Forum > Algemeen Forum

html-tips voor het maken van je site

(853 reacties. Pagina 14 van 86)
Moderator(s): Dré
SgrovertStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-12-2002
Laatste: 12-3-2023
Berichten: 625
26-1-2004 17:14

Eric schreef:

Je hebt je width dan ook verkeerd staan. Zet die eens in de table tag, dus:

<table width = "100%">

... en als je Lost in Music in het blauw wil hebben zou ik er in de code Blue van maken in plaats van Bleu wink ;)

(edit: lege regels weggehaald)
Thx nu doet hij het wel al goed. <table width = "100%"> dat was ik dus vergeten.

En bedank voor het corrigeren van mijn belabberde engels. Was me al gek aan het zoeken wat het probleem was.
En als je die waarde nou eens absoluut ingeeft? dus: width="800" Dat werkt bij mij wel. Als je een percentage neerzet dan kijkt hij dus inderdaad naar de inhoud van de tabel en zorgt gewoon dat de verhouding gelijkt blijft tussen de kolommen.
Ik wil liever geen absolute waarden gebruiken. Ik vind namelijk dat het op elke resolutie er ongeveer hetzelfde uit moet zijn, een niet voor 1 resolutie alles goed en de andere minder mooi.
Lost in Music
GijstetteroStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-11-2002
Laatste: 24-5-2007
Berichten: 116
26-1-2004 23:41
Beste mensen,

Ik heb een vraag met betrekking tot <iframe> Ik gebruik dit nu voor het eerst en wil iets dergelijks ook voor mijn drive-in show site gebruiken. Ik heb dit nu gebruikt voor www.spotlightparty.tk . Maar zoals er altijd wordt gezegd: gij zult nooit frames gebruiken. Dus was mijn vraag is iets dergelijks zoals iframe en hoe doe je dat??? kan dit miss. ook met <div> bijvoorbeeld??

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen

groeten Gijs
gise...
SlizerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-1-2003
Laatste: 21-7-2009
Berichten: 20
27-1-2004 00:19
Een iframe is eigenlijk hetzelfde als een normaal frame, zij het dat je een normaal frame altijd in een soort van rasters in meot delen en je een iframe overal in je pagine naar kunt plempen.

Gewoon <iframe src=" width=" height=" border=">[hier NIETS plaatsen, of iets voor de browsers die geen iframes ondersteunen.]</iframe>
GijstetteroStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-11-2002
Laatste: 24-5-2007
Berichten: 116
27-1-2004 07:44

Slizer schreef:

Een iframe is eigenlijk hetzelfde als een normaal frame, zij het dat je een normaal frame altijd in een soort van rasters in meot delen en je een iframe overal in je pagine naar kunt plempen.

Gewoon <iframe src=" width=" height=" border=">[hier NIETS plaatsen, of iets voor de browsers die geen iframes ondersteunen.]</iframe>
Ja dat begrijp ik en dat heb ik ook al toegepast, maar is er ook een alternatief voor iframe??
gise...
ImcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2003
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 998
27-1-2004 07:45
Ik ken het niet, maar het lijkt mij ongeveer gelijk aan een tabel. Dus waarom geen tabellen gebruiken, dat werkt ideaal.
Dance the night away!
GijstetteroStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-11-2002
Laatste: 24-5-2007
Berichten: 116
27-1-2004 09:31

Imcowelter schreef:

Ik ken het niet, maar het lijkt mij ongeveer gelijk aan een tabel. Dus waarom geen tabellen gebruiken, dat werkt ideaal.
Omdat ik graag wil scrollen!! Ik vind het niet mooi als me site zo lang wordt, dus dmv een iframe of dus iets anders hou ik het compact.
Het schijnt ook met <div> te kunnen maar ik heb geen idee hoe dat precies is opgebouwd.
gise...
ImcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2003
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 998
27-1-2004 10:19
Hier is aardig wat te vinden over iframes:

www.handleidinghtml.nl/html/elementen/iframe.html

[edit]
Onderaan deze pagina wordt het beschreven met <div> maar dan zorg je voor die scrollbalken in de css. Je zult dus ook enige ervaring met css nodig hebben.

www.handleidinghtml.nl/css/css-oud/position.htm
[/edit]
Dance the night away!
GijstetteroStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-11-2002
Laatste: 24-5-2007
Berichten: 116
27-1-2004 23:13

Imcowelter schreef:

Hier is aardig wat te vinden over iframes:

www.handleidinghtml.nl/html/elementen/iframe.html

[edit schreef:

Onderaan deze pagina wordt het beschreven met <div> maar dan zorg je voor die scrollbalken in de css. Je zult dus ook enige ervaring met css nodig hebben.

www.handleidinghtml.nl/css/css-oud/position.htm
[/edit]
Kijk dit is precies wat ik zocht!! Helemaal top, ik werk nu ook veel met css stylesheets dus dit zal ook moeten lukken. Onwijs bedankt!!
gise...
DjLeon_VStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-3-2003
Laatste: 25-4-2008
Berichten: 240
28-1-2004 13:16
Dit is mn broncode van mijn intro (www.leon-v.nl)
kan iemand mij vertellen hoe ik de letterkleur van de intro veranderen kan?

alvast bedankt! gr. Leon
<html>

<title>www.Leon-V.nl</title>

<META NAME="DESCRIPTION" CONTENT="The Number 1. DJ-Site!">

<META NAME="KEYWORDS" CONTENT=">

<META NAME="ROBOTS" CONTENT="INDEX,FOLLOW">

<META NAME="RESOURCE-TYPE" CONTENT="document">

<META HTTP-EQUIV="expires" CONTENT="0">

<META NAME="AUTHOR" CONTENT="www.Leon-V.nl">

<META NAME="COPYRIGHT" CONTENT="Copyright (c) www.Leon-V.nl">

<META NAME="REVISIT-AFTER" CONTENT="1 days">

<META NAME="DISTRIBUTION" CONTENT="Global">

<META NAME="GENERATOR" CONTENT="www.Leon-V.nl">

<META NAME="RATING" CONTENT="General">

</head>

<!-- Begin Flash Code -->

<object classid=clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000 codebase=download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=6,0,0,0 width=100% height=100%>

<param name=movie value="www.flashbuilder.net/SiteBuilder/intros/3d_Series1/Film.swf?contenturl1=http://www.flashbuilder.net/SiteBuilder/usercontent&userurl1=http://www.flashbuilder.net/users&userid=leon-v&subdomain=">

<param name=quality value=high>

<param name=menu value=true>

<param name=BGCOLOR value=#FFFFFF>

<embed src="www.flashbuilder.net/SiteBuilder/intros/3d_Series1/Film.swf?contenturl1=http://www.flashbuilder.net/SiteBuilder/usercontent&userurl1=http://www.flashbuilder.net/users&userid=leon-v&subdomain=" quality=high menu=true pluginspage=www.macromedia.com/go/getflashplayer type=application/x-shockwave-flash width=100% height=100% bgcolor=#FFFFFF>

</embed>

</object>

<!-- End Flash Code -->

<SCRIPT LANGUAGE="j@vascript1.1" SRC="www.PayPopup.com/popup.php?id=flashbuilder&pop=exit&t=3&subid=7016">
</SCRIPT></body>

</html>
G.O.D. M.A.D.E. M.E. F.U.N.K.Y.
PatrickKStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2003
Laatste: 14-6-2011
Berichten: 351
28-1-2004 13:17
In Flash zelf, niet in de html pagina waar het object in staat.
-- Let's do it my way and get it right the first time --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)