Forum > Geluid

Het Numark CDX-1 Cd-speler-topic

(226 reacties. Pagina 8 van 23)
Moderator(s): Dré
QuincManStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-8-2003
Laatste: 15-5-2010
Berichten: 784
26-5-2004 20:20
Mp3 opgeslagen als muziek cd? Of als data cd?
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 13458
26-5-2004 21:29
Ahum... mp3 opgeslagen als muziek IS natuurlijk gewoon een audio CD ;-)

Nee, gewoon een CD met daarop zo'n 200 mp3 nummers (Data CD dus).

Feature staat NIET vermeld op de Numark site.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DJ JusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2004
Laatste: 30-12-2005
Berichten: 410
26-5-2004 21:56
Ik geloof dat het op www.numark.nl (ja, dan kom je op een vage site, maar kun je numark kiezen) wel staat, van de mp3 fuctie

[edit]
De speler voert alle functies zowel met Audio als Mp3 cd’s uit.
Dit betekent gewoon draaien met Vinyl zoals je het al jaren gewent bent.
ja dus laugh :D [/edit]
Geld is net schaamhaar... het groeit niet op me rug
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 13458
26-5-2004 22:05
Maar op de Numark site staat het niet (wel in de handleiding maar niet bij de productspecs op de site).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 5308
26-5-2004 22:32
Ik wil mezelf niet op de borst kloppen (of op de schouder) maar in mijn vergelijkingslijstje www.megashow.nl/new-line/cdplayers.htm stond al wel dat hij MP3 kan spelen... razz :p
.. wink ;)
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 13458
26-5-2004 22:36
Er gaan de laatste tijd wel meer dingen aan me voorbij ;-)

Vanavond kwam er een klant langs, vastbesloten om de SL-DZ1200's op te halen. Ter vergelijk heb ik er ook nog even een CDX-1 naast gezet... Eerlijk is eerlijk: De Technics ziet er SUPER gelikt uit maar geeft LANG niet het vinyl gevoel dat je bij de CDX-1 krijgt. De CDX-1 is ECHT een draaitafel met ingebouwde CD-speler, de SL-DZ1200 is een super gelikte net niet perfect gelukte draaitafel. Zo vond ik die glimmende schijf er nogal gammel op liggen, kon ik NIET spindle knijpen (kreng heeft GEEN spindle!!!), ging het afremmen via het plateau nogal schokkerig, kon niet label duwen (ding heeft geen label; daar zit de display) ging het opzoeken binnen een nummer met drukknopjes (kom op zeg, ik wil een jog voor het zoeken!!!). En zo kan ik nog wel een paar dingen extra noemen.

Als je gewoon een CD-speler wilt die niet een draaitafel nadoet: CDJ-800/CDJ-1000. Wil je per sé een CD-speler die zich echt gedraagt als een draaitafel dan komt alleen de CDX-1 ECHT in de buurt!

De SL-DZ1200 zal vooral erg MOOI staan in je setup (want de CDX-1 is hooguit mooi van lelijkheid)...

O ja... De klant heeft geen Technics spelers mee naar huis genomen (helaas ook geen CDX-1 spelers). Ah wel, het was een leuke avond na een veel te hectische dag.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
27-5-2004 01:30
Eind juni heb ik een week vrij genomen en dan ligt het in de planning om een keer bij je langs te komen als dat enigssinds mogelijk is Dre.......(lees als je het een keer een dagje niet godsgruwelijk druk hebt)

Ben bijna klaar met alle onzin hier en dan wil ik weer ff wat reviews gaan doen over wat goedkopere gear en het leek mij wel leuk/een goed idee als er iemand is met een beetje verstand (ik ben dat van mij kwijt razz :p ) die me ff kan vertellen over welk stukje gear het wel en welke het niet de moeite waard is om over te schrijven.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DavernoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-5-2002
Laatste: 14-6-2010
Berichten: 54
2-6-2004 17:12
sorry dat ik een apart topic opende wist niet dat die er al was maar ik heb een hele review erover geschreven. heb hem uitgebreid getest

vorige week was ik de gelukkige om het uitteproberen .
in het eerste opzicht qua design echt toppiej mooi en strak uiterlijk niks op aantemerken.
hij heeft 2 startstop knoppen links en rechts met daar iets boven een draai wieletje om hem iedentiek aan een draaitafel aan en uit te zetten dat effect dan .

