Forum > Muziek

Huwelijk in NL- welke feestmuziek up to date?

(73 reacties. Pagina 4 van 8)
Moderator(s): Dré
MacmiataStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 6-5-2012
Laatste: 2-2-2013
Berichten: 30
9-5-2012 17:02
Grappig m te lezen dat er zoveel "dance" of house wordt gespeeld. Ik speel eigenlijk al jaren amper milk inc enz. Komt men ook niet vragen...
Vorig jaar speelde ik nog een personeelsfeest, met i got a feeling gevolgd door david guetta en ze gingen allen zitten. Ik heb persoonlijk ook een bloedhekel aan Guetta en aanverwante muziek: mijn oren gaan ervan bloeden. Ik word er echt niet goed van en ik weet niet wat het is, maar het is zeker de klank, ik denk van alle stemmen. Heel raar. En ik was al erg kritisch als ik 17 was dus het is niet (alleen) de leeftijd ;)
Ik luister zelf meer 'de maxx' op stubru. Beetje meer kwaliteit en minder vergankelijk.
Uiteraard als je een huwelijk speelt waar de gemiddelde jeugd mid 20's is zal dance wel in zijn. Ik heb zaterdag eerder iets dat richting eind 30 begin 40's gaat, dus wie weet wordt 't wel erg 80's :)
Als ik de kans krijg om 'rappe foxtrot' te filmen op de dansvloer zal ik dat zeker eens proberen. Kunnen jullie zien dat het niks te quick quick slow is! Ik ben alvast benieuwd naar de comment van de dansschool foxtrot danser en alle andere huwelijksdj's : wordt dat elders ook gedanst, enz.
Fo Que :)
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 1-5-2024
Berichten: 2052
9-5-2012 19:45

macmiata schreef:

eind 30 begin 40's gaat, dus wie weet wordt 't wel erg 80's :)
Met 36 behoor ik wel tot die groep, maar mijn staptijd was toch echt the 90's!
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
MacmiataStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 6-5-2012
Laatste: 2-2-2013
Berichten: 30
9-5-2012 21:05
ok, maar in de 90's draaide ze toch veel 80's, niet ;)
Het wordt een allegaartje.
Fo Que :)
BeatmixerStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-8-2011
Laatste: 19-8-2012
Berichten: 209
9-5-2012 21:18
Mijn droom is ooit een bruiloft of een ander feest te mogen draaien gericht op de jaren '80, de tijd toen ik als 17 jarige begon te draaien in discotheken en voor mij nog altijd de beste muziek, het grootste deel van mijn vinyl collectie is toch de jaren 80 gevolgd door de jaren '60 '70, echter in onze streek is het meer boerenleute met veel polonaise en meezingers, wat ook goed aanslaat is arno met les filles du bord de mer hier gaat iedereen uit zijn dak op die plaat
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 1-5-2024
Berichten: 2052
10-5-2012 09:03

macmiata schreef:

ok, maar in de 90's draaide ze toch veel 80's, niet ;)
Nee, niet echt. De 90's is de tijd van Happy Hardcore, Metallica, Peter André etc.
Top 500 van de jaren 90

Wat wel vreemd is, is dat ze al jarenlang voornamelijk 80's draaien op 25+ party's. Terwijl dat nu meer 45+ is...
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
Dimi_vStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2007
Laatste: 22-2-2022
Berichten: 295
10-5-2012 09:08
ik heb daar geen zin meer in en heb duidelijk op mijn site gezet dat dance-muziek bij mij de rode draad is (allen netjes en strak aan elkaar gemixed). En kennelijk zijn er veel mensen in de leeftijd 25-35 die gaan trouwen die dat zien zitten want ik krijg meer werk aangeboden dan waar ik zin in heb of kan.

Zoals al eerder aangehaald heeft kennelijk een groot deel van deze doelgroep meer behoefte aan een knalfeest dan een traditionele bruiloft (die mensen kiezen wellicht eerder voor een orkest/bandje).

Ik moet zeggen dat 'echte jaren 80' muziek ook maar minimaal is, de geijkte nummers, maar dat geldt ook voor de 90's. Maar ik probeer de wel erg voor de hand liggende nummers ook met regelmaat te ontwijken zodat mensen toch een toffe avond hebben maar wel eens een keer wat anders horen dan wat ze al op ieder ander feest horen. Maar het blijft soms lastig, dat maakt het ook wel weer leuk.

