Forum > Muziek

minimale techno

(147 reacties. Pagina 4 van 15)
Moderator(s): Dré
Michel_rnStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-4-2004
Laatste: 3-4-2004
Berichten: 2
2-4-2004 22:03
toffe link, kdenk dat ik nu al m'n muziek wel kan catagoriseren. thx
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
3-4-2004 09:59
shocked 8O Hier zoek ik al jaaaaaren naar! GREAT!!
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
DewazigeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-3-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 318
3-4-2004 10:46
Dit is inderdaad super! ik had ooit eens op school een papier gekregen met zo'n idee van "housegenres" maar dit is veel en veeeeeel uitgebreider, heb echt even een uurtje gespit, gelezen, geluisterd en weer veel geleerd.

Ik vind dat het commentaar dat gegeven wordt soms wat te persoonlijk en met meningenbehangen is maar inhoudelijk is het wel zo'n beetje compleet.

mooi staaltje werk, helemaal happy nu laugh :D
Lost in Music
DewazigeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-3-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 318
4-4-2004 13:23
Na een geslaagde surfactie ben ik op een soortgelijke site gekomen alleen worden dan niet de verbanden tussen muziekgenres gelegd maar juist tussen artiesten.

Is behoorlijk up to date en zeer uitgebreid

www.musicplasma.com
Lost in Music
DJ-IpkissStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-2-2003
Laatste: 23-7-2012
Berichten: 320
4-4-2004 17:07

Didier_S schreef:

shocked 8O Hier zoek ik al jaaaaaren naar! GREAT!!
Zo goed vind ik dit niet trouwens. Een weer war eigenlijk. Ik snap er de ballen van. Druk ik weer ergenst op hoor ik weer muziekje druk ik ergens anders op gaat ie hjeel ergens anders heen!
Ook is zijn commentaar op sommige stijlen wel erg subjectief inplaats van informatief
DewazigeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-3-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 318
4-4-2004 17:18
De groene vakjes zijn muziekstijlen die onder 2 "hoofdstijlen" vallen (bijv 2step-garage, breakbeat of house? beiden), klik je erop dan ga je naar de andere hoofdstijl, heel simpel.
Lost in Music
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
4-4-2004 18:33

DJ-Ipkiss schreef:

Een weer war eigenlijk. Ik snap er de ballen van. Druk ik weer ergenst op hoor ik weer muziekje druk ik ergens anders op gaat ie hjeel ergens anders heen!
Ook is zijn commentaar op sommige stijlen wel erg subjectief inplaats van informatief
dewazige heeft het mooi uitgelegd wink ;)
maar zo ingewikkeld vind ik het eigenlijk niet hoor! Al denk ik wel dat je er niet kunt aan beginnen zonder een basiskennis van de geschiedenis van de stijlen, daarvoor is alles te uitgebreid.
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
DJ CastaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-3-2003
Laatste: 7-4-2005
Berichten: 20
11-4-2004 15:26
Ik heb ook een link gevonden waar Detroit Techno ( en techno in het algemeen ) in een flashpresentatie goed wordt uitgelegd.

www2.abc.net.au/arts/soundsliketechno/
Bier of wijn, ze zijn allebei fijn.
SpilStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2004
Laatste: 11-12-2008
Berichten: 47
13-4-2004 15:00

braz schreef:

Spil]

En waar kan ik die muziek kopen? Ik woon in Oss, NB. (of all places) en hier zitten geen platenzaken. En on-line; bijv via dancegrooves, is dit soort muziek haast niet te krijgen.
Dus wie helpt me op weg?!
braz
Duitsland.. wink ;) En bij rare-records in eindhoven ben ik achtergekomen. Zijn inderdaad allemaal duitse labels spilly. heb ff voor een kleine 100 euro geshopt en man, wat draait dit lekker zeg, die muziek. Grote favoriet tot nu toe: plastikman - closer. echt weirde shit. En het label Perlon is ook echt mijn ding. Maar hoe houdt je deze muziek interessant voor de dansvloer. Ik vind het het luistermuziek.... niet dat daar wat mis mee is. Wat draai jij erbij om de vloer aan de gang te houden. Ik dacht zelf aan wat electro en tech-house en misschien wel wat breakbeat. any suggestions?Sorry dat ik nu pas reageer! Hoe ik het interessant hou? Ik probeer waar mogelijk veel met tools te werken, al dan niet op 3 decks. Je hebt een aantal platen/labels die perfecte 3 decks platen uitbrengen waar bijvoorbeeld echt alleen maar een bas en een hihat of iets dergelijks te horen is. Een goed voorbeeld zijn de platen van Studio 1 uit Keulen. Die hebben een serie uitgebracht (al een hele tijd uit) die puur en alleen bestaan uit kleuren. Zo heb je o.a. Gelb, Blau, Rose, Rot, Gold, Silber, enzovoorts. Ook het album van Hawtin (DE9 - Closer to the edit) doet het goed omdat het alleen maar uit loops bestaat... Ik draai ook veel Perlon shit en dat moet je inderdaad interessant maken voor de dansvloer... Succes!
*boe*
BrazStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-1-2004
Laatste: 28-5-2009
Berichten: 220
14-4-2004 13:49
Toch nog bedankt voor de late rsactie Spil! Ik heb die studio1-serie inmiddels ook ontdekt, maar nog niets van aangeschaft. (weinig geld op het moment) Valt me trouwens wel op dat er in de media steeds meer geschreven wordt over deze minimale variant op techno, maar dat er nog maar weinig feestjes worden gegeven waar deze muziek aan bod komt. (ben nu tegengekomen: Simplon, doornroosje en Voltt, maar daar houdt het mee op) Komt dat omdat deze stijl gewoon nog niet populair genoeg is of omdat er weinig dj's zijn die deze stijl goed beheersen?
Ik ben namelijk met het cultuurpodium in Oss bezig met brainstormen over dance-avonden. Ik, en de mensen bij het cultuurpodium, hebben weinig verstand van het opzetten van een dance-feest, maar we willen wel heel iets anders doen dan de meeste discotheken en grotere parties hier in de buurt. Ik zat dus persoonlijk te denken aan een 'minimal-avond' aangezien dat een redelijk nieuwe stroming is (en ik het heerlijk muziek vindt). maar dan moeten er wel genoeg betaalbare dj's zijn die zo'n avond willen vullen. Wellicht ken jij mensen (of jijzelf) die daaraan mee willen werken???? happy :)
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)