de effecten zijn best grappig zijn er 5 (weet ik neit zeker meer) maar 2ervan zou ik nooit gebruiken.
dan de draaischijf.
dat is gewoon identiek aan een platen speler draai mee is sterken dan een technics en is iets kleiner dan een normale plaat 10'' geloof k. en je kan hem op 33 en 45 toeren laten draaien best wel uniek dacht ik zo.
er ligt ook een plaat op die draaischijf maar dat is de software van het apparaat.
als ej die plaat ook maar iets aanraakt dan stopt deze al of hoor je datt gewoon.
je kan er prima opscratchen .
verder kan je ook de moter uitzetten zodat deze neit meedraaid dat is heel makkelijk te doen door 1knopje in te drukken.

er zit dan nog een kleinere jogdail net er boven die kan je gewoon als cdspeler correctie gebruiken maar ook om de effecten te vertragen versnellen hoger lager ed te maken.

ook is het mogelijk mocht er weer nieuwe software bij komen dan stop je je cdtje met software er in ff in het menutje op update klikken en klaar.

loopjes zijn gewoon zoals bij elke moderne cdspeler seamles en vrijgrote knoppen zijn het dus ook handig voorde wat grotere handen onder ons (waaronder ik)

zoeken gaat heel makelijk gewoon even draaien aan draaiknopje.
display is heel duidelijk.

toen zette ik hem aan met cdtje er .
eerst een originele (1van de weinige die i kheb )
dat ging lekker deed lekker mee ook al was die behoorlijk beschadigd .
toen een zelfgemaakte er in stopte duurde het wat lang vodn ik.
dus ik denkk o verkeerd gebrand andere gepakt en dat duurde ook lang.
dit is een echt grote tegen valler terwijl er aangegeven staat dat ze mp3 cdr cdrw bijna alles kunnen lezen. niet handig als je nog maar 30sec hebt om iets intemixen
ik vind dat numark hier nog zeker wat aan meot doen.
hij is groter dan de technics en de pioneer cdj1000s mkII
dat is ook een nadeel want het neemt veel ruimte inbeslag in je booth.

dan de prijs zal vor de consument rond de 1200 a 1300 eurokomen te liggen denk ik.
waar ik werk naam zal ik neit noemen krijgen ze voor ong 800 a 900 euro perstuk welteverstaan .
conclusie.
het is een hele mooie en nette cdspeler alleen moet numark echt wat aan die cdr leesfouten doen. verder vind ik hem qua prijs prestatie verhouding wel goed.
als we met sterren van 1tm5 zouden werken zou ik hem 4 sterren geven.
tenslotte nog een plaatje.

verde rhoopp dat jullie er wat aan hebben.
en nee het was neit de bedoeling dat mensen me gingen mailen waar die zo goedkoop was dat is een actie prijs voor het bedrijf waar ik voor werk dus 1maalig sorry hoor
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 13458
2-6-2004 17:21
De CDX-1 speelt goede kwaliteit CD-R's ronduit PRIMA af. Ik zou je dus adviseren eens te kijken naar andere CD-R'etjes voordat je eens ergens gigantisch op je bek gaat met je huidige CD-R discs...

Wellicht zou het een optie zijn dat ik eens een uitgebreide post zou schrijven over hoe je WEL goede CD-R'etjes maakt? Vroeger moest je je hier namelijk in verdiepen (gewoon omdat anders je PC vastliep of de CD totaal mislukte). Tegenwoordig kun je helaas maar raak klooien (burnproof shit, fikken op 40000 speed en zulke onzin) EN daarbij valt het me ook op dat de gemiddelde gebruiker niet eens meer de moeite neemt een goede combinatie te vinden (ach, lekker belangrijk als je voor het eerst op een groot feest staat (of wellicht een proefdraai in die mooie club waar je al jaren op aast) en de daar aanwezige Pioneers je trakteren op "Err 102"... Of wellicht toch wel belangrijk?

Een vaak gehoorde opmerking is dan "maar in m'n xxx pocket flatsiwatsie speler doen ze het wel". Prima joh, ga DAAR dan maar mee op feesten draaien!

PS: Het plateau van de CDX-1 is full size.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
SaithnStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-8-2003
Laatste: 27-6-2007
Berichten: 43
2-6-2004 19:15
beetje offtopic en nogal n00b laugh :D

maaruh, bij de numark en de technics rem je gewoon af doormiddel van de rand, net zoals bij een draaitafel. Maar hoe zit het met de cdj1000 en de s5k? Bij de s5k zit geloof ik ook zo'n rand... of doe je het daar anders :S

heb eigenlijk alleen maar demofilmpjes gezien met mensen die scratchen laugh :D

Terug naar forum Reageer (zonder quote)