Forum > Muziek

minimale techno

(147 reacties. Pagina 5 van 15)
Moderator(s): Dré
SpilStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2004
Laatste: 11-12-2008
Berichten: 47
22-4-2004 10:32

braz schreef:

Toch nog bedankt voor de late rsactie Spil! Ik heb die studio1-serie inmiddels ook ontdekt, maar nog niets van aangeschaft. (weinig geld op het moment) Valt me trouwens wel op dat er in de media steeds meer geschreven wordt over deze minimale variant op techno, maar dat er nog maar weinig feestjes worden gegeven waar deze muziek aan bod komt. (ben nu tegengekomen: Simplon, doornroosje en Voltt, maar daar houdt het mee op) Komt dat omdat deze stijl gewoon nog niet populair genoeg is of omdat er weinig dj's zijn die deze stijl goed beheersen?
Ik ben namelijk met het cultuurpodium in Oss bezig met brainstormen over dance-avonden. Ik, en de mensen bij het cultuurpodium, hebben weinig verstand van het opzetten van een dance-feest, maar we willen wel heel iets anders doen dan de meeste discotheken en grotere parties hier in de buurt. Ik zat dus persoonlijk te denken aan een 'minimal-avond' aangezien dat een redelijk nieuwe stroming is (en ik het heerlijk muziek vindt). maar dan moeten er wel genoeg betaalbare dj's zijn die zo'n avond willen vullen. Wellicht ken jij mensen (of jijzelf) die daaraan mee willen werken???? happy :)
Er zijn inderdaad steeds meer gelegenheden waar minimaal bod komt.. Awakenings heeft een shitload aan namen geboekt voor het a.s. festival. Verder doet Electronation vrij veel met minimal (Herr Arter en Terry Toner), Reactor komt met een minimale zaal, inderdaad de door jou genoemde pop podia (simplon, Roosje), Household (voorheen Mono, ook van Bart Skils, net als Voltt).

Over jouw plannen in Oss: tuurlijk zou ik daaraan mee willen werken.. ;) Mail me maar op info@djspilly.nl als je meer informatie hebt.. Zou zelf natuurlijk graag willen draaien en ken misschien ook wel wat mensen die ik zou kunnen regelen... Laat maar weten wat je plannen zijn.. :D Dan lullen we per mail/msn/telefoon wel verder...

Greetz, Harm
*boe*
BrazStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-1-2004
Laatste: 28-5-2009
Berichten: 220
26-4-2004 14:56
nog leuke releases spilly waarvan je denkt, die moet je hebben in een goede minimale set?
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
Dj quintenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2003
Laatste: 29-5-2008
Berichten: 172
26-4-2004 18:50
Even wat anders, iedereen die een beetje Jeff Mills te pruimen vindt. Die pas uitgebrachte dvd 'Exhibitionist' is echt SUPER!!!!! Staan aantal interviews op, echt iets van 4 verschillende sets, waar je hem van 3 verschillende standen kan bekijken. Mixt als een gek, supersnel met 3 draaitafels. Daarnaast zit er nog iets grappigs bij dat hij staat te draaien in een etalage van een winkel in een drukke winkel straat. Zeker een aanrader.

groeten,

Stefan
- Praten is een kunst, communiceren een gave -
DJ CastaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-3-2003
Laatste: 7-4-2005
Berichten: 20
26-4-2004 21:27
Ja, ik heb die DVD ook al een tijdje, Jeff Mills is en blijft nog steeds de beste onder de Techno-DJ's. Daarnaast zijn z'n producties ook erg lekker, ik heb veel van Axis en Purposemaker. Het is trouwens ook erg vet om hem van verschillende camerastanden te zien draaien, ook al gaat ie te snel voor mij sad :( .

