Forum > Geluid

DBX PA2 vs DBX Venu360

(11 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
RekalStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 3-4-2003
Laatste: 26-7-2021
Berichten: 278
15-4-2018 23:28

Hollender schreef:

Hoezo onkunde? Hij verteld je toch hoe het werkt en dat klopt toch ook? Als jij je in een ruimte bevindt waar het echt 30 graden Celsius is, en het apparaat is op bedrijfstemperatuur dan zal de fan vast wel beginnen te koelen. Gewoon aanzetten zal hem niet op bedrijfstemperatuur brengen en ik geloof ook niet echt dat jij je in een ruimte bevindt waar het constant 30 graden is.
Hij verteld dat hij aan slaat bij normale bedrijfstoestand wat dus duidelijk niet het geval is.
Ik heb het apparaat 3 uur met +6db ingestuurd met alle limiters, delays, enhancers, ... aan de gang, hij begint dan niet te koelen.
En waarom geloof jij niet dat ik me in een ruimte bevind waar het constant 30 graden is ?
32,6 om precies te zijn.
Het is een ruimte waar miningrigs staan te draaien en daar is geen airco dus het is er altijd + 30 graden.

Als je als technieker van een apparaat dat je verkoopt en hopelijk repareert nog niet in staat bent om te kunnen zeggen of een fan al dan niet hoort te draaien, nou dat is in mijn ogen dus onkunde.
Sterker nog, dan pak je er een van de plank en kijk je even voordat je verteld dat hij waarschijnlijk defect is.
Want hij zegt dus letterlijk :
It is temp controlled however at that temperature it should be functional, Yours may be defective.
Kortom hij zegt dat ie op 30 graden zou hij moeten werken, wat dus gewoon niet waar is.
Sterker nog volgens hem is het toestel mogelijk defect ! (ook zo lekker duidelijk : mogelijk defect)
Zeg dan gewoon dat je het niet weet. (en dan komt dus m'n punt van onkunde naar boven)
Lekker dan, toestellen in RMA waar helemaal niks mis mee is. (omdat de TECH afdeling de verkeerde info geeft)

Als ik de kap er af haal en met een 2000W IR lamp er op 20cm vanaf zit, dan gaat hij aan na een paar seconde.
En 40 graden is hetgeen ik als waarde door kreeg van mijn leverancier. (die wist dus wel hoe het zat)

Volgens mij kunnen ze heel goed boekjes lezen en specs van de website plukken, maar inhoudelijk zijn ze lang niet op de hoogte van de producten.
Ik vroeg ook of er geluidsverschil zat aan dezelfde mijnheer (een week eerder)
Nee zat geen verschil tussen zegt hij. een PA2 klinkt exact hetzelfde als een Venu360
Hey there, I like to know if there is a sound qaulity difference in the PA2 and the Venu360.
And the DBX driverack 260 ? i know the features are differtent but the difference in sound qaulity is the most importend question for me.
krijg ik 2 mails terug beide van TECH afdeling van DBX met een compleet ander antwoord :
The Venu360 has better dynamic range and other specs are slightly better. It will also do 48 or 96khz sampling rate where the others can’t. It has AES digital inputs as well. Here are links to the spec sheets on all 3—

dbxpro.com/en-US/products/driverack-260#documentation
dbxpro.com/en-US/products/driverack-pa2#documentation
dbxpro.com/en-US/products/driverack-venu360#documentation

Hope that helps, Pete

PETER STxxxx
Technical Support Engineer
HARMAN Professional Solutions
10 min. later
Hi,
There is no sound difference, the differences are in features / programmability / connectivity.

We truly appreciate your business and, if you can spare a moment, I’d like to invite you to take our 60 second express survey to let me know how we’re doing.

Best Regards,

BILL CLAYxxxxx
Technical Customer Service
Professional Solutions
Ja, moet wat je hier mee ?
gewoon onkunde in mijn ogen, als je ze nog nooit naast elkaar gehoord hebt, hou dan gewoon je mond.
ga niet lopen verkondigen dat er geen verschil in zit.

Dan bel je naar de Audio XL (NL) Nee mijnheer geen verschil in geluid.
Dan bel je naar Audio XL (BE) gaan ze specs aflezen van de DBX website.
Nee zit geen audioverschil in want in beide toestellen zit een "dbx Type IV™ Conversion System"
Dan ga je eens verder kijken en zie je dat die ook zit in de DBX PA, DBX PA2, DBX 260, ...

Op diverse fora melden gebruikers toch een fors verschil van een DBX PA naast de DBX driverack 260 in sound.

Dus wat moet je met die info allemaal.

Als ik een concreet duidelijke vraag stel, en je weet het niet.... dan ga je maar lopen gissen ?
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 12-5-2024
Berichten: 13458
16-4-2018 12:23

Rekal schreef:

Op diverse fora melden gebruikers toch een fors verschil van een DBX PA naast de DBX driverack 260 in sound.
Mensen die spreken over "forse" verschillen in klank tussen processoren zijn volgens mij appels en peren met elkaar aan het vergelijken. Hebben we op dit forum ook wel eens gezien: Mensen die bijvoorbeeld claimden grote verschillen te horen terwijl ze in werkelijkheid een van de 2 devices verkeerd hadden aangesloten.

De werkelijke verschillen zitten achter de komma (dus het woord "fors" is dan absoluut niet op z'n plaats). Er is één gebied waar verschillen wellicht hoorbaar kunnen zijn en dat is bij de digitale implementatie van compressoren en limiters. Dat vreet processorkracht (en dus wordt er gesjoemeld bij sommige implementaties). Maar een simpel LR24 filter (of Bessel, Butterworth e.d.) is iets dat elke DSP van de afgelopen 20 jaar op z'n sloffen doet.
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)