Forum > Algemeen Forum

velleman Vs. ander merk

(49 reacties. Pagina 4 van 5)
Moderator(s): Dré
DJ RaudiStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-7-2003
Laatste: 25-2-2006
Berichten: 147
17-9-2003 18:18
ik vind je nou niet zo zeer overtuigende onderbouwende zaken posten, integendeel je komt op mij (en op waarschijnlijk wel meer forumleden) over als een opschepper die (nog) lang niet verstand van zaken heeft. Niet dat ik dat zelf wel heb maar je moet niet gaan opscheppen over dingen waar je alleen maar van zegt: 6 van die dingen dat kon ie makkelijk hebben. En ik zie niet echt het verband in jou posts met dit topic.
Dj JasperStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2003
Laatste: 7-9-2018
Berichten: 393
17-9-2003 20:22

hondadax schreef:

Weet iemand trouwens wat die scan van Velleman(Martin MX1 copie) kost???? bedankt lavast
Tegenwoordig heet velleman tadadadada!:HQpower.
In een blad die ik van HQpower heb staat de Space 250(copie van martin mx 1) voor 369 euro als adviesprijs.
HondadaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-9-2003
Laatste: 21-4-2005
Berichten: 12
18-9-2003 21:33
opschepper? kijk ik wil jullie gewoon behoeden voor de aankoop van te duur betaald materiaal of gewoon prullen.

niet veel ervaring tja... daar ga ik gewoon nog niet op reageren. Iemand die van zaken iets kent zal mij ongetwijfeld moeten gelijk geven, misschien niet op alles maar toch.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 13458
19-9-2003 00:29
Ik vind het leuk hoe je zegt dat de Rodec toch wel zo'n 10% beter zal zijn dan een Behringer (daarbij denk ik dan: Welke Behringer? Dat pisbak ding van een DX-626 of die toch wel redelijke VMX-300???).

Maar die 10% boeit me. Zo hoor ik op TV dat als ik m'n haar was met merk X, ik 20% meer glans in m'n haar krijg MAAR als ik het was met merk Y dan krijg ik 23% meer volume.

Oftewel: Mij zegt zo'n 10% getal GEEN ENE REET! En van mijn part mag je dan 400 jaar ervaring hebben met alle bestaande producten + 1. Als je geen argumenten kunt geven over het hoe en waarom dan kan ik er helemaal NIETS mee.

Wellicht dat dit bericht gezorgd heeft voor een 30% toename van je hartslag (maar da's dan verdorie iets dat WEL te meten is)!
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Ski-J RaymondStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-4-2003
Laatste: 26-1-2012
Berichten: 40
19-9-2003 10:31
jaja en nu met z'n alle:

GO ANDRÉ GO ANDRÉ!!! laugh :D

en toch heeft de goede man altijd gelijk, en ja hij heeft ook overal verstand van. wink ;)
the party is on, it just can't stop
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 9469
19-9-2003 12:29

Ski-J Raymond schreef:

en toch heeft de goede man altijd gelijk, en ja hij heeft ook overal verstand van. wink ;)
Er zijn voorbeelden dat hij niet gelijk had hoor wink ;)
Ook Dré is een mens.

Alleen het verschil is dat Dré dan ruiterlijk kan toegeven dat zijn info anders was, en sommigen blijven tot het laatste stukje hun gelijk volhouden zonder dat ze weten waarover ze het hadden.

Ik heb ook wel eens geen gelijk, maar dat komt ook vaak omdat mijn info dan achterhaald is met nieuwe metingen en technieken.
Ik heb er dan geen probleem mee als iemand me daar op wijst.
Maar ik heb ook mijn argumenten met hoe ik aan die wijsheid ben gekomen, en dat ontbreekt vaak bij (no offence) eigenwijze beterweters.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
IlovemusicStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 12-11-2003
Laatste: 12-11-2003
Berichten: 1
12-11-2003 00:42

Victor schreef:

