Forum > Muziek

Elektro

(33 reacties. Pagina 2 van 4)
Moderator(s): Dré
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
3-3-2004 01:01
Vivre la Fette - Drummatic Twins - Square pusher - Aphex Twin.

Zal van de week is ff kijken wat ik allemaal aan labels heb staan wat betreft electro.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
MuuskEStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-3-2003
Laatste: 3-8-2006
Berichten: 73
3-3-2004 11:06

Reind schreef:

Drummatic Twins - Aphex Twin
Dit valt toch echt meer in de electronics categorie. Aphex Twin zowiezo, Drummatic Twins vind ik meer een pop/break combo, geen echte electro
Ugly.....but well hung!!!
MayodaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-12-2003
Laatste: 30-9-2004
Berichten: 75
3-3-2004 15:42
DR lektroluv........
John starlight(vooral Holy is zo mooi)
Viewlex
Sommige kanzleramt producties.
Ladytron.
Thomas kromme(maakt natuurlijk snoeiharde techno, maar maakt ook vaak zware electro )
The hacker
Claus Nomi
Electrofly
enz, enz........

Electro kenmerkt zich door het gebruik van oude analoge synths en dito drumbakken.
Zalig !
JozStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2003
Laatste: 3-8-2008
Berichten: 10
4-3-2004 18:14
Morgen leuk electro feestje in de Puddingfabriek (Groningen) voor de liefhebbers.

Bunker Party

Legowelt
Orque electronique
DJ_TLR

Ik ben zeker van de partij happy :)
MuuskEStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-3-2003
Laatste: 3-8-2006
Berichten: 73
4-3-2004 19:59

Joz schreef:

Morgen leuk electro feestje in de Puddingfabriek (Groningen) voor de liefhebbers.

Bunker Party

Legowelt
Orque electronique
DJ_TLR

Ik ben zeker van de partij happy :)
Dit zijn nu de echte feestjes!!!

Ik heb laatst in De Effenaar in Eindhoven een optreden van bovenstaande heren gezien (tevens was Schmerzlabor toen ook van de party). Lekker disco/electro afgewisseld met oldskool electro en vette acid....geniaal.

Let vooral goed op het nieuwe werk van Orgue Electronique. Erg lekkere Chicago-house achtige electro, very nice.

Have Fun!!!!
Ugly.....but well hung!!!
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
4-3-2004 23:22

MuuskE schreef:

Reind schreef:

Drummatic Twins - Aphex Twin
Dit valt toch echt meer in de electronics categorie. Aphex Twin zowiezo, Drummatic Twins vind ik meer een pop/break combo, geen echte electro
Ik heb hier toch wel een paar plaatjes van ze staan die toch echt electro zijn. Het zijn inderdaad niet echte electro artiesten maar ze hebben er wel een paar gemaakt.

Ow en Plump DJ's hebben ook wel een paar leuke.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
BrazStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-1-2004
Laatste: 28-5-2009
Berichten: 220
5-3-2004 09:25
Plump Dj's valt toch echt meer in het beats and breaks genre hoor Reind. Neemt niet weg dat ze heerlijke muziek maken! A Plumps Night Out is echt een geweldig album.

Nog meer lekkere elektro? Het nieuwe album van Oxia (hoop dat ik het goed schrijf...)En al kennen de meeste Miss Kitten in samenwerking met de Hacker, check ook eens haar cd's radio caroline en Miss Kitten on the road. Wellicht geen elektro in de zin van electroclash, maar ze mixt op deze cd's wel een heel breed scala aan elektronische muziek aan elkaar. (van downtempo naar dub naar minimal/tech-house en elektro/techno)
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
OryxStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-1-2006
Laatste: 17-3-2006
Berichten: 15
19-2-2006 10:08
Is in Nederland Elektro niet aan het opkomen terug ?ik merk hier in België dat er veel nieuwe erg goede dingen gemaakt worden. Ik heb het dan eerder over electroclash wss, maar de lijn is hier toch aan het vervagen met elektro-house en de funky techno.

De laatste tijd worden er meer en meer van deze feestjes georganiseerd hier in België en ik kan het alleen maar toejuichen, schitterende stijl, en die analoge synths hmmmm.

omeen indruk te geven van mijn stijl wat ik zoal ertussen gooi: Vitalic, Agoria, miss kitten,ladytron, sommige van Laurent Garnier, Thomas Bangalter, Fisherspooner, felix da housecat RMXes,soulwax (nite versions)/2many dj's, Alter Ego

En zoek eens op DJ baby Anne, ik heb ze nu pas recentelijk ontdekt, dit is meer richting broken beats, maar waaw schitterend, erg appart en tegelijk erg herkenbaar. Mjah ik denk niet graag in vakjes want even het iets hardere spul mag er zeker tussen ook, het zit em er maar in hoe je het aanbrengt :)
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
19-2-2006 12:54
Ik zoek zelf eigenlijk wat meer namen van artiesten van de vroegere electro. Jaren 80 dus? Dit omdat ik eens wil kijken of het wat is om die nummers te herwerken (remixen). Welke artiesten vind je vaak in de vinyl bakken op rommelmarkten? Alvast bedankt, dan weet ik waar ik moet op letten als ik weer eens een rommelmarkt op zoek.

[Edit]Onderstaande namen heb ik dus al (met dank aan de poster hierboven), wie heeft er nog meer? Alvast bedankt!
Man Parrish (hip hop bebop is een echt toppertje)
Egyptian Lover
Kraftwerk (met name de "Computerworld" release)
Cybotron
[/Edit]
VoltcontrolStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2005
Laatste: 29-11-2011
Berichten: 465
19-2-2006 23:32

Snake schreef:

Ik zoek zelf eigenlijk wat meer namen van artiesten van de vroegere electro. Jaren 80 dus? Dit omdat ik eens wil kijken of het wat is om die nummers te herwerken (remixen). Welke artiesten vind je vaak in de vinyl bakken op rommelmarkten? Alvast bedankt, dan weet ik waar ik moet op letten als ik weer eens een rommelmarkt op zoek.

[Edit]Onderstaande namen heb ik dus al (met dank aan de poster hierboven), wie heeft er nog meer? Alvast bedankt!
Man Parrish (hip hop bebop is een echt toppertje)
Egyptian Lover
Kraftwerk (met name de "Computerworld" release)
Cybotron
[/Edit]
Deez heb ik van de rommelmarkt (omdat je de ook wat ouwe house bij hebt staan dat ook maar even meegenomen)
New Order - Blue monday
Giogrio Moroder - The Chase (geloof OST van een film..)
Innercity - Big Fun
Stevie V - Dirty Cash
Technotronic - Pump Up The Jam
? - Jack Your Body
Honesty 69 - French Kiss

Goede oude (echte) Elektro is meestal niet 1 2 3 te vinden aldaar, meer op beurzen (en da's auw voor je spaarvarken).
Jij hebt trouwens Cybotron van de rommelmarkt??? razz :p
Thinkpads are Star Wars, Macs are Star Trek.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)