Forum > Geluid

pioneer djm500 vs djm600

(54 reacties. Pagina 2 van 6)
Moderator(s): Dré
Dj JoBoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2002
Laatste: 28-2-2009
Berichten: 196
25-2-2004 10:46

coda schreef:

Ik heb zelf ook de DJM-600 gehad en ben nu overgestapt op de xone:62.

Gedurende 2 jaar heb ik eigenlijk totaal geen problemen gehad met de pioneer, terwijl ik er toch veel mee heb gedraaid zowel thuis, als in cafe's. Wat me wél tegenviel was de geluidskwaliteit. Naar mijn zin klonk dit niet altijd even mooi. Heb met carnaval de mixer flink op zn donder gegeven. Dit resulteerde in een geluid wat je kan beschrijven alsof de boxen opgeblazen waren. Uiteraard ken ik de regel Rood is (w)Rong. happy :) Maar het klonk gewoon niet lekker.

Verder als thuis mixer issie gewoon perfect, daar zal hij het ook niet snel moeilijk krijgen. En voor die €299 extra zou ik toch voor de DJM600 gaan. Waarom? Betere faders, leuke effecten en misschien zelfs meer kwaliteit.
als je die mixer nou eens met rust laat, en je versterker wat harder zet (komt kwa volume op hetzelfde neer) dan spaar je en je mixer, en je geluidskwaliteit, en je amp.

dat over die headroom valt reuze mee als je je mixer gewoon gebruikt als het hoort, en niet als extra lichteffect (zoals dre geloof ik laatst zei)

ik heb wel eens gedraaid op de 600, en ik heb er NIKS van gemerkt.

Ook met die faders valt wel mee, ik hoorde van Jeroen dat er verhuurbedrijven zijn die de DJM's nu al een paar jaar gebruiken en nog steeds geen problemen met de faders hebben.

Dat het een dure mixer is wil nog niet zeggen dat je hem maar moe mishandelen.

wel vind ik jammer dat er hier veel mensen roepen ik heb gehoord en gelezen, maar de mixer zelf nog nooit hebben aangeraakt.

ik zou zeggen ga hem is ergens uit testen.
.
Michel van de beekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-8-2002
Laatste: 23-8-2011
Berichten: 72
25-2-2004 11:05

Dj JoBo schreef:

ik zou zeggen ga hem is ergens uit testen.
Goed plan! Doe het op een goed systeem, en dus niet op je huiskamersetje. Doe dan meteen even een A-B test met een fatsoenlijke mixer.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
25-2-2004 12:39

Dj JoBo schreef:

Ook met die faders valt wel mee, ik hoorde van Jeroen dat er verhuurbedrijven zijn die de DJM's nu al een paar jaar gebruiken en nog steeds geen problemen met de faders hebben.
Dan zullen ze wel niets verhuren. Of jij hebt het verkeerd gehuurd. Of je lult uit je nek of Jeroen lult uit zijn nek. Of jullie hebben beide een definitie van geen gezeur die ik niet helemaal begrijp.

En als ie dat wel echt gezegd heeft dan ga ik hem toch is vragen hoe het kan dat dat ding bij mensen thuis na een jaar kraakt als de pest (terwijl ze hem netjes afdekken) en dat er bij een verhuurbedrijf niets aan de hand is.

In een DJM zitten namelijk budget faders eersteklas. En om nou te zeggen dat de rest van de mixer van een hoogwaardige kwaliteit is. Nou nee.

Zwijgen we maar even over de headroom/geluidskwaliteit en het te warm worden van de mixer.

Als je nog meer wil lezen over de djm zou ik de search is gebruiken als ik jou was. Heb ooit Dre ook is een keer flink uit zien halen naar de DJM maar kan het topic nergens terug vinden.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
Christophe vosStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-1-2003
Laatste: 2-2-2006
Berichten: 31
25-2-2004 13:17
3 jaar een djm500 gehad, nooit faders hoeven vervangen en deden het echt nog perfect

supertevreden geweest over de mixer

heb nu een A&H:62, en vond de djm fijner mixen, maar de A&H heeft ook weer voordelen
GupyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 17-9-2008
Berichten: 271
25-2-2004 13:43

christophe vos schreef:

3 jaar een djm500 gehad, nooit faders hoeven vervangen en deden het echt nog perfect

supertevreden geweest over de mixer

heb nu een A&H:62, en vond de djm fijner mixen, maar de A&H heeft ook weer voordelen
Geef eens meer details over jouw bevindingen tussen de DJM en de X 62. Ben wel benieuwd tussen de verschillen.
Dj JoBoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2002
Laatste: 28-2-2009
Berichten: 196
25-2-2004 19:11
Dan zullen ze wel niets verhuren. Of jij hebt het verkeerd gehuurd. Of je lult uit je nek of Jeroen lult uit zijn nek. Of jullie hebben beide een definitie van geen gezeur die ik niet helemaal begrijp.
geen van dat alles.
Dan zullen ze wel niets verhuren. Of jij hebt het verkeerd gehuurd. Of je lult uit je nek of Jeroen lult uit zijn nek. Of jullie hebben beide een definitie van geen gezeur die ik niet helemaal begrijp.
zoals ik zeg, dat gedoe is vreselijk opgeblazen, ok. het hoort niet zo te zijn dat zon dure mixer zo snel al slecht geluid gaat geven, maar als je 'm niet in het rode laat lopen is er niets aan de hand.
.
King ryanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-1-2004
Laatste: 5-7-2004
Berichten: 48
25-2-2004 19:35
Als ie zo slecht is ,waarom wordt ie hier alsnog verkocht?
do your own thing!
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
25-2-2004 21:02
Zie jij er 'Dré's Choice' bij staan?
King ryanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-1-2004
Laatste: 5-7-2004
Berichten: 48
25-2-2004 21:04

sylvia schreef:

Zie jij er 'Dré's Choice' bij staan?
Hij vertegenwoordigd toch New-Line of niet?
do your own thing!
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
25-2-2004 21:05

king ryan schreef:

Als ie zo slecht is ,waarom wordt ie hier alsnog verkocht?
Waarom verkoopt Dre -> DAP Behringer en nog een paar andere prut producten -> Omdat er vraag naar is.
Je vergeet volgens mij ff dat er iemand zijn brood mee moet verdienen denk ik.

En veel dj's hebben niet eens een flauw benul van wat headroom is dus dat zal voor hun ook geen punt zijn bij aankoop. Net zoals alle andere mankementen aan bepaalde producten -> De gemiddelde dj komt niet verder als de deckplate en wat specs qua techniek.

Gelukkig is Dre wel iemand die je daar op wijst als je een product bij hem aan schaft en is ie daar eerlijk en objectief in.

Wat dat betreft zie ik deze post van jou maar als een laatste strohalm om een ongelijk niet toe te hoeven geven en ga ik er verder ook maar niet op in.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)