Heeft de nieuwe Velleman dezelfde bouw als de Martin MX-1, of lijkt hij er alleen maar op en zijn er onder de motorkap toch wat andere materialen gebruikt?
de velleman is meer een kopie van de martin toch weten dat het meteriaal uit dezelfde fabrikant komt met gewoon de ene steek zijn elektronica in dan de andere. Verschillen zijn gewoon dat de martin wat rapper reageert van snelheid betreft spiegels en motor wat de velleman ietske trager doet maar wara het niet erg is. Wat lichtkwaliteit betreft heb ik de beide scanners op dezelfde dmx gezet , licht is gewoon hetzelfde kwaliteit alleen best een osram lamp gebruiken dan de meegeleverde lamp. Kort: martin betaal je veel , velleman betaal je weinig aan veel kwaliteit en als je draait, de mensen dansen en feesten , ze kijken niet of die dingen rap bewegen he
een goeie dj is pas goed met het juiste materiaal
TimyzermansStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 1-9-2003
Laatste: 13-9-2005
Berichten: 22
23-2-2004 03:10

Victor schreef:

Heeft de nieuwe Velleman dezelfde bouw als de Martin MX-1, of lijkt hij er alleen maar op en zijn er onder de motorkap toch wat andere materialen gebruikt?
De velleman lijkt qua uiterlijk op de mx-1 maar daar houdt het dan ook mee op.. zelfs de afwerking van de buitenkant is van minder (lees meer gammele) kwaliteit.

Binnenin kun je de velleman met de martin zeker niet vergelijken, ik heb ze beide langs elkaar open gezien
MichaelEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2003
Laatste: 16-6-2004
Berichten: 245
23-2-2004 10:59

ilovemusic schreef:

Victor schreef:

Heeft de nieuwe Velleman dezelfde bouw als de Martin MX-1, of lijkt hij er alleen maar op en zijn er onder de motorkap toch wat andere materialen gebruikt?
de velleman is meer een kopie van de martin toch weten dat het meteriaal uit dezelfde fabrikant komt met gewoon de ene steek zijn elektronica in dan de andere. Verschillen zijn gewoon dat de martin wat rapper reageert van snelheid betreft spiegels en motor wat de velleman ietske trager doet maar wara het niet erg is. Wat lichtkwaliteit betreft heb ik de beide scanners op dezelfde dmx gezet , licht is gewoon hetzelfde kwaliteit alleen best een osram lamp gebruiken dan de meegeleverde lamp. Kort: martin betaal je veel , velleman betaal je weinig aan veel kwaliteit en als je draait, de mensen dansen en feesten , ze kijken niet of die dingen rap bewegen he
Velleman cq hqpower is hetzelfde als skytech en consorten, een goedkoop budget merk met een redelijk slechte kwaliteit welke wordt compenseert door een lage prijs. Deze dingen zijn leuk voor op een kamer of om eens in het jaar op pad mee te nemen maar de bouw en kwlaiteit van deze scanners laat staan de betrouwbaarheid laten niet toe dat deze dingen echt on the road gebruikt kunnen worden. Resultaat, ja de velleman is de betere keus op de martin als je ze toch thuis hebt staan voor de rest is de martin beter en daarbij wel even gezegd dat de mx-1 geen oem produkt uit dezelfde fabriek als de velleman. De chinesen hebben een mx-1 opengehaald en gekopieerd met goedkope onderdelen, en dat gebeurd bijna altijd. Denk maar eens aan de dap k-112, denk je nou werkelijk dat ev zijn sx-serie speakers in china laat maken?
Olé Olé heb nu ok AD!
Johan_de_jongStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-3-2004
Laatste: 14-1-2008
Berichten: 3
27-3-2004 20:44
Even wat ervaring in de strijd gooien: Ik had een HQPower DMX T-bar aangeschaft (dikke korting erop), maar zelfs tijdens het proefdraaien thuis (nog vóór een optreden) klapte de eerste triac er al uit. Dus zodoende had ik de T-bar opengemaakt: een grote zwarte roetvlek rond een verkoold stukje printplaat. Nieuwe triac erin gezet, het optreden nog net gered, maar tijdens een optreden bijna een week later gingen de andere kanalen vaag reageren en op den duur klapten ook deze eruit sad :(

Even ter verduidelijking: De bar kan 4x5A leveren, ik had 500W per kanaal erop, en omdat het die tweede keer een theatervoorstelling betrof had ik de lampen rond de 80-100% continu aan. Wie heeft een oplossing voor dit probleem?

De elektronicahandel in de buurt had gelukkig een aantal zwaardere triacs op voorraad welke nu bij mij thuis liggen... wink ;)

Welk merk raden jullie aan? JB Systems, American DJ, Botex, Lite-Puter, ShowTec, IES, andere?
Vele lampen maken licht werk!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)