Forum > Geluid

Filterz oordoppen

(249 reacties. Pagina 4 van 25)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 13458
5-1-2005 11:51

djenvo schreef:

Je moet natuurlijk niet het volume van je koptelefoon zo hard zetten dat je weer over die 15 decibel demping heen gaat wink ;). Dat was mijn eerste reactie toen ik voor het eerst met de doppen in ging mixen ashamed :$ Even wennen.
Het is bij pluggen/doppen altijd aan te raden ze een paar uur van tevoren in te doen. Op die manier kunnen je hersenen/oren zich alvast aanpassen aan het toch altijd wel andere klankbeeld dat je krijgt zodra je met pluggen gaat werken.

Doe ze dus alvast in als je op weg gaat naar een klus (of voor het opbouwen indien van toepassing).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
SjapperStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-11-2003
Laatste: 19-7-2012
Berichten: 376
5-1-2005 11:55
en nu ik ze vaker gebruik, merk ik ook dat het je minder opvalt dat je ze in hebt (gebruik zelf Musicsafe). M.a.w., ik versta mensen beter dan in het begin met die doppen in en je "voelt" ze minder.
Beauty hides in the deep
Bart-WillemStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-4-2003
Laatste: 5-1-2005
Berichten: 2
5-1-2005 17:07
Al gekocht, bij Conijn Muziek in Eindhoven. Dingen lijken echt perfect te werken, alleen steken ze best ver uit shocked 8O maar ja, ik heb ook niet echt grote oren zeg maar. happy :) Nu hopen dat de chicks niet afknappen erop. laugh :D
SjapperStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-11-2003
Laatste: 19-7-2012
Berichten: 376
6-1-2005 08:25
ff happen wink ;) : Als de chicks afknappen op je oordoppen, lekker uitlachen... Over een paar jaar kunnen ze jou niet goed meer horen! razz :p
Enne, wat de "chicks" betreft: met O&N nog met die doppen in gewerkt achter de lichttafel, en over vrouwelijke aandacht niks te klagen gehad! wink ;) laugh :D
Beauty hides in the deep
SjapperStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-11-2003
Laatste: 19-7-2012
Berichten: 376
27-6-2005 12:23
Maar weer een kick omhoog:

Ik heb laatst de Exinore Flexcomfort met 15db filters aangeschaft.
Eerste indrukken: Erg goed!
Ik heb laatst in mijn kamertje ff de Syrincs flink gas gegeven en allerlei verschillende soorten muziek gevoed: O.a. Blöf, Dré, trance, techno, Coldplay, Dire Straits, Novastar en nog allerlei (andere) top40.
Er treedt voor mijn gevoel nauwelijks verschil op qua geluidskwaliteit met doppen in. Ik heb het idee (maar het is gehoor en dus subjectief) dat er een klein dipje in het mid zit. MAAR, allerminst storend! Sterker, het geluid blijft prettig om naar te luisteren, zelfs voor langere tijd.

Verleden vrijdag heb ik ze in gehad op een klus. Ze werkten ook "on the road" lekker. Zelfs met de aanzienlijke warmte zaten ze ook nog prettig (terwijl het zweet letterlijk van mijn gezicht droop). iets meer dan 4 uur zonder problemen ingehad.

Twee minpuntjes:
- Ik heb er tot nu toe een half uurtje echt mee gedraaid (beatmixen) en ik merkte dat ik met het op- en afzetten van mijn koptelefoon af en toe beetje last heb van de doppen. Je voelt ze dan zitten, omdat je een beetje met je koptelefoon tegen je oren "aanstoot". Ik denk gewoon een kwestie van wennen...
- De prijs: €172,33. MAAR, ik heb er dan wel een verzekering bij afgesloten voor 2 jaar (€13,05) tegen verlies, schade of diefstal.

Het zijn ABSOLUUT blijvertjes voor mij. De Alpine doppen liggen als spare in Zwolle (waar ik regelmatig LJ), maar de Exinore gaan standaard mee naar klussen! Absoluut.

Ik begrijp dat €175,-- heel veel geld is, maar ik heb het er zeker voor over. Ik werk gem. 2 / 3x per maand tijdens een klus/productie en ik ga zelf ook nog weleens naar grote party's, discotheken, clubs. Als je de doppen over 2 jaar afschrijft (wat denk ik snel is als je ze netjes behandelt) en je gebruikt ze gem. 3x per maand (aan de lage kant voor mij) = 24x3=72. 175/72=€2,4 per keer. Dat is iets meer dan 1 Amsterdammer per keer (wat nou omrekenen naar ouderwetse guldens laugh :D Ik reken in Amsterdammers (Y) ) en dat zijn mijn oren mij absoluut waard!
edit: misschien ten overvloede, ik zwem niet in het geld. Student met bijbaantje en wat inkomsten uit mijn hobby. Maar ik vind dat als je veel investeert in apparatuur, cd's, enz., je hartstikke stom bent als je ook niet investeert in je eigen oren! sneaky :V
Beauty hides in the deep
Joost Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-2-2002
Laatste: 15-7-2014
Berichten: 466
27-6-2005 12:52
Mooi man, zal zeker geen slechte investering zijn. Is er een reden dat je voor deze hebt gekozen? Alpine heeft ook mooie otoplastieken op maat gemaakt happy :)
I'll tell ya what. I'll do it for a caravan.
SjapperStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-11-2003
Laatste: 19-7-2012
Berichten: 376
27-6-2005 12:57
eum, een goede bekende van mij speelt basgitaar in meerdere bands en hij had er goede verhalen over.
Plus meerdere goede verhalen op verschillende fora (o.a. in dit topic). Wel een beetje een gokje geweest (omdat je het zelf natuurlijk niet kan proberen), maar zeker goed uitgepakt!
Beauty hides in the deep
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 13458
27-6-2005 15:26
Vandaag dopjes van het merk Earproof in het assortiment opgenomen. Dopjes zijn jammer genoeg niet geschikt voor hoofdtelefoondragers (dus tijdens het "werk" kun je ze niet indoen) maar voor bescherming "om" het werkmoment heen voldoen ze prima. 20dB demping en toch nog behoorlijk vlak klinkend.

Importeur heeft me toegezegd zo snel mogelijk met plugjes te komen waarbij het filter anders verwerkt is (zodat ze niet uitsteken) zodat ze ook voor DJ gebruik geschikt zijn. Ook Otoplasten met in-ears worden in het assortiment opgenomen (aangemeten otoplasten uiteraard).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 9469
27-6-2005 16:36
kan je die uitstulpingen dan niet afknippen?
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 13458
27-6-2005 16:47
Die "uitstulpingen" zijn onderdeel van het filter (wellicht ook vandaar dat ze zo "transparant" klinken).
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)