Forum > Off-Zone

Toch een dj-naam ?

(34 reacties. Pagina 1 van 4)
Moderator(s): Dré
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 30-5-2024
Berichten: 1370
6-5-2004 03:29
Ik heb eigenlijk nooit een dj-naam voor mezelf verzonnen, omdat ik dt gewoon niet bij me vind passen. Gewoon lekker Remy is best. Maar nu zag ik mezelf toch zomaar onder mijn forumnaam terug op een flyer laugh :D (het is even goed kijken, links).

www.rainbowparty.nl/picstemp/view.php?i=speakers_5_mei.jpg

Deze naam staat zo op de flyer omdat de klant die mij boekte mij via het new-line forum zag. Toch best grappig dat het dan zo terugkomt. (Alleen niemand die er herkenning uit haalt omdat ik de naam Reemski enkel als internet-alias gebruik razz :p ).
NiekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2002
Laatste: 10-7-2014
Berichten: 882
6-5-2004 07:54
Leuk toch?

Ik zou persoonlijk niet al teveel tijd besteden aan een DJ-naam. In mijn ogen zijn het nog altijd de "wannabees" die zichzelf DJ noemen...

Wanneer je voor een bruiloftje of 50e verjaardag gevraagd wordt is een DJ naam helemaal taboe. Het boeken van DJ Remy (Reemski) klinkt 10x minder serieus dan de Rainbow Disco Show.

Alleen voor apres-ski of een leuke studentenparty zou ik me als DJ uitgeven, maar dan alsnog als "Rainbow Disco Show met partyjock/DJ Reemski".

Of zoiets...
DJ SietseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2003
Laatste: 9-9-2008
Berichten: 1218
6-5-2004 14:24
Bovendien bestaat er toch al een Remy? Bekende techno DJ geloof ik.
Door internet beperkt
Tom314Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 22-12-2003
Laatste: 3-3-2008
Berichten: 127
6-5-2004 15:14
heb ook nooit een dj-naam gehad in de 10 jaar dat ik draaide, maar nu in een danscafé waar elke resident een dj-naam gebruikt, vind ik het een beetje dom staan met mijn volledige naam. En DJ Tom is al helemaal stom. Zeker geen "DJ"-voorvoegsel. nu is het gewoon Funky T, lijkt me nog redelijk neutraal.

Denk er goed over na en kies iets wat bij jezelf en je muziek past.
ToM. this one goes to 11 y'know ? 1 louder.
DacideStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 31-3-2014
Berichten: 696
6-5-2004 15:18

DJ Sietse schreef:

Bovendien bestaat er toch al een Remy? Bekende techno DJ geloof ik.
Dj Remy bestaat idd. maar het is absoluut geen techno DJ. Als je het wilt plaatsen in een hokje kom je eerder uit bij progressive en dan niet de diepere soort maar meer de hardere.

bekend album van hem:
BANG
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 30-5-2024
Berichten: 1370
6-5-2004 15:38
Voorlopig werk ik ook nog lekker zonder dj-naam hoor (of het moet remy zijn happy :) ). Het was wel grappig dat ze hier mijn internet-alias gebruikt hebben.

Verder draai ik toch meestal met de drive-in inderdaad.
QuincManStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-8-2003
Laatste: 15-5-2010
Berichten: 784
6-5-2004 15:44

Dacide schreef:

Dj Remy bestaat idd. maar het is absoluut geen techno DJ. Als je het wilt plaatsen in een hokje kom je eerder uit bij progressive en dan niet de diepere soort maar meer de hardere.
Toch echt techno hoor:
www.bevrijdingsfestivalzeeland.nl/2003/30programma/libertydance.html#d6 {srry voor lange link)

Heb hem gisteren bezig gehoord... Klonk VEEL beter dan laidback luke... Alhoewel ik maar heel ff kon luisteren, moest de boot van 22.50 halen, en Rowwen Heze [biergooiers waren wij :P] was nog bezig om 22.10. En t was nog stevig stukje van Bellamypark naar de boot.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 2-6-2024
Berichten: 9469
6-5-2004 20:30

tom314 schreef:

nu is het gewoon Funky T
Ik zie ze al helemaal voor je hangen die meiden......
Funky T mogen we een plaatje aanvragen?........ razz :p

Get real! razz :p
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
QuincManStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-8-2003
Laatste: 15-5-2010
Berichten: 784
6-5-2004 23:28
Lol, t klinkt nogal urban-style, weet niet welke stijl je draait?
DacideStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 31-3-2014
Berichten: 696
7-5-2004 11:30

QuincMan schreef:

Dacide schreef:

Dj Remy bestaat idd. maar het is absoluut geen techno DJ. Als je het wilt plaatsen in een hokje kom je eerder uit bij progressive en dan niet de diepere soort maar meer de hardere.
Toch echt techno hoor:
www.bevrijdingsfestivalzeeland.nl/2003/30programma/libertydance.html#d6 {srry voor lange link)

Heb hem gisteren bezig gehoord... Klonk VEEL beter dan laidback luke... Alhoewel ik maar heel ff kon luisteren, moest de boot van 22.50 halen, en Rowwen Heze [biergooiers waren wij :P] was nog bezig om 22.10. En t was nog stevig stukje van Bellamypark naar de boot.
neem nou maar van mij aan dat remy weinig tot niks met echte techno te maken heeft. Ook al beweerd zo'n digiflyer iets anders. Volgens mij kennen die gasten alleen maar de termen:
-Trance
-Club
-Techno

Als dat het niet is moeten ze gaan interpoleren en dan komen ze uit bij techno.
Ik heb Remy inmiddels al zo vaak gezien en gehoord en heb hem nog nooit techno horen draaien.

Kan natuurlijk zijn dat we allemaal iets anders onder de noemer techno verstaan. Maar ik doel op de muziek a la:
Marco Bailey
Tomaz
Carl Cox
Steve Rachmad
Jeff Mills

etc.
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson

Terug naar forum Reageer (zonder quote)