Forum > Geluid

Problemen Axis 9-CR

(136 reacties. Pagina 4 van 14)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 13458
15-4-2004 18:33

DJ Tim schreef:

Heb ik meteen een vraagje, mij lukte het niet om na de updates van de Numark site mijn Axis 8 spelers te calibreren, heb keurig de beschrijving erop nagelezen, maar volgens de handleiding moet hij dan daadwerkelijk aangeven dat hij gecalibreerd is en dat doet hij dus niet, iemand die mij hiermee kan helpen?
Heeft ie een calibratie nodig dan? Zou zo maar kunnen dat de calibratie wel degelijk uitgevoerd wordt maar dat het (om de een of andere reden) niet goed getoond wordt op de display.

En anders kom je maar een keer langs, dan kijk er er even naar.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
15-4-2004 23:07
Ja, thanx iig, er is in principe niks mee aan de hand, dus calibratie is feitelijk niet nodig. Ik kon het alleen niet uitstaan dat ik na 100x proberen dat 88 niet in mijn scherm zie angry wink ;)
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
Dj PetrosStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-12-2003
Laatste: 14-4-2006
Berichten: 9
16-4-2004 19:09
Ik heb de Axis 9. Die van mij heeft ook weleens een probleem met de jog-wheel. Dit gebeurt in de scratch-stand. Als ik het jog wheel tegelijk met de 'behuizing' van de cd speler aanraak, dan stopt de speler als ik de 'behuizing' los laat. Hij gaat dan op pauze. Dit komt volgens mij doordat het sensitive jog wheel een magnetisch veld heeft, waarop hij reageert als je hem aanraakt (ik weet niet precíes hoe dit werkt). Ik raak voortaan alleen het jog-wheel aan als ik ga scratchen (dus mijn andere hand niet op de cd speler). Zo voorkom ik dit probleem, al moet ik zeggen dat dit af en toe behoorlijk irritant is.
Tom. VStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 14-4-2004
Laatste: 16-6-2005
Berichten: 497
16-4-2004 20:08
Hallo iedereen
(Is wel een beetje OFFTOPIC)

Op een ander topic zei ik juist dat ik een Axis 9 cr ga kopen, maar als ik dit allemaal lees shocked 8O , zijn alle cd-spelers (axis 9 cr ) zo slecht ?????

Nu heb ik eventjes hulp nodig
19/08/2005: FORTIVITY : VERBRUGGEN VS REGNEZALS, GHOST, WOUT, SVEN LANVIN
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
17-4-2004 09:17
De Axis spelers zijn helemaal niet slecht, als je het vergelijkt met het middenklasse/hoge prijsklasse segment kun je ze net onder een Pioneer cdj-1000/Dn-s5000/3000 plaatsen.

Het voordeel en ook nadeel van de Axis spelers is dat ze afgeladen zijn met software, dit vergroot je mogelijkheden maar tegelijkertijd kan er hierdoor ook wel is wat op hol slaan.

Ik heb nog maar 1x gehad dat mijn Axis 8 speler het niet meer wist, kwam er ineens een pitch control van 100% terwijl ik deze niet had ingesteld.
Geloof me maar als ik zeg dat je met een aanschaf van een dergelijke speler heel content zal zijn. Wil je echt het beste van het beste en het meest stabiele, zou ik een cdj-800 of 1000 nemen. Deze zijn erg schokbestendig door het oliegeveerde loopwerk en hebben veel minder software en mogelijkheden waardoor ze ook minder snel een keer iets raars zullen doen. Bijkomend nadeel is de prijs, een cdj-1000 is ruim 2x zo duur als een Axis 9 en zelfs een 800 is duurder dan een Axis 9 met nog eens minder mogelijkheden.

Als je het voor thuis gaat gebruiken, neem dan echt maar lekker een Axis 9, nogmaals, krijg je geen spijt van. wink ;)
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
TenkaterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-3-2004
Laatste: 21-12-2019
Berichten: 399
17-4-2004 14:31
Bedankt Petros! Misschien is dit wel het geval bij mijn speler! En Tom V: wat Tim zei, je krijgt echt geen spijt van deze aankoop. Het ziet er misschien een beetje plastic uit, maar zijn erg leuke spelertjes voor het geld!
Weinig posten: wel veel lezen en dus leren! :)zoek en gij zult vinden, vind gij het niet, dan is het zoek!
PkStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-4-2004
Laatste: 16-9-2015
Berichten: 73
17-4-2004 17:01
Hey mensen. Ik heb sinds paar dagen 2 Numark Axis9 CR, zeer leuke cd-spelers!
Wat ik wel al ondervonden heb is dat de spelers soms na het scratchen in pauze blijven, en als je ze dan eens uit en weer aan zet, spelen ze na het scratchen gewoon door.. Wellicht is hiervoor een logische uitleg? happy :)
Had ook nog een vraagje voor mensen die ervaring hebben met deze dingen, vriendin van me wil haar eerste stapjes zetten in Dj-land wink ;) en daarvoor leek de auto-beatsynchronisation me wel handig (liedje juist pitchen lukt haar niet op mn jbs700 dusjah laugh :D )
nujah.. kan iemand me zeggen hoe dit werkt bij de axis9 CR? handleiding is immers (beetje te) bondig hierover..
enieweejz, zou heel leuk zijn me ff te helpen!
MVG, Pk
It's a jam for the ladiez!
TenkaterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-3-2004
Laatste: 21-12-2019
Berichten: 399
17-4-2004 17:06
Naar mijn weten kan de synchronisatie niet op de 9-CR, maar wel op de Axis 9. Volgens mij heb je daarvoor de midi ingang nodig...

Maareh, je kan ze toch al redelijk gelijk zetten met behulp van de bpm op de display?
Weinig posten: wel veel lezen en dus leren! :)zoek en gij zult vinden, vind gij het niet, dan is het zoek!
PkStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-4-2004
Laatste: 16-9-2015
Berichten: 73
17-4-2004 17:58
jah dat helpt natuurlijk al heel wat, hoewel deze ook niet altijd perfect juist zit he.
maareuh op de verpakking van de cd-spelers staat nochtans dat ze auto-beat-synchronisation hebben.. snap wel niet dat er niet meer van te vinden is in de handleiding ..
greetz Pk
It's a jam for the ladiez!
DjLeon_VStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-3-2003
Laatste: 25-4-2008
Berichten: 240
19-4-2004 00:32
Ik heb nu ook problemen met mijn Axis 9 CR
ik heb ook een 'normale' axis 9.

T probleem met de CR is dat je als je er een cd instopt (gewoon legale cd) het woordje CLOSE in beeld blijft staan en dat blijft ermaar instaan. De CD laad zichzelf niet. Calibreren heb ik al gedaan maar dat heeft niet geholpen.
Heeft iemand dit vaker meegemaakt? of weet iemand wat ik moet doen?
G.O.D. M.A.D.E. M.E. F.U.N.K.Y.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)