Forum > Geluid

Lem set combineren met andere set.

(4 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
PablodjStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-12-2004
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 4
29-12-2022 23:09
Hey,

Heb geruime tijd een lem set (t4a en t5sa) in gebruik. Maar heb binnenkort een klusje waar ik graag een extra baskast links en rechts zou willen bijzetten. Zelfde baskasten als mijn zijn bijna niet te vinden dus zat te denken om gewoon 2 andere bij te huren.

Is dit doenbaar of zeggen jullie niet aan beginnen? Gaat dit klinken? Er is me ooit verteld dat door de dsp in de kastje er een minimale vertraging is. Gaat dit in combinatie met andere kasten problemen geven?

Heb nog even tijd om het uit te proberen maar wil alvast jullie raad en tips mee nemen.

Alvast bedankt!
Na regen komt zonneschijn!!
BestekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-8-2005
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 281
30-12-2022 08:51
Als je toch gaat huren gewoon een setje van 4 actieve subs pakken en je eigen thuislaten.
Subs combineren is vragen om problemen zonder dat je eraan gaat meten en afstellen.
Afhankelijk van de klus kun je nog overwegen om dan een complete set incl toppen te huren.
Als het gewoon een feestje is zou ik het wel aandurven met je eigen toppen.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 13458
30-12-2022 09:44
Ook hier een voorstander van een complete set huren. Je eigen set kun je dan wellicht prima als monitorset voor jezelf gebruiken.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 9469
30-12-2022 11:20
1 x bewerkt. Laatst door Tom op 31-12-2022 09:49
tja streven naar perfectie is altijd leuk, soms kan het niet of is het financieel niet haalbaar.

Maar als het publiek niet al te kritisch is,
dan zou je ook gewoon twee actieve kastjes erbij kunnen zetten en hopen dat het lekker klinkt wink ;)
Ga alleen geen delay erbij zetten op de andere kasten, want dan word het een zooi.
Zorg wel dat de kastjes ongeveer de zelfde specs hebben zodat het zoveel mogelijk het zelfde klinkt.
Je zou ook nog om het iets beter te laten klinken, de zelfde subs op elkaar of naast elkaar te zetten aan iedere kant.
Dus niet van elk verschillend model/merk bij elkaar zetten.
Door de koppeling van twee dezelfde krijg je ook wat meer geluid en klinkt het minder rommelig.

De pro's zullen het niet met me eens zijn, maar als complete set erbij huren te kostbaar is, is dit een oplossing die wel beter werkt als te kort geluid hebben en je te kleine set over zijn nek te moeten laten brullen.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
PablodjStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-12-2004
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 4
30-12-2022 15:58
Ok, duidelijke antwoorden, waar ik dus mijn conclusies uit moet trekken.
Het is nog even, dus nog eens goed nadenken wat we gaan doen, huren of misschien overwegen om setje subs bij te zorgen. Alvast bedankt voor jullie tips!
Na regen komt zonneschijn!!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)