Forum > Algemeen Forum

Stel je even voor...

(355 reacties. Pagina 14 van 36)
Moderator(s): Dré
DacideStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 31-3-2014
Berichten: 696
14-6-2004 13:32
Ben zojuist tot de ontdekking dat ik mezelf nog niet heb voorgesteld. Terwijl ik toch al een dik jaar op het forum kom.

Mijn echte naam is Tony Schreurs en ben woonachtig in het dorpje Echt (mid limburg).

Ik ben 21 jaar en ben van plan om op 21 augustus weer een jaartje ouder te worden.

De muziekstijlen die ik beluister zit in het hoekje van:
Deephouse-->Funk-->Progressive-->Techhouse-->Electroclash-->Techno-->Electro-->Breakz-->Drum n Bass

zoals je ziet een behoorlijk uiteenlopende lijst. Je kan gerust stellen dat ik van elke vorm van housemuziek houd behalve Trance en Hardstyle(core).

Ik ben groot liefhebber van party's zoals: Caves of Joy (www.hotkitchen.nl ) Extrema, Dancevalley.

En vanaf deze week begin ik ook met het leren van plaatjesdraaien. Heb namelijk afgelopen weekend mijn Dj gear besteld hier. Te noemen:
2x Super OEM slet (american audio)
1x Vestax PCV-275
1x DJ2000 van stanton
1x Syrincs set.

Vriendelijke groeten uit het zonnige zuiden, happy :)

Tony Schreurs
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson
DacideStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 31-3-2014
Berichten: 696
15-6-2004 08:57
O, ik dacht ik al langer hier kwam happy :)

Waar kan je dat zien dan?

[edit]
idd: mijn eerste post hier was de volgende:
18-6-2003 / 18:17
--------------------------------------------------------------------------------
Beste Lezers,

Ik wil in augustus mijn dj set aanschaffen. Eindelijk. Na 6 jaar erover te praten heb ik eindelijk de knoop doorgehakt.

Nu wil ik dus graag de numark TTX1 2 maal plus de Numark Matrix 3 mixer.

Ik ben een absolute beginner wat beftreft beatmixen/dj'en.

Is dit een verstandige keus?
en heeft iemand ervaring met deze set?

Ik hoor t graag.
----------------------------

zo zie je maar. Grappige is dat ik eergister pas de apparatuur heb besteld. En het is niet de apparatuur uit bovenstaande quote laugh :D
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson
BerryStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-4-2004
Laatste: 1-2-2011
Berichten: 115
18-6-2004 13:35
1 x bewerkt. Laatst door Tom op 18-8-2004 23:27
Bij toeval kom ik eens een topic tegen waarop ik kan reageren zonder weer eens een vraag te stellen, dus bij deze.
Mijn naam is Berry van Soest, 49 jaar (slik, maar ik voel me jonger hoor!) woon in Papendrecht (ZH) en werk bij KPN Telecom als functioneel beheerder van meerdere geautomatiseerde systemen.

Aanleiding voor mijn aanwezigheid op dit forum is dat ik sinds een paar jaar voor een korfbalvereniging van 900 leden, grote accommodatie waaronder eigen sporthal en kunstgrasvelden, het gebruik van een PA-installatie onder mijn hoede heb en wat meer achtergrondkennis op dat gebied wil opdoen. Want wat er allemaal met een installatie kan gebeuren als jan en alleman er aan zit, die meent te weten hoe het werkt omdat je immers ook thuis het aan/uit-knopje op het stereotorentje kan vinden, hebben we jaren geleden door veel schade en schande ervaren:
kapotte speakers en filters, uitgebrande versterkers, cd-spelers waarvan de bedieningsknoppen alleen nog met een zaklampje te vinden waren, en steevast kabels vol knopen, breuken en losse connectors (raar hè als je de jacks vanaf 4 meter uit de boxen rukt?).

Nu staat het allemaal stevig achter slot en grendel en wordt de installatie, buiten het zaalseizoen waarbij alles een vaste plek heeft op platforms in de sporthal voor thuiswedstrijden van het 1e team, uitsluitend ingezet voor grote (buiten)evenementen zoals eigen toernooien, grote evenementen van onze atletiek-buren met een officiele atletiekbaan, truckersdag verstandelijk gehandicapten, sportdagen van bv. scholen en ander extern verhuur van onze accommodatie.
Nu proberen we de verschillende componenten van de set stukje bij beetje te verbeteren of te vervangen. Zo staat er nu een bedrag van 1000 euro voor versterkers op de begroting ter aanvulling van een KODA 166A van 2x200 W die destijds met een minimaal budget kon worden aangeschaft, maar natuurlijk ver ontoereikend is voor aansturing van 2 Peavey-subs 250W, 2 Peavey-toppen 150W en 2 KODA's van 280W.

