Forum > Muziek

Huwelijk in NL- welke feestmuziek up to date?

(73 reacties. Pagina 5 van 8)
Moderator(s): Dré
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 23-4-2024
Berichten: 2389
14-5-2012 11:15

macmiata schreef:

rowe heze ( 3 * gevraagd) =====>>> wat moet ik daarvan hebben?
Bestel Mar en Limburg zijn de meest gebruikte feestnummers van Rowwen Hèze. Met deze CD bij je grijp je niet snel meer mis.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
MacmiataStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 6-5-2012
Laatste: 2-2-2013
Berichten: 30
14-5-2012 12:17
filmpje met de typische "rappe foxtrot" die ze dansen in de noorderkempen. Ik moet zeggen dat 't die avond erg beperkt was qua respons: dat komt omdat de helft uit NL komt en een deel vd gasten uit Gent, die dansen dit niet. Het was een verzoekje, het koppel dat na de bruid voorbij komt dansen is redelijk goed zichtbaar wat danspassen betreft.

www.youtube.com/watch?v=2SDfhFi8DaQ&t=1m41s

dank voor de cd tip!
Fo Que :)
MacmiataStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 6-5-2012
Laatste: 2-2-2013
Berichten: 30
18-5-2012 00:01
had net iets meer comment verwacht maar filmpje toch al 30 keer gezien :)
Fo Que :)
DjREsoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-4-2004
Laatste: 19-8-2023
Berichten: 479
1-6-2012 22:34
Ik lees hier allemaal danspasjes en zo... maar ik draai bijna wekelijks builoften in Brabant en ik ben pas tevreden als iedereen op zijn kop naar huis gaat en het hele publiek uit zijn plaat gaat op gewoon recente knal/event muziek. Mensen zijn vaak niet meer zo ouderwets als je denkt. Ligt heel erg aan de trend die je zet als ze binnenkomen. En mocht je toch een traditionele brabantse avond moeten draaien... succes, dat is serieus moeilijk om te draaien en een flinke bult ervaring is hier zeer wenselijk, maar als ze eenmaal los zijn is er geen houwe meer an!
DjREsound
HSStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2005
Laatste: 13-4-2024
Berichten: 167
8-6-2012 00:28
Nou ben ik geen Brabander, maar ik ben toch benieuwd hoe je op het gemiddelde bruiloftsfeest de gasten op de dansvloer houdt met enkel de recente knallers, zonder na elk nummer weer je mic te pakken om de mensen wat te stimuleren(je moet ook de muziek z'n werk laten doen). Op een studenten of schoolfeest gaat dat vaak prima, maar op bruiloften is de smaak vaak zo uiteenlopend dat je nooit iedereen de hele avond tevreden en op de dansvloer houdt.

En hou zet ik de 'trend'? Als je tijdens de receptie de gasten al laat wennen aan Armin van buren en z'n vrienden op 120 db, dan zullen we er de rest van de avond ook wel op dansen? sneaky :V

Begrijp me niet verkeerd, maar ik ga bij een lege dansvloer er vanuit dat het mijn verkeerde inschatting is van wat mensen willen horen. Daar leer ik allen maar weer van. Maar als er daadwerkelijk Dj's zijn die elke bruiloftsvloer vol houden met rampa-stampa, dan doe ik toch iets fundamenteels fout..
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 1-5-2024
Berichten: 2052
8-6-2012 07:45

HS schreef:

Maar als er daadwerkelijk Dj's zijn die elke bruiloftsvloer vol houden met rampa-stampa, dan doe ik toch iets fundamenteels fout..
En ik ook! Herkenbaar verhaal.
Volgens mij zijn dat de DJ's die de gasten trakteren op veel te hoge volume's dat mensen van ellende maar gaan dansen, praten is er immers niet bij.
Bruiloften hier in de regio zijn er ook altijd nog voor een groot gedeelte voor de gezelligheid en om lekker bij te kletsen.
Al eens eentje gedraaid met 90% van de tijd een vrijwel lege vloer, maar alle gasten waren dik tevreden over de muziek! Hard wanneer de vloer volstroomde en wat minder hard als men weer verder willen kletsen. Veel mensen "uit het land" die elkaar lang niet hadden gezien.
Kijk eens naar jezelf, hoeveel mensen (verre familie) zie jij niet op een bruiloft die je anders nooit spreekt??
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 3-5-2024
Berichten: 9469
8-6-2012 11:22
As je al meer dan 700 bruiloften hebt gedaan, en je pakt de grootst gemende deler,
loopt een gemiddelde traditionele bruiloft eigenlijk altijd wel volgens het volgende patroon:

De details en tijden kunnen verschillen, maar dit is de grootst gemene deler.
Onderstaande geldt voor een bruiloft welke om 20.30 begint en meestal rond 01.00uur eindigt
En een gezelschap van 80 tot 125 mensen.
Zijn er minder mensen gaan sommige dingen iets sneller, zijn er meer mensen duurt het vaak weer wat langer.

