Forum > Licht

Usb naar dmx converter zelfbouwen?

(22 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
WadboyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-10-2003
Laatste: 27-12-2003
Berichten: 6
18-10-2003 22:00
kijk een bij dmxcreator werkt goed de komplete hardware zit in een xrl plug en is volgens mij allen maar een scheider en driver ik dacht 7314 of zoo iets wij werken hier mee dit gaat erg goed programma is gratis en is zeer uitgebreid werkt beter al die van martin maar iets anders. heeft er iemand al eens gehoord van en dmx convertor ik bedoel dan omzetten van dmx kanaal(en) van bv 100 naar 150 moet zooiets gebruiken voor een scaaner die niet in te stellen is
Dj JasperStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2003
Laatste: 7-9-2018
Berichten: 393
19-10-2003 11:15
Wat lul jij nou, gebruik leestekens man, ik snap er helemaal niks van!
RiesjartStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-11-2002
Laatste: 25-8-2014
Berichten: 10
30-10-2003 19:05

Fossalta schreef:

Ik kan, als je wilt wel ff een demo`tje mailen (die uiteraard wel te gebruiken is).

Greetz, Fossalta
Wij hebben deze dmx interface ook gebouwd, zou je mij ook een demo kunnen sturen? Gewoon om eens te kijken hoe jullie programma eruit ziet.

Ons programma is in visual basic geprogrammeerd, maar we willen de gebruikersvriendelijkheid wat verhogen, want daar ontbreekt het hier en daar wat aan.

Even over die parallel naar usb converter, ik snap wel dat je je aansturing op usb aan wilt sluiten, maar om nou iets dat werkt te gaan converten, lijkt mij niet echt effectief. Gebruik dan andere hardware of sluit em op je paralelle poort aan.
LJ DaAnStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2003
Laatste: 16-9-2020
Berichten: 627
30-10-2003 19:23
Wadboy,
Ik snap echt niks van wat je schijft
Moeten we de woorden omdraaien ofzo?
ga dan maar naar puzzeltijd ofzo.... angry
Fouten in deze tekst dienen ter vermaak van de lezer.
BailaXtasisStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-7-2003
Laatste: 26-12-2006
Berichten: 51
30-11-2003 21:11
Hey, ik wil zo goedkoop mogelijk m'n Scimitars aansturen, zou zo'n controller bouwen een goede manier zijn?
Qua software, JB-systems heeft onlangs zo'n USB-controller in z'n producten opgenomen EN je kan gratis de software ervoor downloaden. www.dmx512.ch/
Vinden jullie dit goed want ik weet helemaal niets over DMX-software.
IS 750€ voor zo'n USB-dingetje niet ongelooflijk veel te veel geld? shocked 8O
En heeft iemand als deze USB-DMX draad kunnen maken??

DANK U
WHAHAHA... DROP THAT BEAT!! Music was my first love...
NvthieleStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 15-3-2004
Laatste: 2-6-2005
Berichten: 4
15-3-2004 15:50
www.cinetix.de/intrface/english/usdmxgen.htm

mss ben je hier iets mee , het is niet zo duur maar je moet wel je software zelf maken
I do not fear computers. I fear the lack of them
BailaXtasisStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-7-2003
Laatste: 26-12-2006
Berichten: 51
15-3-2004 17:03
dank u maar euhmm... die post heb ik 3 maand geleden gepost!! laugh :D
Heb ondertussen al een simpele scanmaster gekocht, dan moet ik geen hele PC meesleuren.

Toch bedankt happy :)
WHAHAHA... DROP THAT BEAT!! Music was my first love...
TommyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-5-2003
Laatste: 4-8-2018
Berichten: 12
1-7-2004 19:32

Fossalta schreef:

Iedere DMX interface, of het nu USB, RS-232, Parallel of FireWire is heeft zijn eigen drivers nodig. Je kunt ook niet een HP printer met de drivers van een Mustek scanner aansturen :). Dat ding van de Elektuur heeft op zich geen drivers nodig (als je em gebruikt waar ie voor gemaakt is, paralell dus). Maar aangezien ik liever in mijn hardware lijst "DMX interface" heb staan dan "USB to Paralell device" en tevens de aansturing makkelijk wil houden (heb dus geen drivers voor die interface kabel geïnstalleerd). De interface kan ik gewoon met een Delphi Handler (THandle) aansturen :
WriteFile ("USB:3623", Command[1], Length(Command), OutBits, Nil);
waar USB:3623 de usb poort is en 3623 m`n Interface ID.
Ik heb dit ook eens geprobeerd met een USB naar parallel omzetter, maar ik vraag me af hoe je aan de interface ID ("3623") komt. Welk merk/type omzetter gebruikte je trouwens? Eentje van Conrad?
StefanoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-3-2003
Laatste: 27-4-2010
Berichten: 103
1-7-2004 20:02
Is het nie veel makkelijk om midi software te pakken (Fossalta is er mee bezig)
Kope bij de computerwinkel een usb midi kabeltje te kopen.
En dan in je standaard lichtcontrollertje te frotten.
Zo dat ben ik kwijt
FossaltaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-12-2001
Laatste: 11-3-2013
Berichten: 1096
1-7-2004 22:58

tommy schreef:

Fossalta schreef:

Iedere DMX interface, of het nu USB, RS-232, Parallel of FireWire is heeft zijn eigen drivers nodig. Je kunt ook niet een HP printer met de drivers van een Mustek scanner aansturen :). Dat ding van de Elektuur heeft op zich geen drivers nodig (als je em gebruikt waar ie voor gemaakt is, paralell dus). Maar aangezien ik liever in mijn hardware lijst "DMX interface" heb staan dan "USB to Paralell device" en tevens de aansturing makkelijk wil houden (heb dus geen drivers voor die interface kabel geïnstalleerd). De interface kan ik gewoon met een Delphi Handler (THandle) aansturen :
WriteFile ("USB:3623", Command[1], Length(Command), OutBits, Nil);
waar USB:3623 de usb poort is en 3623 m`n Interface ID.
Ik heb dit ook eens geprobeerd met een USB naar parallel omzetter, maar ik vraag me af hoe je aan de interface ID ("3623") komt. Welk merk/type omzetter gebruikte je trouwens? Eentje van Conrad?
Pff tijd geleden dat ik dit gebruikt heb... geloof dat dit uit de windows ENUM lijst kwam... (is op iedere pc anders) Maar als je USB > LPT ook onder dos werkt (wat die van mij niet lekker deed) kun je als het goed is gewoon naar de standaard LPT adressen schrijven $278 of $378.

Fossalta

Terug naar forum Reageer (zonder quote)