Forum > Algemeen Forum

Mijn eerste spulletjes

(233 reacties. Pagina 24 van 24)
Moderator(s): Dré
MittiebolStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 17-7-2007
Laatste: 10-12-2018
Berichten: 47
30-7-2008 20:14
Mijn eerste set(je) was een hercules dj console, toen na een half jaar eruit gedaan wink ;)
TwinscanStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 16-12-2006
Laatste: 13-5-2013
Berichten: 144
30-7-2008 23:22
Ik had als eerste setje op mijn 11 jaar een Walkman,aangesloten op zo'n afgedankt oude 4 kanaalsmixer van JB (denk ik). Als luidsprekers had ik 6 van die auto luidsprekertjes aangesloten op een homecinema 40 watt versterker(die niet lang leefde wegens de lage weerstand).
Als licht had ik een Moonflowertje met zo'n 30 watt strobo. Toen een hele tijd gespaard en op een faillissement van een DJ winkel een heel pak bijgekocht (4 parren,lichtbrug,strobo,paar effecten,..).
En zo ging het steeds maar verder...

Ik ben nu 15 en vind dat ik (voor mijn leeftijd) al een FLINK setje bijeen heb.
Geluid:
-JB Systems CD410
-JB Systems Talent
-JB Systems C2-650
-JB Systems Pro 12 als toppen met 2 PRO Subs als laag.

Dit alles in mooie flightcases.

Licht:
-3m Lichtbrug
-4 parren op statief met sturing
-2 American DJ Dura Spot 150 Movingheads
-1500 Watt strobo
-2 Led par 64's
-Antari F80Z rookmachine
-De nodige lichtsturingen

PS,je merkt wellicht wel op dat het geluid volledig van JB Systems is,dit heb ik niet bewust gedaan maar is toevallig zo gekomen.

Gr.
Electronics run on smoke, if you let it out they stop working.
DToshStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-5-2009
Laatste: 22-5-2013
Berichten: 49
11-4-2010 13:58
Ik ben begonnen met de gekte toen ik eens 2 Philips 2-weg HiFi kasten had op een 4-kanaals Akai AM-2200 (met bloktrafo!).
Toen wat klasgenootjes (was een jaar of 13) boxen hadden en daarmee nogal opschepte (wie kent die tijd niet :) ), wilde ik ook welleens van die "Disco-boxen".
Toen gegaan voor 2 10" Kastjes 2-weg van XXL-Powersound laugh :D . Van die krengen met 3 piëzo's per kast.

Toen wilde ik een andere versterker. JB Systems AX-400 erop. Toen zelfbouwkasten van 1,20 m bij 40 cm bij 50 cm...............van MDF..................
Waarin van XXL-powersound 2 best nette drivers inzaten van hun PAW-serie. 15" 550 RMS. Toen kwam de AX-700 binnen. Die heb ik erg lang gehad.
Toen namen die zelfbouwkasten wel erg veel ruimte in beslag.
Het "betere" werk kwam eraan. 2 maal DAP X-15.
Een tijdje verder stond ik bij een DAP dealer, en zag ik X-15HL staan. Gelijk maar meegenomen, maar m'n set nam nu alweer meer ruimte in dan voorheen laugh :D .
Toen op de PA markt vorigjaar een Alto D4 aangeschaft. Kort daarna een DCX. En daarna een tweede X-15HL. En toen vond ik het een leuk idee om een tweede-hands DAP Vision 3500 te kopen. Daarna alles in flightcases gezet. En dat is mijn huidige setje.

Staat op studentenkamer op het moment laugh :D . En die kamer is niet ruim. Is opslag, maar ik kon het niet laten het geheel eens aan te sluiten en open te draaien razz :p .
X-15 + AltoD4 / X-15HL + Vision 3500
StinosStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-2-2010
Laatste: 10-5-2016
Berichten: 234
6-11-2010 20:56
Mijn eerste setje was een skytec homemix dj set die ik voor weinig had gekocht ashamed :$ lichtorgel erbij en dat soort dingen. Toen eenmaal in contact gekomen met iemand die verstand had van echte pro-audio apparatuur.
Van hem kon ik een leuk deel overkopen. dat begon toen met een stel HK Audio powerworks kasten, een denon-2000f en een oude img stage line amp
Toen die hk kasten helemaal opgeknapt waren echt slecht, (tweeters en crossje ontbraken)
toen begaf de img het en heb ik een palladium gekocht, die hielt er het 1e feestje al mee op dus toen dacht ik, Ik ben het zat.
Vanaf nu een Dynacord amp rack met behringer crossover. nog steeds m'n hk audio speakers maar nu wel met 2 subs eronder!
Verder is de 2000f weg en zijn die vervangen voor 2 table top cd spelers (jb mcd 200) happy :)
Alles wat ik in het begin gekocht had voor weinig heb ik voor veel kunnen verkopen en heb daaruit mijn nieuwe spullen gekocht en dat duurt nog steeds voort! laugh :D
TLS-Productions

Terug naar forum Reageer (zonder quote)