Verder ben ik dus absoluut geen DJ, tenzij je in de basis vindt dat iemand die een eigen gebakken cd'tje opzet en na een kleine 80 minuten weer eens komt kijken nadat'ie even tussendoor thuis de honden heeft uitgelaten, dat wèl is .
De genoemde evenementen waarvoor de installatie wordt gebruikt zijn ook niet met feesten vergelijkbaar, daarvoor hebben we een vaste installatie in de kantine met heel wat meer Wattjes, licht, rook en de hele mikmak, maar behalve mijn oren heb ik daar verder niets mee van doen. Het voornaamste doel van het geluid is vaak microfoongebruik door de organisatie, in combinatie met wat achtergrondmuziek.
Omdat elk evenement weer anders is, ook wat betreft locatie, is het telkens weer een leuke uitdaging om het maximale uit de installatie te halen: goed geluid op plekken die de organisatie belangrijk vindt en waar zich veel publiek begeeft en tevens een zo groot mogelijke oppervlakte bestrijken, soms via het doorkoppelen naar meerdere versterkers/mixers van andere installaties.

En voor als jullie over een poosje denken "die Berry heeft altijd meer vragen dan antwoorden": dat klopt dus, en ik hoop daarbij op veel nuttige en bruikbare tips, alvast succes daarmee
Sinds de automatisering gaat er niets meer gewoon vanzelf ...
Dj sonicStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 11-1-2004
Laatste: 18-3-2013
Berichten: 80
4-7-2004 19:07
hey,

Ik ben al een beetje actief op dit forum en heb me nog niet voorgesteld...
Ik ben Nicolas De Jaegere alias DJ Sonic,
Stijlen Houzze, Groove and a little of Trance
Ben sinds july 2003 actief in het dj-ing nadat ik de gear kon kopen van een andere dj met mijn welverdiende spaarcenten.
[url]users.pandora.be/djsonic/HPIM0348.JPG[/url]

greetz
LookiStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-5-2004
Laatste: 13-3-2012
Berichten: 5
5-7-2004 00:00
Ik stel me als bijna nieuw lid ook maar even voor.

Ik ben Ronald de Jeu, Kom uit Ede, ben 22 jaar.
Een 4 jaar terug beginnen met draaien met alle huis tuin en keuken toepassingen. kroonsteentjes waren er met bakken vol :). Na een jaar hebben we met het verdiende geld wat leuks kunnen kopen. en zo alles een beetje uitgebreidt. vooral in gemak erg uitgebreid. Je moet namelijk alles in een halfuur kunnen opzetten met z'n 3en.
Nu 4 Jaar later, Schoolfeesten enzo een beetje zat, ben ik het echte geluid ingegaan. eerst maar eens een 24/6 A&H gekocht, mic's erbij enz.. Zo probeer ik volgend jaar alles bij elkaar te hebben om een flinke band te kunnen versterken.

Onze drive-in show bestaat uit 6 vrienden, die via school/vrienden samen gekomen zijn. Het idee was er om 2 juli jl. er mee te gaan stoppen. Maar in de vergadering (ofwel zuipfeest) hebben we toch besloten om door te gaan. Feesten kunnen dus weer geboekt worden.
Meer over onze drive-in show is te lezen op www.hetkarretje.nl . Hier staat ook het hele beginners verhaal op.
Site tijdelijk: www.hetkarretje.nl/index2.php
Het is LOOKI geen LOEKI! Maar je preekt het wel zo uit :)
CalipsoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2004
Laatste: 22-4-2024
Berichten: 506
12-7-2004 18:00
mjah...

het is wel zo netjes om het ffkes te doen happy :)
ik post hier al wel een weiltje dus ga me maar voorstellen!

Ik ben Rob en ik woon in Tilburg,
ben 19 jaar en studeer elektro in tilburg (3de jaars)
Ik doe nu aan windsurfen en als hobbies heb ik computeren en draaien.

de hobby "muziek" begon toen ik 10 jaar was, met het draaien van bandjes op een kleine soundblaster in het busje op weg naar school.. Iedereen vond het helemaal geweldig en vond mijn muziek keuze leuk.
Ik ben toen begonnen met "draaien", dit met een sony stereo'tje en een philips draagbare radio. Ik had de draagbare radio van de koptelefoon aansluiting op de mic ingang van mijn stereo aangesloten. en zo heb ik mijn eerste centen verdient met draaien. Wat lampen gekocht en speakers (die nu te koop staan) en cd-speler en mengpaneel.
zo startte mijn drive-in avontuur die nu op volle toeren draaid. Ik heb nooit echt reclame voor mij zelf gemaakt, Ik heb ook pas sinds kort visitekaartjes. De meeste plekken waar ik nu kom kent mij van mond op mond reclame.. (dit is voor mij een teken dat ik het goed doe). Ik ben ook van plan om niet meer reclame te maken en om niet overal rond te lopen bezuinen dat ik dit doe... Het moet wel een beetje hobby blijven zolang ik nog op school zit. Ik heb nu gemiddelt 2 feesten per maand. waarvan 1tje alleen in de wintermaanden is (buurthuis). en 1 feest is iedere keer iets anders.

