Forum > Geluid

USB Speler

(5 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
BestekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-8-2005
Laatste: 1-5-2024
Berichten: 281
27-9-2023 07:53
Even een vraagje met betrekking tot een USB speler;

In mijn taperackje heb ik een Tascam SS-R100 zitten, bedoeld voor afspelen van orkestbanden van tapeacts.
Voor mijn vaste acts gaat dit meestal prima en vaak prepareer ik ook zelf een USB stick die ze dan kunnen vullen met de orkestbanden.
Ik sta echter ook regelmatig op carnavals gerelateerde avonden, dan krijg je vaak een usb stickje in de hand geduwd die niet gelezen wordt door de speler.
Vaak door een verkeerde formattering (voor de speler) maar ook regelmatig zonder direct aanwijsbare oorzaak.
Ik ben dan genoodzaakt om het ding weer in mijn laptop te stoppen en het vanaf daar af te spelen, wat ik minder prettig vind omdat ik graag een fysieke knop onder de vingers heb laugh :D .

De vraag; heeft iemand ervaring met een andere 19" 1he (voorkeur) oplossing die ik in het rack erbij kan hangen die wellicht iets minder kieskeurig is?
Ik heb ook al eens rondgekeken naar bijvoorbeeld een raspberry met eventueel een lcd displaytje maar ben nog niet echt een bruikbare oplossing tegengekomen zonder al teveel poespas.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 1-5-2024
Berichten: 9469
27-9-2023 08:33
Kan het ermee te maken hebben dat de speler alleen WAV en MP3 leest?
Als mensen met muziek aankomen, gaf ik altijd van te voren op in welk formaat dat moest worden aangeleverd.
Als ze het dan "beter" willen weten, dan was dat voor hun eigen risico.

Ik heb ook wel meegemaakt dat mensen usb stickjes aanleveren met Mp4 en meer formaten.
Misschien een idee om een dvd spelertje erbij te zetten, die lezen meer formaten.
Newhank heeft zo iets wat veel bestanden vreet.

Maar je aan laptopje met Pot player of zon ander alles vreter, das natuurlijk de veilige oplossing.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 30-4-2024
Berichten: 13456
27-9-2023 09:19
Oud mobieltje, USB OTG stekker erin en koptelefoonuitgang gebruiken óf een bluetooth geluidskaartje óf een USB geluidskaartje (in dat laatste geval heb je nog een USB hubje nodig). Die losse mediaspelertjes hebben bijna allemaal dezelfde beperkingen waar het gaat om afspelen van USB sticks. Kritisch qua formattering, kritisch qua aantal bestanden in de root, kritisch qua speciale karakters in bestandsnamen, kritisch qua indeling van de muziekbestanden en soms zelfs kritisch qua verborgen (vaak OS X) bestanden.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
BestekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-8-2005
Laatste: 1-5-2024
Berichten: 281
27-9-2023 09:44
Het zijn meestal wel gewoon MP3 files, soms WAV, zelden tot nooit iets anders gelukkig.
Ik geef vaak ook vooraf door welk formaat en hoe aan te leveren, bij voorkeur een week van tevoren aanleveren per mail, maarja .... shut up :X

Ik heb inderdaad ook weleens aan een tablet gedacht, die kan ik ook gebruiken voor het op afstand besturen van de mixer en spotify, leest android met zo'n stekkertje alle voorkomende bestandssystemen?

Iemand bekend met een app die hiervoor lekker werkt (afspelen van muziek bestanden, grote knoppen, weinig multimedia poespas zoals visualisaties etc, gewoon een playlist of browser aangevuld met start / stop / volgende / vorige).
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 30-4-2024
Berichten: 13456
27-9-2023 18:54
Kwestie van proberen. Brede acceptatie als bij een laptop zul je nooit halen (maar volgens mij kun je aardig in de buurt komen).

Goede spelers zijn MX Player en Media player classic (testen met gratis versies maar uiteindelijk wel betaalde versie kiezen vanwege commercials en zo).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
BestekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-8-2005
Laatste: 1-5-2024
Berichten: 281
12-10-2023 11:51
Bedankt voor de tips, ik ben er even mee aan het spelen.
Vooralsnog denk ik dat ik dan toch maar voor een mini laptop ga.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)