Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Stinos
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van Stinos (Pagina: 1 van 20)
Topic: Madi/Dante protocol in de nabije toekomst - Mening gevraagd! (6-4-2016 09:47:00)Zou je dit nader kunnen toelichten?
Groet! StijnTopic: Madi/Dante protocol in de nabije toekomst - Mening gevraagd! (30-3-2016 12:42:00)
Beste mensen,
Ik ben aan het onderzoeken hoe de rol van Madi/Dante eruit gaat zien in de nabije toekomst.
Graag ontvang ik de mening van verschillende technici op de volgende vragen:
-Wat zijn de voordelen/nadelen van Madi ten opzichten van Dante en andersom?
-Als je kunt kiezen, wat gebruik je liever Madi of Dante? (En waarom)
-Welke van deze 2 protocollen worden de toekomst en waarom?
-Welke van deze 2 protocollen zijn het veiligst en meest gebruiksvriendelijk?
Graag kom ik in contact met de mensen die mij hiermee verder op weg kunnen helpen.
Groeten!
Stijn (Stinos)Topic: Macbook pro hapert met externe audio interface (motu 8pre) (12-10-2014 21:26:00)
Jdb schreef:
Mij niet!Groet! Stijn
Heren!
Dank voor jullie reactie, Ik merk al dat dit een leuke discussie op wekt.
Even over Madi/Dante hedendaags. Ik wil voor mijzelf even de grootste nadelen voor beide systemen op een rijtje hebben.
Na aanleiding van deze ''nadelen'' wil ik gaan kijken wat er daadwerkelijk voor nodig is om een goed systeem te krijgen.
Graag weer jullie mening over de huidige situatie van de 2 protocollen.
Groeten,
Stijn
Topic: Madi/Dante protocol in de nabije toekomst - Mening gevraagd! (23-3-2016 15:17:00)Dank voor jullie reactie, Ik merk al dat dit een leuke discussie op wekt.
Even over Madi/Dante hedendaags. Ik wil voor mijzelf even de grootste nadelen voor beide systemen op een rijtje hebben.
Na aanleiding van deze ''nadelen'' wil ik gaan kijken wat er daadwerkelijk voor nodig is om een goed systeem te krijgen.
Graag weer jullie mening over de huidige situatie van de 2 protocollen.
Groeten,
Stijn
Dank voor de eerste reactie! Hier kan ik zeker iets mee!
Topic: Madi/Dante protocol in de nabije toekomst - Mening gevraagd! (23-3-2016 12:47:00)
Beste mensen,
Ik ben aan het onderzoeken hoe de rol van Madi/Dante eruit gaat zien in de nabije toekomst.
Graag ontvang ik de mening van verschillende technici op de volgende vragen:
-Wat zijn de voordelen/nadelen van Madi ten opzichten van Dante en andersom?
-Als je kunt kiezen, wat gebruik je liever Madi of Dante? (En waarom)
-Welke van deze 2 protocollen worden de toekomst en waarom?
-Welke van deze 2 protocollen zijn het veiligst en meest gebruiksvriendelijk?
Graag kom ik in contact met de mensen die mij hiermee verder op weg kunnen helpen.
Groeten!
Stijn (Stinos)
Bedankt Tom,
Echter is de macbook 4 maanden oud, harde schijf heeft nog 130gb schijfruimte, en is de kaart aangesloten op een thunderbolt aansluiting van de macbook (welliswaar met verloop) Dit omdat de nieuwste macbook pro's geen directe firewire aansluiting hebben.
Topic: Macbook pro hapert met externe audio interface (motu 8pre) (12-10-2014 16:54:00)Echter is de macbook 4 maanden oud, harde schijf heeft nog 130gb schijfruimte, en is de kaart aangesloten op een thunderbolt aansluiting van de macbook (welliswaar met verloop) Dit omdat de nieuwste macbook pro's geen directe firewire aansluiting hebben.
Ik zal hem eens opnieuw installeren, kijken of dat werkt..
Iemand nog andere suggesties?
Thanks!
Topic: Macbook pro hapert met externe audio interface (motu 8pre) (11-10-2014 19:55:00)Iemand nog andere suggesties?
Thanks!
Hallo Allemaal,
Ik heb sinds kort een macbook pro retina, en sinds afgelopenweek een Motu 8pre externe audio interface.
