Forum > Licht

T-Bar aansluiting maken

(14 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 29-4-2024
Berichten: 2056
3-4-2023 12:25
Dat is op zich niet zo een heel verkeerd idee happy :)
Zo kun je inderdaad een standaard stekkerblok van een tientje nemen. Brennestuhl heeft bijvoorbeeld nette blokjes met bevestigingsmogelijkheid.

Praktisch alle stekkerblokken die van die losse inbouw wcds met deksel hebben, zijn ook voorzien van genoeg plek om een powercon in te bouwen.
Niet goed, wel hard!
FloerenStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 21-2-2017
Laatste: 9-2-2024
Berichten: 41
3-4-2023 18:13

Joepurlings schreef:

Ik snap niet dat er nog steeds geen doorlus iec snoeren bestaan, enkel Y splitters van stekker kant af... Toch zelf misschien maar eens op de markt gaan brengen wink ;)
Zou toch super handig zijn, gewoon bij de iec een kort stukje met een contrastekker dan kun je eindelijk mooi doorlussen... Alle die ik gezien heb waren zelfgemaakt, kent iemand zoiets prefab?
Dit bestaat al 20 jaar,je knipt er een iec af en zet er een shuko aan.Ook de drieweg is handig om DJ booth aan te sluiten.

www.highlite.com/en/90442-schuko-to-2-iec-splitter.html
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 29-4-2024
Berichten: 2056
3-4-2023 18:27
Ja, zoiets inderdaad, maar dan met schuko.
Zelf verbouwen kan natuurlijk, maar het lijkt me zoiets universeel handigs dat ik niet snap dat het niet al op de markt is in die vorm.
Bovendien is bij deze uitvoering vaak de split vrij dicht bij de ingaande stekker, dat kan vaak handig zijn maar juist bij het doorkoppelen van parretjes of moving heads wil je de doorlus uitgang dicht bij de iec hebben...
Niet goed, wel hard!
BestekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-8-2005
Laatste: 28-4-2024
Berichten: 280
3-4-2023 19:54
Vind iec zowiezo een ellende, er is een tijdje een vergrendelbare versie geweest maar dat zie je nog maar weinig tegenwoordig. Ik heb al een aantal keer armaturen omgebouwd met een Seetronic SAC3MPA-02 . Deze is net wat kleiner dan 2 powercons en omdat het een frontje betreft vaak netjes in te bouwen door het iec vak wat ruimer te maken.
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 29-4-2024
Berichten: 2056
3-4-2023 23:08
Op zich valt het mee met loszittende IEC stekkers, maar powercon is zeker mooier.
Ombouwen past bij de mini moving heads niet en bij de grotere heb ik er ook niet direct zin in.
Vroeger zat speakers omgebouwd van jack naar speakon maar daar vond ik de overgang de moeite beter waard...

Er is overigens ook een IEC variant die vergrendelt zonder dat een speciaal chassisdeel nodig is ..
www.ieclock.com
Niet goed, wel hard!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)