Forum > Geluid

Actieve of passieve speakers

(43 reacties. Pagina 3 van 5)
Moderator(s): Dré
DrukjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 2-1-2005
Berichten: 22
7-6-2004 10:46
thanx for the info
bij vlagen ben ik geniaal, helaas is het hier altijd windstil
ElceeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-11-2003
Laatste: 22-6-2007
Berichten: 215
7-6-2004 15:49
Je kunt ook minder professioneel denken dan de postings hierboven. Een goede tweedehands keyboardversterker van zo'n 100 a 150 watt (o.a. Peavey kb series, Roland Cube series, Torque, Carlsbro) met hierop twee simpele boxjes doorgelust en je hebt een set waarmee je flink kan blazen zonder dat je veel centen uitgeeft. En die versterkers zijn wel roadproof.

www.marktplaats.nl/markt/muziek/synthesizers/9642.htm Een Carlsbro voor E 150,-

Andere optie is tweedehands zoeken:
www.marktplaats.nl/markt/muziek/profspeakers/9626.htm. Twee JBL Eon speakers voor E 450,-. Versterker erbij en binnen je budget is dit gewoon goed spul.
DrukjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 2-1-2005
Berichten: 22
7-6-2004 16:46
maar kunnen jullie mij dan ook vertellen waarom die set die in de conrad staat (geen huismerk dus) niet voldoet?
bij vlagen ben ik geniaal, helaas is het hier altijd windstil
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 12-5-2024
Berichten: 9469
7-6-2004 17:02
**Super vermogen van 600 W!
**Zeer mobiel
Als ik dit soort superlatieven in de specs terugvind, dan KAN het bijna niet profesioneel zijn laugh :D
Er komt weinig goeds bij conrad vandaan, wat betreft boxen en versterkers.
Alleen de A merken in de catalogus zijn wel goed, maar die zijn daar weer veel te duur.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DrukjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 2-1-2005
Berichten: 22
7-6-2004 17:21
oke, misschien niet super professioneel, maar wat ik ermee wil, daar is het toch ruim voldoende voor?
( en in ieder geval beter dan mijn HiFi boxen van 150,400 watt, aangesloten met leuk speakersnoer)

Nog een vraagje:
actieve speakers, kunnen die op de line-out van je mengpaneel of moet er ook nog een amp tussen? (in het eerste geval zou je dan een verllop van speakon naar cinch moeten hebben in mijn geval, dat zijn dus 2 verloopjes: speakon->XLR, XLR-> cinch)
bij vlagen ben ik geniaal, helaas is het hier altijd windstil
SpeakerfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
Berichten: 1913
7-6-2004 17:25
ow mijn reactie was weer niet nuttig, onbeleefd figuur.

maargoed nee, actief is met ingebouwde met versterker kan in principe dus direct op de mixer
OverkillStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-5-2004
Laatste: 11-11-2013
Berichten: 62
7-6-2004 18:54

drukje schreef:

oke, misschien niet super professioneel, maar wat ik ermee wil, daar is het toch ruim voldoende voor? .....
misschien is dat wel voldoende, maar waarom wil je dan een nieuwe set?

als je een set neemt, dan moet je niet naar skytech, de dap mc serie of naar skytronic kijken. deze merken hebben goede dingen maar nemen meestal de getallen niet zeer zorgvuldig.

De conrad is een bekende winkel op dit forum, hij is echter berucht. ze verkopen apparatuur waarop staat dat het wel 800W rms is maar als je er dan ook echt een 800W versterker achter zet, dan zal je geheid zien dat deze speakers binnen een zeer korte tijd kapot zijn. typ maar eens in het zoekvenster conrad in. dan zal je wel mooie verhalen krijgen.

Hier op dit forum proberen we alleen maar te helpen. als er mensen zijn die denken dat ze met een andere set goedkoper uit zijn, zullen ze hier te horen krijgen dat het eigenlijk veel duurder is, omdat de geluidskwaliteit zo slecht is dat je toch weer een nieuwe set moet kopen.

Ik was vroeger ook iemand die dacht dat hij met de goedkoopste speakers van de F**b**k de hele wereld aankon. na het eerste feest veranderde mijn grote smile al in een teleurgesteld gezicht. het publiek vroeg om meer terweil mijn amp al dat niet mooie rooie lampje aan had staan. CONTINU!!!

wees wijs en luister naar de mensen van dit forum, het is ook verstandig om te luisteren naar een speakerset. luister hier naar of hij schel gaat klinken op hardere niveau's.

het is ook over het algemeen bekend dat meeste 15" speakers een powerdip hebben in het middengebied. let hier dus ook op.

(aan alle forummers: als ik iets fout heb gezegd, dan is OPBOUWENDE kritiek prima! laugh :D )
Nu Drive-in Discotheek Ligando.
DrukjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 2-1-2005
Berichten: 22
7-6-2004 21:04
oke, maar ik gebruik het ook niet voor ruige feesten, het is voor gezelligheidsmuziek...niet voor keiharde disco. Dus daarom dacht ik dat zo'n setje daarvoor wel geschikt was. Maar jullie raden het dus af.

Daar komt bij dat als je bij andere (betere) merken gaat zoeken, je snel meer kwijt bent.

En die conrad speakers hadden ingebouwde versterker, dus als ik die op mijn mengpaneel douw, lijkt het mij dat ze de benoemde wattage halen, of zie ik dat verkeer?
bij vlagen ben ik geniaal, helaas is het hier altijd windstil
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
7-6-2004 21:13
De pest van dat Mivoc systeempje, is dat Conrad weer eens verzuimd om op te geven hoe de getalletjes tot stand gekomen zijn. Het ziet erallemaal uiterst gelikt uit, maar 1 op de twee dingen die de conrad aanprijst is r*k. Het wel of niet halen van het opgegeven vermogen heeft ook niet veel te maken op welke uitgang van je mengpaneel je de set plugt. Het zit hem puur in de opbouw van de versterker, en die heeft niets te maken met jouw mengpaneel. Het is misschien geen slecht idee om even verder te bladeren in de Conrad catalogus. De Fidek speakerserie met de dubbel 15/1", 12/1" en 15/1", gecombineerd met een leuk versterkertje, zul je meer aan hebben. want, zo duur is die serie niet. Of je moet doorsparen.....

John
I am a TimeDriver!
DrukjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 2-1-2005
Berichten: 22
7-6-2004 21:17
Het was by the way geen mivoc maar een marlis systeem

ideedeluxe schreef:

Het is misschien geen slecht idee om even verder te bladeren in de Conrad catalogus. De Fidek speakerserie met de dubbel 15/1", 12/1" en 15/1", gecombineerd met een leuk versterkertje, zul je daar meer aan hebben. want, zo duur is die serie niet. Of je moet doorsparen.....

John
toevallig dezelfde pagina:P...deze zijn wel stukken duurder.

vreemd dat iedereen dat systeem afraadt. Dan vraag ik me af waarom het zo uitgebreid in de conrad gepresenteerd wordt als het toch k*t is.
bij vlagen ben ik geniaal, helaas is het hier altijd windstil

Terug naar forum Afgesloten topic