Forum > PC related Forum

Mengpaneel op computer aansluiten

(54 reacties. Pagina 4 van 6)
Moderator(s): Dré
Dj OverdriveStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2004
Laatste: 7-3-2004
Berichten: 1
7-3-2004 11:53
Hoi mensjus

ik had een vraagje ik heb mijn mengpaneel (velleman promix 300) op de pc aangesloten ik weet niet of ik het goed heb gedaan: ik heb dus op het 2e kanaal een kabel naar de pc en die kabel heb ik in de geluids kaart geduwd en nou kan ik dus alle muziek van de pc luisteren. maar ik wou graag weten wat ik nog meer kan daar mee...?? sad :( want hier vind ik eerlijk gezecht geen zak aan als alleen maar dit kan... groetjes Dj overdrive
SlizerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-1-2003
Laatste: 21-7-2009
Berichten: 20
10-3-2004 23:13
:X:X:X

Ok, weet je wat je doet: je download even een programmatje van internet genaamd AtomixMP3 o.i.d laten we eens gek doen.

Nu koop je nog een simpel geluidskaartje (of als je huidige geluidskaart 2 uitgangen heeft helemaal mooi) en daar pluggen we een kabel in die naar kanaal 1 gaat op je mengpaneel.

En nu lees je de handleiding van Atomix (of de Help, whatsoever) en dan ga je lekker knutselen.
Da romeoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-2-2004
Laatste: 29-4-2004
Berichten: 3
15-3-2004 17:28
ik heb ook een velleman promix 300, en heb gewoon 1 line aangesloten op men pc , en de andere line gewoon aan een cd-speler.....
RtzStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 27-8-2003
Laatste: 16-3-2009
Berichten: 37
2-6-2004 22:51
dj_daan,
Ik vraag mij af hoe je een signaal van een computer INGANG naar een mengpaneel ingang krijgt, kan toch niet shocked 8O ???
DJDarknessStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-4-2004
Laatste: 22-12-2009
Berichten: 251
3-6-2004 02:20
Zal kijken of ik he kan uitleggen. je zegt het zelf al.

In een ingang moet muziek komen. als je dus twee ingangen aan elkaar knoopt hoor je vrij weinig. Het is super simpel. het gaatje in je geluids kaart waar normaal je boxen in zitten daaar stop je een kabeltje in van tulp naar jackplugje. Nu heb je dus je geluidskaat UITGANG op je mixer INGANG zet je mixer op line en je kunt er het zelfde mee als een cd speler!

Als je iets naar de computer toe wilt sturen (geluids singnaal) dan gebruik je het zelfde stekkertje alleen dan prik je hem achter op je mixer in je versterker (of booth uirgang) en prik je het kleine jackplugje in de microfoon of de line in ingan (dit is beter)

Nu kun je je eigen mix opnemen

Succes. en als er nog vragen zijn hoor ik het wel.

ps. mensen komen op een forum om iets te vragen of iets te weten te komen. er bestaan dus geen domme vragen laat dat duidelijk zijn. Anders kan Dré net zo goed het forum dicht gooien...

Maar dat zou jammer zijn,,,, wat moet ik dan al die tijd doen laugh :D
Where words fail, music speaks :D
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 13458
4-6-2004 14:21
Edit Mod: Dré: Topic opgeschoond (was hoog tijd ook!)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
ZandtaartjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-6-2004
Laatste: 18-6-2004
Berichten: 3
14-6-2004 14:35
Hoi allemaal, ik heb ook een mengpaneeltje op mijn computer aangesloten omdat ik zelf muziek wil opnemen alleen nu zit ik met een probleempje, het aansluiten ervan is niet zo een probleem alleen ik heb net een microfoontje gekocht van Trust en die wil ik in mijn mengpaneel stoppen zodat ik de levens kan regelen voordat ze de comp in verdwijnen, ik heb op het kleinje jackje(van de microfoon) een verloopstuk naar grote jack geprikt want anders kan ie niet in mijn mengpaneel maar als het allemaal aangesloten is komt er helemaal geen geluid uit. Ik heb mijn basgitaar er ook op aangslotenen die geeft wel gewoon geluid, en als ik de mic. in de line van de bas stop gebeurt er ook helemaal niks, er zit ook geen aan of uit kop aan die mic. ofzo? Ik heb ook geprobeert m rechtstreek in de geluidskaart te stoppen (de mic. ingang en de line in) maar dat helpt ook allemaal niks.

Als iemand me zou kunnen vertellen hoe ik er geluid doorheen zou kunnen krijgen onwijs bedankt!
Not Fade Away
Victor JuniorStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-4-2003
Laatste: 18-10-2015
Berichten: 1016
14-6-2004 15:12
die computermicrofoontjes krijgen meestal voeding(Stroom) van je computer, maar aangezien dat op vrijwel geen enkel dj mengpaneel zit werkt hij niet.
Waar zit de cut op dit apparaat?
ZandtaartjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-6-2004
Laatste: 18-6-2004
Berichten: 3
17-6-2004 20:52
Ik heb een platenspeler die ik graag via mijn mengpaneel op de computer aan zou willen sluiten. Ik denk dat ik dat via mijn versterker moet doen omdat daar die phono ingang op zit, maar hoe moet ik het daarna aansluiten?
Not Fade Away
DiederikStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-5-2003
Laatste: 3-2-2021
Berichten: 619
17-6-2004 21:00
platenspeler uitgang aansluiten op de phono-ingang van de versterker (vergeet ook de aardedraad niet). Vervolgens neem je een tape-out op de versterker en die verbind je met een 2xtulp naar minijack kabeltje: www.new-line.nl/v/6019 met de line-in van je geluidskaart. Succes.
Wat nu heel gewoon is, was ooit een revolutie

Terug naar forum Reageer (zonder quote)