Forum > PC related Forum

Handleiding Audacity

(22 reacties. Pagina 1 van 3)
Moderator(s): Dré
Jessy1604Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-11-2003
Laatste: 5-6-2005
Berichten: 20
12-12-2003 18:07
Hallo,

Ik heb een powered mixer (die ik nog moet aansluiten op de pc maar volgens mij ben ik daar wel uit) en ik wil zang en muziek opnemen op m'n pc. Ik heb Audacity gedownload maar hoe begin ik? Is er een stappenplan ofzo? Of is er mischien een handiger/makkelijker programma (liefst in het nederlands)waar ik dit mee kan doen?

Alvast Bedankt!!!!
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
12-12-2003 22:11

Jessy27 schreef:

Ik heb een powered mixer (die ik nog moet aansluiten op de pc maar volgens mij ben ik daar wel uit) en ik wil zang en muziek opnemen op m'n pc. Ik heb Audacity gedownload maar hoe begin ik? Is er een stappenplan ofzo? Of is er mischien een handiger/makkelijker programma (liefst in het nederlands)waar ik dit mee kan doen?
Ben je zeker dat je even gekeken hebt??
Nu goed... dan maar even zelf klikken in jouw plaats:

audacity.sf.net
klik op "online help", dan kom je op audacity.sourceforge.net/help.php
lees daar alles eens netjes door
klik ook eens op "Zelfstudiecursus", dan kom je op audacity.sourceforge.net/tutorials.php
Deze uitleg is wel in het engels maar er staan enorm veel screenshots bij dus moet het wel lukken...

Bovendien is de nederlandstalige versie af te halen van deze site en ECHT WAAR: als het je daarmee niet lukt, lukt het je waarschijnlijk NERGENS meer laugh :D
Dit is écht wel het meest simpele programma dat je je kunt inbeelden hoor!

PRINCIPIEEL:
Sluit aan,
klik op "record" (die rode bol dus)
laat maar lekker recorden
klik op "opslaan als WAV" of "opslaan als MP3" (spreekt voor zichzelf denk ik)

Eventueel kun je wat knippen en zo, maar dat hoeft niet eens!

Kan het écht nog simpelder? Geef toe: had je even zelf gekeken, moest het gelukt zijn hé wink ;)
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
Jessy1604Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-11-2003
Laatste: 5-6-2005
Berichten: 20
13-12-2003 12:09
Hallo,

Ik heb het gedownload maar het is in het Engels! Waar staat die Ned. versie dan?
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
13-12-2003 12:41

Jessy27 schreef:

Ik heb het gedownload maar het is in het Engels! Waar staat die Ned. versie dan?
Ik snap je echt niet hoor :-s het is zo poepsimpel! zowel de site als het programma sad :(

Nou goed:
audacity.sourceforge.net/

rechtsboven zie je een heleboel vlaggetjes... klik op de Nederlandse vlag... best eens uitleggen welke dat is zeker sad :(
Dat is de vlag die je kunt zien door op de volgende link te klikken:
audacity.sourceforge.net/flags/nl.gif

Normaalgezien kom je dan op

audacity.sourceforge.net/index.php?lang=nl

beter zo? sad :(
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
Jessy1604Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-11-2003
Laatste: 5-6-2005
Berichten: 20
13-12-2003 14:34
De download die daar staat had ik al geinstalleerd maar is in het Engels hoor, of bestaat er gewoon geen Ned. versie?
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
14-12-2003 10:43

Jessy27 schreef:

De download die daar staat had ik al geinstalleerd maar is in het Engels hoor, of bestaat er gewoon geen Ned. versie?
Vreemd, onder Linux draait er bij mij een Nederlandstalige versie, maar onder Windows zie ik ook enkel maar een Engelstalige versie draaien... Nou goed, als je bovenstaande links volgt, zal de uitleg zéker voldoende simpel zijn om zelfs met een Engelstalige versie te kunnen volgen!
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
GertStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 26-9-2006
Laatste: 27-9-2006
Berichten: 2
26-9-2006 18:33
Ik vindt het een boeiende bezigheid bvb oude muziekcassettes en banden op cd te zetten .Ik ben er in geslaagd,maar ik voel mij als een leek die in een vliegtuigkabinne stapt,en geen snars begrijpt wat al die panelen betekenen Ik vindt gewoon nergens de details van alle mogelijkheden in het Nederlands Wie helpt mij ?
GertStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 26-9-2006
Laatste: 27-9-2006
Berichten: 2
26-9-2006 18:39
Hoe kan ik een gedeeltelijke opname terug verwijderen ,omdat blijkt dat het bvb een verkeerd lied was Dit zonder alles uit te schakelen?
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
26-9-2006 22:55

Jessy27 schreef:

Is er een stappenplan ofzo?
Yepperdepep
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DiederikStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-5-2003
Laatste: 3-2-2021
Berichten: 619
27-9-2006 16:06
Ik heb hier in ieder geval een NL versie van Audacity draaien...ik neem aan dat je die inmiddels ook wel gevonden hebt. Ik weet alleen niet meer waar ik 'm vandaan heb...
Wat nu heel gewoon is, was ooit een revolutie

Terug naar forum Reageer (zonder quote)