Maar zijn hier nog meer liefhebbers van DJ's als Jeff Mills, Richie Hawtin, Cari Lekebush, Umek, James Ruskin enz.
Bier of wijn, ze zijn allebei fijn.
BrazStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-1-2004
Laatste: 28-5-2009
Berichten: 220
27-4-2004 10:32
zeker, al zou ik jeff milss e.d niet willen scharen onder de noemer van minimale techno (Richie Hawtin weer wel) de rest is behoorlijk detroit naar mijn mening. (deze discussie is overigens al eerder gevoerd!)
En de DVD van Jeff Mills heb ik ook, maar vond hem vies tegenvallen. Zoveel krijg je niet te zien vind ik qua camera-standpunten.......Of kun je zelf de standpunten bepalen ofzo (bedenk ik me nu pas terwijl ik de dvd toch al drie maanden heb! razz :p )
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
Dj quintenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2003
Laatste: 29-5-2008
Berichten: 172
27-4-2004 10:56

braz schreef:

zeker, al zou ik jeff milss e.d niet willen scharen onder de noemer van minimale techno (Richie Hawtin weer wel) de rest is behoorlijk detroit naar mijn mening. (deze discussie is overigens al eerder gevoerd!)
En de DVD van Jeff Mills heb ik ook, maar vond hem vies tegenvallen. Zoveel krijg je niet te zien vind ik qua camera-standpunten.......Of kun je zelf de standpunten bepalen ofzo (bedenk ik me nu pas terwijl ik de dvd toch al drie maanden heb! razz :p )
Ja, als ik me niet vergis, bij de "axis mix", kan je switchen tussen de standpunten, bij die andere gaat t automatisch. Jeff Mills is idd een goed voorbeeld van detroit techno.

Ik vind zelf minimal techno een beetje van die 'hippe-kleding-winkel-muziek'. Of ik moet me heel erg vergissen, hou zelf meer van de progressive/deep/detroit techno, de wat zweverige spacey techno. Iemand nog tips?

groeten,

Stefan
- Praten is een kunst, communiceren een gave -
BrazStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-1-2004
Laatste: 28-5-2009
Berichten: 220
27-4-2004 11:02
hippe kleding winkel muziek??? Luister dan maar eens goed naar Richie Hawtin (aka Plastikman) als ze dat ergens in een winkel draaien dan zou ik daar zeker mijn kleren gaan kopen! Verder is minimal natuurlijk een breed begrip en ik kan me voorstellen dat producers als steve bug en luciano voor sommige onder ons iets te soft is.....Maar vilalobos, toch een van de grootheden op minimal gebied, kan er ook flink op los beuken hoor, maar het is toch heel wat anders als de loop-gerichte techno van Mills en lekebush en Ruskin die de meeste onder de noemer minimal scharen.
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
Dj quintenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2003
Laatste: 29-5-2008
Berichten: 172
27-4-2004 11:38
geef dan is een goede defenitie van 'minimal techno'. Zie door de bomen het bos niet meer. Ga zo wel ff langs metro recordstore in utrecht. Kunnen het me vast haarfijn uitleggen.
- Praten is een kunst, communiceren een gave -
BrazStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-1-2004
Laatste: 28-5-2009
Berichten: 220
27-4-2004 11:53
tja, een defintie. Das altijd zo moeilijk. minimal is een stijl techno waarbij vaak warme klanken worden gebruikt, het is soms wel loop-gericht maar lang niet zo hard als Mills of Ruskin, komen vaak wat vocalen in voor..... krijg het toch niet goed uitgelegd.
Check anders even het laatste album van Ricardo villalobos op Playhouse of anders Richie Hawtin - De9 closer to the edit(iets steviger) op vinyl enkel en alleen loops, op cd aan elkaar gemixt (meer dan 70 nummers in 60 minuten)
labels die bij minimal horen (naar mijn mening):
Perlon
Playhouse
Kompakt
Kanzleramt
Poker Flat
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
Dj quintenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2003
Laatste: 29-5-2008
Berichten: 172
27-4-2004 11:57
hmm, kan ik hieruit opmaken dat er toch een enige vorm van 'deep' in zit? deep en progressive techno bevalt me altijd erg goed. Mocht minimal erop lijken dan moet ik me zeker hier in gaan verdiepen.
- Praten is een kunst, communiceren een gave -

Terug naar forum Reageer (zonder quote)