Als je geboekt bent van 20.30 tot 01.00 uur zorg je toch dat je om 20.00 uur klaar staat, want:

20.00-20.15
Middag gasten en familie komen de zaal binnen krijgen koffie, want ze hebben meestal ergens gegeten en lopen een beetje met hun ziel onder de arm omdat er even niets is.
Muziek: easy listing middle of te road, en thermometer muziek en dit is ook een goed moment om muzikaal even wat leuks met de eventueel aanwezige kleinere kinderen toe doen
Niveau geluid: achtergrond en voor de kinderen iets harder, maar nooit gebulder!

20.15-20.30
Het bruidspaar voegt zich na even opgeknapt te hebben bij het gezelschap
Muziek: easy listing middle of te road, tussendoor de "enkele lastige verzoekjes" van het bruidspaar, en thermometer muziek
Niveau geluid: achtergrond en bij het begin van de bruidspaar nummers iets harder zodat ze het nummer even herkennen.
DJ mic: zo min mogelijk

20.30-21-30
De avondgasten komen binnen, feliciteren het gezelschap, en krijgen hun eerste drankje (champagne, koffie met taart, of gewoon te drinken)
Muziek: easy listing middle of te road, tussendoor de "enkele lastige verzoekjes" van het bruidspaar, en thermometer muziek
Niveau geluid: achtergrond en bij het begin van de bruidspaar nummers iets harder zodat ze het nummer even herkennen, gedurende dat eerste uur word het gesprek meestal wat luider, en je volg voorzichtig met je eigen volume, maar nooit harder dan nodig. (op het moment dat er mensen indringend naar jou gaan kijken, heb je het te hard staan)
In dit uur ga je ook "zaaien" met nummers.
Dj Mic: nul!

21.30-21.40
Even rust voor het bruidspaar.
Muziek: hier kun je de laatste lastige nummers kwijt, en een voorzichtig disco hitje om aan te geven dat er gedanst mag worden.

21.40-21.45 SHOWTIME
Dit volgende kwartiertje is je belangrijkste kwartiertje van de hele avond, als je hier blundert, of je apparatuur laat je in de steek, dan maak je een zeer slechte indruk. Dus hier besteed je 100% je aandacht aan om het goed te laten verlopen!
Mic: De ceremonie meester opent de avond. Daarna is het moment dat je jezelf even kunt voorstellen, en je heet iedereen namens het bruidspaar welkom als de ceremoniemeester dat niet gedaan heeft.
En dan opent het bruidspaar de avond met de "eerste dans" die je uiteraard van te voren besproken hebt.
Na deze dans komt je eerste echte DJ moment, jouw eerste dansplaat, waarbij je op 100% zeker moet zijn dat iedereen de plaat zo leuk vind, dat er minstens een flink gedeelte zich bij het bruidspaar voegt om te gaan dansen.
Dit is het alles bepalende moment van de avond!

21.45-22.00
Je gaat nog even verder met de mensen een beetje op de dansvloer te houden, maar in de meeste gevallen ebt dat eerste dansje vrij snel weg, en dan draai je een niet dansbare tussen plaat zodat je min of meer beweegt dat iedereen weer gaat staan/zitten, bewust.

22.00-22.15/30
Nu de stukjes als ze er zijn, ijsbrekers, iedereen even lachen, en je geeft het bruidspaar ook weer even hun broodnodige rust.
Tussen de stukjes door draai je even een of twee nummertjes zodat er geen ongemakkelijke pauzes ontstaan, en de optredende stukjesveroorzakers hun (meestal standaard) grote cadeau kunnen geven en nogmaals het bruidspaar kunnen feliciteren.

Als er dan ook nog echt live (ingehuurde) optredende artiesten zijn dan gaan die natuurlijk niet tussen de stukjes.

22.30-23.30
Nu is het aan jou als DJ om de voeten zoveel mogelijk van de vloer te krijgen en het echte feest te beginnen
Ik ga niet uitleggen wat je hier moet/kan doen

Ergens in de buurt van 23.30 doe je de hoofdact van de avond, niet eerder en niet later.
eerder hebben ze meestal niet genoeg drank op om de hoofdact op zeker succes te verschaffen met zijn optreden.
En als je het later doet, loop je dikke kans dat het bruidspaar de act moet missen omdat ze in de gang/bij de deur staan om rond 00.00 uur al afscheid te nemen van de eerste gasten die op tijd thuis moeten zijn voor de oppas.

Na 00.00 uur kun je echt lekker los gaan met de muziek, want dan zijn alle zeurpieten van te harde muziek meestal wel weg wink ;)
En ga je lekker "toppen".
Met ergens een kwartiertje twintig minuten voor het einde van de avond het "slow nummer" waarna je het laatste kwartier voor een spetterend einde zorgt waarbij de remmen even volledig los moeten gaan.

Muziekkeuze hangt uiteraard af van de leeftijden van het publiek,
maar zorg dat elke periode absoluut een paar topnummers hoort langskomen, maar kies ze wel zo, dat de rest zich zo min mogelijk irriteert aan die muziek.
En dat laatste onderscheidt de ware bruiloft dj!