Als je behoefte hebt aan een avond alleen maar vette 80 12-inchers knallen, organiseer dan een mooi feest happy :) Komen wij lekker langs haha!
MacmiataStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 6-5-2012
Laatste: 2-2-2013
Berichten: 30
13-5-2012 13:30
Zo, de avond is geweest. Ik zal er een verslag van maken ahv mijn playlist, ik heb ook een of 2 video's met 'de rappe foxtrot' gemaakt die men in nederland niet zo danst, dacht ik.
Kortweg: Ik had mensen van wat leeftijd die knallers wilden. Ze zeurden tijdens de slows of de rumba dat 't te traag was. De typische foxtrot deed het niet echt. De polonaise kwam in de loop van de dansavond 3 keer aan bod. Ik kreeg een boel verzoekjes en het was moeilijk die allemaal te combineren. Bovendien had ik mijn platenkoffers niet bij en zal je net zien dat daar ook platen in zitten die ik niet op cd of traktor heb.
Ondanks ik Milk inc als verzoek kreeg werkte dat maar erg matig. Op Rihanna 'we found love" liep de vloer vol.
Rowe Heze is meermaals gevraagd (had ik niet bij, blijkbaar)
Ik vul dit nog aan, later als ik mijn briefjes met verzoekjes vind.
Persoonlijk had ik een wrang gevoel tijdens de avond, ik kreeg er geen grip op. Ik kreeg op het einde een spontaan applaus en mensen kwamen me uitvoerig bedanken, blijkbaar was het erg goed. Ik heb echt afgezien, er was geen lijn in te krijgen, maar goed. :)
Fo Que :)
HansStandaard Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 30-4-2002
Laatste: 13-11-2014
Berichten: 315
13-5-2012 13:44
Verzoekjes zijn leuk, maar je moet wel zelf bepalen waneer en of je ze draait. Als je alle verzoekjes gaat draaien gaat het meestal mis, het wordt rommelig, je krijgt er geen grip op, en vaak zitten er verzoekjes tussen voor een kleine doelgroep, dat is tenminste mijn ervaring.
MacmiataStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 6-5-2012
Laatste: 2-2-2013
Berichten: 30
13-5-2012 14:32
Ja, mensen hebben soms geen geduld (was gister zo), komen zelfs achter de booth, staan je in de mix aan te kijken frontaal en beginnen, ookal gebaar je dat ze even moeten wachten, gewoon te praten. Het voordeel van verzoekjes is dat alle breder kan worden, het nadeel is inderdaad dat je soms een zooitje krijgt dat niet meer klopt. Gisteren klopte het niet helemaal meer maar de juiste verzoekjes deden de vloer soms goed. De bruid had tijdens haar speech gezegd dat verzoekjes konden gevraagd worden, dat was duidelijk iets té goed overgekomen.
Ach, vroeger vond ik dat 'de dj geen jukebox is'
Collega zei 'je bent de kelner van de muziek'
Ik las een boek dat zei 'zorg dat elke gast je booth verlaat met een goed gevoel'
Dat laatste probeer ik waar te maken.
Fo Que :)
MacmiataStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 6-5-2012
Laatste: 2-2-2013
Berichten: 30
14-5-2012 07:31
zoals beloofd:

de verzoekjes die ik niet bijhad:

Drukwerk - je loog tegen mij - er schijnt een lichtje op mij (ik had de versie van flair bij, en dat werkte)
dikdakkers dans
Alpenzusjes - stapje naar voren
gebroeders ko - ze had alleen maar schoenen aan (2 * aangevraagd)
rowe heze ( 3 * gevraagd) =====>>> wat moet ik daarvan hebben?
van links naar rechts (enkel op single, had ik niet bij)

verder nog verzoek:

lola kinks (half uur na openingsdans, tja, wat moest ik daarmee... Had 'm niet bij, omdat ik mijn platen niet had meegepakt en blijkbaar heb ik die niet op cd... Life is hard)
september earth wind fire
relight my fire
rihanna we found love
donna summer
love is in the air
valencia of gelijkaardig van Eddy wally (gevraagd door nederlandse!)

Tot mijn verbazing : stealers wheel - stuck in middle (een kerel danste alléén zijn ziel uit zijn lijf op dat nummer)
- seven horses in the sky - Pebbles -ook de oudste nederlanders dansten hierop, was voorlaatste plaat vd avond

uiteraard had ik nog meer verzoekjes maar die waren niet zo opmerkelijk.

Merk op dat:

trammps - shout
J L Lewis - great balls of fire - snelle versie
- lola kinks (live)
van links naar rechts
niet te koop zijn op itunes store belgië... (ACDC whole lot of rosie ook niet maar dat is geweten)
de helft wel op de USA store ;)
Fo Que :)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)