

Dré schreef:

Ik zal ze binnenkort aan de webshop toevoegen. Of het nuT wink ;) heeft? Ik vind van niet. Als er 1 fader de geest geeft tijdens de avond dan switch je snel wat kanalen zodat je je kunt redden. Het lijkt me niet dat je in die stress situatie de muziek uitdoet (mixer uit is wel zo veilig; zeker als je zelf al gespannen bent) en dan even rustig een nieuw fadertje gaat plaatsen.
Dat is waar ja, maar wij draaien ook op langere feesten (hele nacht lang) en dan is het wel fijn om een reserve fader bij te hebben.
En in stress situatie fader vervangen(?), ik zou het niet weten nooit gedaan eigelijk wink ;)
*Quukske*
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
30-7-2004 09:56
Ik heb het ooit wel gedaan. Heel heel heel erg lang geleden, tijdens mijn allereerste disco voor een groot publiek, Koninginnedag in een uitverkocht Tivoli...Ik wist nog maar amper hoe een mengpaneel werkte, hield een fader ermee op. Trauma.

Stond er zo'n "ervaren" dj naast om een beetje op te letten dat ik alles niet vreselijk ging verprutsen, en die besloot dat het toch écht sneller was om de fader te vervangen dan om de TT op een ander kanaal te zetten. Mixer was ingebouwd en vastgeschroefd, heel handig dat je dan niet meer bij de ingangen kunt. Dus fader vervangen en tegelijkertijd m'n platenkeuze aanpassen naar cd's, want ik had net een hele stapel vinyl klaarliggen.

Ik draaien en hij tegelijkertijd all over die mixer om die fader te vervangen, wat toch niet echt binnen 5 minuten gebeurd was, daar is-ie wel een half uurtje mee zoet geweest. En ik was toen nog zo onervaren dat ik bij de minste of geringste storing in mijn bezigheden (mensen die ongevraagd je hok inlopen en aan je hoofd gaan zeuren of denken dat je een gratis garderobe bent omdat ze je kennen) helemaal van mijn stuk werd gebracht.

Moraal van de verhaal:
- Als je stress hebt, niet ter plekke een fader gaan vervangen
- Fader vervangen eerst thuis even oefenen.

Maar, ik denk echt niet dat het zo vaak voorkomt, dat ter plekke een fader vervangen echt absoluut de enige oplossing is. Ik heb het daarna eigenlijk nooit meer aan de orde gehad.
ZuurStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2004
Laatste: 5-11-2011
Berichten: 36
30-7-2004 11:37

Patrick van Vugt schreef:

De faders van een SynQ zijn toch heel makkelijk te vervangen, kopjes (of hoe dat ook heet) er af halen, 4 schroeven los draaien en ik ben al bij het gene waar ik moet zijn wink ;) .
Zou het even één keer oefenen. 'T is heel makkelijk ja! Kopjes eraf, 4 schroeven los draaien, plaatje eraf, twee schroeven van de fader los draaien en je kunt de fader eruit trekken.

Denk dat als je dit onder stress moet doen dat het ook nog wel mee valt, want het is binnen 5 minuten wel klaar.
Ecler Nuo 5, 2x Denon DN-SC2000, Denon DN-S3500, 2x SynQ XTRM-1, Traktor Scratch Pro, Technics RP-DH1200
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
Berichten: 690
30-7-2004 20:28
op een denon x1500 kun je dmv de matrix input, het signaal gewoon naar een andere fader schakelen... kan in zulk soort situaties ook erg makkelijk zijn laugh :D
Music is what feelings sound like...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)