Deze zit met een firewire verloop (thunderbold-firewire) op mijn macbook aangesloten met een firewire 9p naar 6p kabel.
Nu merk ik af en toe dat het geluid ontzettend hapert, net alsof de macbook het niet trekt.
Buffersize en sample rate ook al aangepast, echter geen verschil.
Ik heb via de Motu website gewoon de standaard universele motu driver gedownload.
Iemand een idee wat het zou kunnen zijn?
Het is eigenlijk wel bij elk geluid gerelateerd programma (spotify, protools, multirack, reaper, maar ook youtube)
Hulp is welkom!
Vriendelijke groeten,
Stijn
Topic: Dynacord PAA560 error (2-8-2014 20:44:00)Ik heb sinds kort een macbook pro retina, en sinds afgelopenweek een Motu 8pre externe audio interface.
Deze zit met een firewire verloop (thunderbold-firewire) op mijn macbook aangesloten met een firewire 9p naar 6p kabel.
Nu merk ik af en toe dat het geluid ontzettend hapert, net alsof de macbook het niet trekt.
Buffersize en sample rate ook al aangepast, echter geen verschil.
Ik heb via de Motu website gewoon de standaard universele motu driver gedownload.
Iemand een idee wat het zou kunnen zijn?
Het is eigenlijk wel bij elk geluid gerelateerd programma (spotify, protools, multirack, reaper, maar ook youtube)
Hulp is welkom!
Vriendelijke groeten,
Stijn
De 2 inschakel relais achter de grote elko's zijn reeds vervangen...
Er rest er nog 1 maar die zit eigenlijk in een heel ander gebied dus vraag me af of dat het kan zijn..
Topic: Dynacord PAA560 error (30-7-2014 19:17:00)Er rest er nog 1 maar die zit eigenlijk in een heel ander gebied dus vraag me af of dat het kan zijn..
Hmm das op zich een goede, Ik ga denk ik morgen even een boel contactjes langs met de soldeerbout...
Verder is het niet in dezelfde regelmaat terugkerend o.i.d puur wisselvallig. Wat je zegt qua warmte, is dit al zo snel mogelijk met een paar graden verschil (buiten temp)
Het doet zich voor vanaf het moment dat hij wordt ingeschakeld, niet terwijl hij al een dag staat te draaien o.i.d
Bedankt voor je tips Tom!
Topic: Dynacord PAA560 error (30-7-2014 16:47:00)Verder is het niet in dezelfde regelmaat terugkerend o.i.d puur wisselvallig. Wat je zegt qua warmte, is dit al zo snel mogelijk met een paar graden verschil (buiten temp)
Het doet zich voor vanaf het moment dat hij wordt ingeschakeld, niet terwijl hij al een dag staat te draaien o.i.d
Bedankt voor je tips Tom!
Hallo Allemaal,
Heb al een tijdje een Dynacord paa560 op de plank liggen, deze heeft het probleem af en toe maar op 1 kantje geluid te geven (kantje A) Kantje B krijgt echter wel alles binnen, toont dit ook op de ledjes etc maar stuurt niets van geluid uit.
Nou werd mij verteld dat dit te maken kon hebben met de inschakel relais, heb de oude meerdere malen schoongemaakt maar alsnog hetzelfde probleem. Vandaag heb ik er 2 nieuwe relais ingezet, flink getest in de loods en hij bleef het doen. Toen ik hem net thuis op de testbank had schee kanaaltje B er weer mee uit.
Iemand die mij hier mee verder zou kunnen helpen?
Groeten,
Stinos
Heb al een tijdje een Dynacord paa560 op de plank liggen, deze heeft het probleem af en toe maar op 1 kantje geluid te geven (kantje A) Kantje B krijgt echter wel alles binnen, toont dit ook op de ledjes etc maar stuurt niets van geluid uit.
Nou werd mij verteld dat dit te maken kon hebben met de inschakel relais, heb de oude meerdere malen schoongemaakt maar alsnog hetzelfde probleem. Vandaag heb ik er 2 nieuwe relais ingezet, flink getest in de loods en hij bleef het doen. Toen ik hem net thuis op de testbank had schee kanaaltje B er weer mee uit.
Iemand die mij hier mee verder zou kunnen helpen?
Groeten,
Stinos