Forum > Muziek

Website met stijldansen

(14 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 30-4-2024
Berichten: 9469
18-4-2013 09:48
Er zijn hele volksstammen die een jaartje stijldans hebben gedaan, en zeer intensief bezig waren met de pasjes, maar amper zich bewust waren op welk nummer ze aan het dansen waren. En dat is dan de reden dat de door jou gedraaide cha cha cha de mist in gaat als je hem niet aankondigd. Als je een stijldansplaat op zet is het ook wel meestal slimmer om hem aan te kondigen als stijldansplaat (met het soort erbij) op verzoek.
Chips (zoals Dré dat zegt) de helft van jullie dj's zegt de hele avond helemaal niets meer door een microfoon sad :( ,
en een gedeelte van jullie heeft misschien niet eens meer een microfoon....... shocked 8O

Trouwens; cha cha cha is geen stijldansplaat maar een latin American plaat wink ;)

Nou nog eentje uit mijn all time succes playlist dan:
Een leuk voorbeeld cha cha cha waar je misschien niet zo snel aan denkt: Let's get loud van JL

Deze gebruik ik wel eens als schakelplaat wanneer ze al cha cha cha staan te dansen, en het tijd word om de vloer weer eens te vullen wink ;)
Dan kondig je hem dus aan als "stijldansplaat" cha cha cha
Zo met de tekst: "nog één cha cha cha dan beste mensen, maar u mag er ook al los op dansen........ wink ;) "
En zo maak je er dan een gezellige puinhoop van op de dansvloer met cha cha cha dansende mensen, en de rest die lekker "los" staat te dansen.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
JakeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2012
Laatste: 6-1-2019
Berichten: 605
18-4-2013 11:53

Tom schreef:

Ik draai of probeer toch niet 2x dezelfde nummers op een avond te draaien.
Er zijn meer dan 2 nummers in de wereld waar je een cha cha cha op kan dansen hoor laugh :D
Uiteraard zijn er meer dan 2 nummers om de cha ch cha op te dansen laugh :D
Maar als ik pas cha cha cha heb gedraaid en de aanvrager danst niet dan zal ik 15 minuten later niet terug op zijn/haar verzoek ingaan om alweer een cha cha cha te draaien, dan moeten ze maar even geduld hebben shut up :X

Als

Tom schreef:

je een stijldansplaat op zet is het ook wel meestal slimmer om hem aan te kondigen als stijldansplaat (met het soort erbij) op verzoek.
Chips (zoals Dré dat zegt) de helft van jullie dj's zegt de hele avond helemaal niets meer door een microfoon sad :( ,
en een gedeelte van jullie heeft misschien niet eens meer een microfoon
Tom ik ben met mijn 50 jaar nog van de oude stempel en weet heel goed dat ik iedere stijldans moet aankondigen wink ;)
Maar je hebt een punt dat de dj's van nu zelden of nooit een microfoon gebruiken en dat is jammer.
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
18-4-2013 20:16
Dat is altijd het mooie van mensen van de "oude stempel", die dansen hun quickstepje gewoon op een lekkere houseplaat omdat ze het ritme herkennen. De generatie van nu herkent alleen de nummers die ze op dansles hebben gehad.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 14-9-2023
Berichten: 1078
19-4-2013 01:46

Jake schreef:

Maar als ik pas cha cha cha heb gedraaid en de aanvrager danst niet dan zal ik 15 minuten later niet terug op zijn/haar verzoek ingaan om alweer een cha cha cha te draaien, dan moeten ze maar even geduld hebben shut up :X
Dan begrijp je mij waarschijnlijk verkeerd: op 'Relight my Fire' en billie Jean kan het ook hoor, of voor mijn part 'hot shot'.
Dus als de meesten (zoals vaak) aan het disco-en zijn, kan er best een cha cha cha op gedanst worden.
Als die 'dansers' het dan niet herkennen als zijnde een cha cha, zegt in dat geval soms meer over hen.
Een echte danser herkent normaal gesproken het soort ritme vanzelf, maar de 'beginnende' meestal niet.
Maar om nu bij elke plaat (nummer) het soort dans te noemen, gaat me dan ook weer te ver. veel te ver razz :p
Ik heb 19 jaar in een dansschool gedraaid, daar doe je dat wel.
Maar een feest is effe wat anders: als daar een verdwaalde danser is, kun je ze tegemoet komen, maar na een paar nummers houd dat wel op.(We zijn dan inmiddels wel bezig met het feest, niet de aanloop er naar toe!!).
De meute moet wel feesten, en dat gaat niet lukken met een tango, engelse wals of Paso Doble.
Overigens kan dat weer wel met 'let's twist again', 'Soul cha cha' (hééé??) of 'Youre the one that i want'.
En hallo....laat je daar nu ook op kunnen stijldansen wink ;) .

Overigens heeft Tom gelijk: stijl- & latindansen zijn 2 verschillende zaken, maar om het makkelijker in mijn bijdrage te schrijven, heb ik dat even vertaald naar 'stijldansen'.
Alles komt goed....
Lexie_1Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-12-2011
Laatste: 21-5-2014
Berichten: 43
26-5-2013 23:38

DjREsound schreef:

Zooooo herkenbaar! Of een artiest aanvragen, lekker snel draaien en dan een kwartier later terugkomen waar ie nu blijft... angry

Wel prima site trouwens... zocht nog leuke merengue tracks die herkenbaar zijn. Iemand een top 5 favorite?
Er is op het moment een leuke Merengue versie van gangnamstyle. Beetje snel maar dan zetten we m een paar stapjes terug :)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)