Thermometermuziek: nummers waarmee je proeft wat voor "vlees" je in de kuip hebt
Zaaien: muzikaal de mensen lekker maken om te gaan dansen/feesten
Toppen: steeds weer een heel goed nummer kiezen om ze lekker aan het dansen/feesten te houden
De meeste gemaakte fout door overmoedige dj's: steeds sneller, zonder af en toe nog een beetje te schakelen of af te zakken naar een normaal tempo.

Algemene tip: zo min mogelijk langzame nummers draaien, kies altijd feestelijke muziek, en absolute nono op bruiloften: "scheidingsmuziek en liefdesverdriet-muziek"
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
BeatmixerStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-8-2011
Laatste: 19-8-2012
Berichten: 209
8-6-2012 12:48
6 x bewerkt. Laatst door Beatmixer op 8-6-2012 13:18
Onderstaande geldt voor een bruiloft welke om 20.30 begint en meestal rond 01.00uur eindigt
Hier begint het dan maar pas happy :)
Bruiloften in belgië lopen uit tot 05u en soms tot 7u, vorige week kon ik pas afbreken om 7.45u en dan verdienen we evenveel als jullie tot 01u a 02u draaien.
Om 19u komen de mensen meestal de zaal binnen voor de receptie die ongeveer een uurtje duurt, dan worden ze aan de tafel gevraagt door de maitre en wordt de wijn voorgesteld, hier moeten wij dan een gepast muziekje draaien, dan dienen ze het eten op of er is een buffet en rond 22u begint het avondfeest.

Tijdens de receptie draai ik rustige muziek en hier voel ik al een beetje aan wat ik op het avondfeest zal kunnen draaien.
90% van de bruiloften zijn traditioneel voor mij met een polonaise, scottish, indianendans, zorba, bamba, wals, tango, slow, vermenigvuldegingsmuziek, gekende top 40 nummers, disco, enz... pas rond 02u kan er wat meer top 40 en stampmuziek gedraaid worden omdat de oudere generatie dan stillaan naar huis gaan. Als ik hier enkel stampmuziek zou draaien dan zit ik rond 23u nog met een man of 20 in de zaal, de rest zal bedanken en vertrekken, ook het gebruik van een micro maar dan op de juiste manier kan je niet zonder om ambiance te krijgen, ik kan me niet voorstellen dat een DJ een bruiloft draait zonder microgebruik.

Wat ik ook vaak zie zijn DJ's die op bruiloften achter hun booth staan in t-shirt, trek ten minste een wit of zwart hemd aan, ikzelf sta altijd strak in het pak.

In het begin van de avond betrek ik ook de kinderen erbij want die vervelen zich en beginnen dan vervelend te worden dus ik hou ze wat bezig en vaak doen ze dan ook met een ganse groep kinderen een speciale dans, dat vinden de gasten in de zaal ook leuk en als ik zie dat de gasten er klaar voor zijn dan zet ik het feest in gang.
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 1-5-2024
Berichten: 2052
8-6-2012 12:54
Ik begrijp daar echt niks van, maar zal wel een oude bok worden.
Hoewel in mijn "uitgaansperiode" begreep ik het ook al niet.
Waarom kan het pas na 0:00 uur gezellig worden in de kroeg?
Dan ga je door tot 05:00 uur en vervolgens lig je de hele zondag in je nest te meuren.
De bruiloftstijden die Tom aanhaalt vind ik bijzonder netjes. Na een hele dag op sjouw, wat je bruiloft toch is, heb je het rond half één echt wel helemaal gehad.
Om over de sex op huwelijksnacht maar te zwijgen shut up :X
Waarom dan toch nog doorgaan tot de volgende morgen? Ben je dan niet gewoon te laat begonnen of ken je geen maat? Zoals een inscriptie in ons gemeentehuis zegt: "er is maat in alle dingen"
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 31-3-2004
Laatste: 24-4-2018
Berichten: 105
8-6-2012 13:13
Elke trouw die ik gedraaid heb had de intentie om om 9 uur aan het dansen te zijn, zodat het rond 1 a 2 uur wel stilaan gedaan zou zijn. Maar op elke trouw die ik gedraaid heb gebeurd het volgende: de dag zelf loopt wat uit, eten loopt toch wat uit, nog een paar stukjes die wat lang duren en rond twaalf uur 's nachts doet men de openingsdans. na een uurtje dansen kun je toch nog niet naar huis, dus ...

Ik probeer er meestal voor te zorgen dat ze rond één uur 's nachts een feest hoogtepunt hebben, rond 2 uur 's nachts begin ik stilaan af te bouwen met muziek volume/energie. rond 3 probeer ik meestal klaar te zijn, afhankelijk van het feest waar ik draai. Soms geven ze op voorhand al aan dat het de hele nacht kan duren, dan drink je wat meer koffie. soms is het om twee uur al ver gepiept, hangt volledig van het publiek af.
Jazeker

Terug naar forum Reageer (zonder quote)