Forum > Geluid

Stanton DJ Pro 2000

(70 reacties. Pagina 1 van 8)
Moderator(s): Dré
AquiltaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-3-2003
Laatste: 7-9-2011
Berichten: 66
9-6-2004 10:52
Ik heb altijd een sony gehad maar heb sinds een half jaar toch maar een keer de Stanton DJ Pro 2000 gekocht. Ik merk alleen dat hij scheurtjes begint te vertonen. Net onder de band en naast de schroefjes zitten kleine scheurtjes. Ik vroeg me af in hoeverre dit kwaad kan. Kan ik het zelf voorkomen of maken oid.?

groet,

Tim
YoghurtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-8-2002
Laatste: 6-8-2023
Berichten: 904
9-6-2004 10:54
Waarschijnlijk heeft ie bekneld gezeten, de stanton gaat niet uit zich zelf scheuren...Maar ik heb hem ook een keer te strak in mijn cd koffer geduwt, en dat laat zijn sporen na...

grtz,
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 16-6-2024
Berichten: 13459
9-6-2004 19:18
Koptelefoons zijn eigenlijk vrij fragiele stukjes techniek die (helaas) door de gebruikers soms wel erg ruw gebruikt worden. Iedereen gaat fluweelzacht met z'n platen en z'n naalden om maar flikkert z'n koptelefoon gewoon los in de koffer (of op tafel OF laat hem op de grond vallen en klaagt daarna dat hij zo maar in 2 stukken is gebroken).

Even voor de goede orde: Bovenstaande is niet persoonsgericht maar een algemene observering.

Bij de MDR-V700 (die gewoon slap IS) vermeld ik al sinds een jaar of 2 dat je er voorzichtig mee om moet gaan en wat blijkt: GEEN van de klanten die sindsdien een V700 bij me gekocht hebben is ooit teruggekomen omdat de koptelefoon defect was.

Wellicht moeten we er gewoon eens aan gaan denken dat een koptelefoon een stukje techniek is waar je met de nodige voorzichtigheid mee om MOET gaan. Het geval van de scheurtjes in de beugel wordt veroorzaakt door een "afzettechniek" die te wensen overlaat. Je buigt namelijk (wellicht onbewust) de koptelefoon waarschijnlijk te ver uit elkaar bij het afzetten.

Garantie bij koptelefoons is altijd vrij moeilijk (uitgezonderd bijvoorbeeld fabrieksfouten zoals die zich bij sommige koptelefoons voordoen (...)). Het is ook vrijwel altijd het resultaat van te ruw gebruik.

Oplossing voor jouw koptelefoon: Kijk eens naar je "afzettechniek" en hou de scheurtjes goed in de gaten. Je kunt proberen garantie te claimen MAAR de kans is erg groot dat de importeur toch zegt "da's slijtage, veroorzaakt door stevig gebruik".
-- Pardon my French, I'm Dutch --
AquiltaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-3-2003
Laatste: 7-9-2011
Berichten: 66
9-6-2004 22:53
Bedankt :) het zijn weliswaar kleine scheurtjes maar je weet maar nooit. EN ik ga hem heus niet terugsturen. Ben ik mijn koptelefoon weken kwijt en voor 80 euro heb je weer een nieuwe, dus dat is een beetje te veel van het goede
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
9-6-2004 23:08
En voor de echte hufters onder de dj's hebben we de senheiser die bij mij tenminste het langst heel is gebleven maar nu na een aardige tijd trouwe dienst het loodje heeft gelegd nadat er een platenkoffer op was beland.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 16-6-2024
Berichten: 13459
10-6-2004 00:06

Aquilta schreef:

Bedankt :) het zijn weliswaar kleine scheurtjes maar je weet maar nooit. EN ik ga hem heus niet terugsturen.
Maak, indien mogelijk, nog wel even een foto. Dan kan ik die op z'n minst even aan de importeur laten zien.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Patrick van VugtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2004
Laatste: 14-10-2008
Berichten: 466
23-7-2004 21:18
Ik heb nu daarnet ook hetzelfde ondekt sad :( , ik stond gewoon te mixen (zoals wel vaker) en ineens valt er iets klein grijskleurig naar beneden.
Ik heb de mix afgemaakt en gekeken waar dat het vandaan kwam, nou bleek het dat het van dezelde plek afkomt als de toppicstarter, er zitten ook meerdere scheurtjes daar.
Als je goed door de gleuf die tussen het zwarte stuk en het grijze stuk, ga even naar www.stantondj.com/alpha44/load.asp?page=djpro2000s en kijk op die foto, dan zie je de schroefjes zitten, het zwarte stuk word een klein stukje overlapt door het grijs en op die plek scheurt hij(aan bijde kanten scheurtjes van zow'n 0,5 cm).
Wild of rieuw heb ik er nooit mee gedaan...
*Quukske*
VeldmuisStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-3-2004
Laatste: 30-3-2006
Berichten: 11
23-7-2004 22:22
Ik heb hetzelfde, op clubcharts staat er ook een verhaal over.
Heb een maand geleden gemaild met stanton, en ik kreeg te horen dat het onder de garantie viel, maar ik contact moest opnemen met IEMKE ROOS; de nederlandse importeur oid.
Die heb ik gemaild, die wilden het mailtje van stanton zien, en verder heb ik er nog niets van gehoord.
Voor de duidelijkheid nog een (brak telefoon-)foto'tje:

Dat is 't dus...bij mij iig, en bij een hele hoop cc'ers ook :).
En vast een hele hoop mensen van hier ook :).
Dj beatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-11-2003
Laatste: 26-2-2011
Berichten: 287
23-7-2004 23:02
Ik wil een nieuwe koptelefoon kopen en ik had deze in gedachten maar zo te zien niet echt een goeie. En de nieuwe stanton heeft er iemand al iets van dat ding gehoord.

Greetz bjorn

Ik tegen volgende week zaterdag een nieuwe koptelefoon hebben. Heb dj contest
VeldmuisStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-3-2004
Laatste: 30-3-2006
Berichten: 11
23-7-2004 23:46
Ik ben er verder harstikke tevreden over. Je moet alleen de oorkleppen zeg maar gewoon dichtschuiven (koptelefoon op kleinste stand zetten, zeg maar) als je 'm niet gebruikt, dan staat er geen kracht op dat stukje.
't is een koptelefoon met een gebruiksaanwijzing zeg maar :+.
Geluid vind ik verder prima, en 't ding zit echt perfect op mn kop :).

Terug naar forum Reageer (zonder quote)