ik hoop dat ik hiermee mij heb voorgesteld en als er nog vragen zijn kun je ze stellen happy :)

Groeten Rob a.k.a. DJ Calipso
wat een onzin in dit vak
Donut_JunkieStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 19-7-2004
Laatste: 7-11-2016
Berichten: 11
21-7-2004 13:39
Mijn naam is Yves Goorden. Ik ben 16 jaar en heb een beetje ervaring met draaien. Ik ben woonachtig te Wuustwezel, een dorpje in België vlakbij de Nederlandse grens, niet zo ver van Roosendaal.

Mijn favoriete muziekgenres zijn GOA trance en hip-hop. Naast DJen hou ik ook nog erg veel van skateboarden en snowboarden. happy :)

Zo, die kennen jullie nu ook alweer razz :p
Project DIGO crew
DJ AlexzStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 1-11-2007
Berichten: 63
24-7-2004 16:46
Ik ben Janssens Alex, geboren op 23 mei 1987 (16 jaar dus)
Ik woon in Sint-Pieters-Leeuw, dicht bij brussel (Belgie dus happy :) )

Ik studeer momenteel Grafische wetenschappen... Na men 6de jaar wil ik Licht, geluid & decor gaan studeren.

Nu heb ik al 2 jaar, samen met een paar vrienden, een drive-in opgestart.
Meer info op: www.zentex.be

Zelf ben ik al 4 jaar DJ, mijn stijl was op het begin: commercieele dance & jump
Nu draai ik liever French techno maar jump kan me ook ng bekoren. :)
Mijn lieveligsplaten zijn: Derb: DFC & KMJ met the running men

Nu ben ik een trotse bezitter van 2x Denon S-3000, Mac 40v & 2 HQ 30 Draaitafels
Deze worden binnekort vervangen door 2 synqs :)
good, better, best, zentex
DjdimiStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 25-1-2004
Laatste: 22-4-2014
Berichten: 209
3-8-2004 15:35
Ik ben Dimitri Ockers, 14 jaar (ashamed :$) euhm woon in Belgie, te Brasschaat, heb nog niet echt veel materiaal maar zal ze toch wel even zeggen:

mixer: Jb-Systems Compact & Pro 16, versterker & luidsprekers nog aan het sparen (ik gebruik nu voor thuis hobby een gewone "home - set")(heb bij mijn vader wel jb ax700 met boxen, maar zijn niet van mij), dat was het voor geluid ashamed :$.

Voor licht deze:

Stroomverdeler Pc-8, ook jb-systems, rookmachine Antari f-80z, Lichten: jb-light: colormoon, minitunnel, psycho, Tomahawk, en wat er nog komt: lichtstand ls-7, ook JB. Dat was het happy :)

Zo goed? laugh :D sneaky :V
MartijnvaanderingStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-7-2004
Laatste: 2-11-2008
Berichten: 68
10-8-2004 18:53
Martijn Vaandering, woon in zevenaar, ben actief bezig met reparatie van audio en licht. Daarnaast speel ik in een band als bassist(ja die lage brom gitaar).

En wil in het weekend bands uitgaan mixen, daarvoor heb ik het een en ander in huis gehaald:

Behringer mengtafel ub2222fx
Behringer compressor 4600pro
Behringer crossover 2310
DAP p700 voor topkastjes (behringer 15")
DAP p1200 voor baskasten (behringer 18")
Eigenbouw monitortafel
Eigenbouw monitoren
Lexicon galm mpx100

Voor de tijd dat ik nog niet zoveel poen heb behringer luidsprekers maar daarna wil ik graag eigen luidsprekers bouwen met een betere qualtiteit.

De reden dat ik zoveel behringer is dat ongeveel de helft van behringer leuk spul is voor t geld maar effecten zoals galm zijn vies naar mijn idee

en eurolive versterkers hebben een zwakkere voeding van de dap paladium reeks...

ik doe op het moment HTS electonica waarschijnlijk verklaard dat ook waarom ik graag zelf mn monitortafel gebouwd heb.

MN band loopt nu ook erg lekker optredens hebben we steeds meer en we hebben al en geluidsman, ook al doe ik zelf de soundcheck, hij kent de instumenten in de band nog niet helemaal maar t gaat goed... we spelen wel met de behringer set in cafe;s en op bruiloften en soms hi-tec als t goed hard moet... kijk ook even op www.bandinferno.tk pop-rock met eigen nummers.

MVG Martijn Vaandering
In het land der blinden is 1 oog koning

Terug naar forum Reageer (zonder quote)