Fix voor avolites USB hub
(1 reactie. Pagina 1 van 1)Moderator(s): Dré
| JoepurlingsVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 31-10-2003 Laatste: 27-1-2026 Berichten: 2119 | 20-1-2026 15:11 |
Hierbij een korte documentatie van een probleem dat ik eenvoudig heb weten op te lossen Ik had wat problemen met een avolites tafel (in mijn geval de tiger touch 1), waarbij de DMX borden niet juist werkten. In apparaatbeheer waren ze zichtbaar met een uitroepteken, drivers opnieuw installeren hielp niet. Uiteindelijk bleken ze wel te werken als ik ze op een USB poort achterop het moederbord instak. De interne USB hub bleek niet helemaal kosher, dit bleek een eenvoudige D-link DUB-H7 zonder doosje te zijn. D-link levert dit model nog steeds, al is het intern een totaal ander apparaat geworden: (met de elco's is het oude model, het nieuwe model heeft wel plek voor elco's maar men vond deze blijkbaar toch niet zo heel erg nodig...) ![]() ![]() Het nieuwe model kost nog geen 3 tientjes, past prima op de plek van de oude en werkt perfect! Bij USB problemen met een avolites tafel kan deze wetenschap goed van pas komen, dus doe er je voordeel mee! | |
| Niet goed, wel hard! | |
| DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 27-1-2026 Berichten: 13531 | 20-1-2026 15:51 |
| Handig. Bedankt voor het delen. | |
| -- Pardon my French, I'm Dutch -- |