Forum > Off-Zone

Mega hoge prijzen tape-acts

(52 reacties. Pagina 6 van 6)
Moderator(s): Dré
OnnogeelenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-4-2005
Laatste: 3-4-2018
Berichten: 155
27-5-2011 00:22

rdreiers schreef:

Het rackje van Erwin is 2 HE, wel dezelfde inhoud. laugh :D laugh :D

Maar ook die is makelijk.
Dan heb ik het foute cijfertje aangetikt, want die bedoelde ik inderdaad razz :p
ShowbandStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-6-2006
Laatste: 19-2-2015
Berichten: 5
17-4-2012 11:21
beetje bump maar wel gemeend.
wij (en andere bands) doen met een 9 personen band al een paar jaar de confrontatie met de X-factor afvallers van 1600euro-voor-een-half-uur.

Veel organisators van feesten zijn verbaast dat je als muzikanten gewoon wit met 9 man voor die prijs kan komen en daarvoor drie sets van 50 minuten speelt.

De mensen hebben gewoon geen referentie.

Maar bands gebruiken nu ook in-ear-rekjes en DI boxen. Spelen ook gewoon met limiter en op een postzegel. Die zijn namelijk ook gewoon professioneler de techniek gaan doen. Een verschil.. Die komen carpoolend gewoon met hun eigen gitaartje binnen. Spreken de avond met de DJ door en dan ben je klaar. Alle muzikanten spelen op VAR en sjouwen hun eigen spulletje wel even dus zij besparen zich die 400 euro van de extern ingehuurde inpriktechniek. Dus zij verdienen schoon per man net zo veel als die bruiloften DJ. Alleen dan als muzikant.

Je hebt wel een volledige band met blazers voor de prijs van 30 minuten soundmix.
En een lokale grootheid "met liveband" trekt vaak meer volk dan iemand die twee jaar terug nog net in de kwartfinale van ...eh...dat ene programma met die jury stond.

En je staat ook nog eens met mensen te praten in plaats van tussenpersonen en omhooggevallen atiesten die geen bruine m&m's willen.
we gaan knallen
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
3-5-2012 19:22
Bumpje er bovenop...

Kan me alleen niet voorstellen, dat je binnen die 1500 euro ook nog de techniek levert? (En uit andere posts die ik van je gelezen heb, meenik ook te concluderen, dat dat niet zo is... razz :p )

Het blijft gewoon erg moeilijk programmeren...jongeren (25-) komen bijna niet meer op een band af. Ouderen (25+) hebben totaal niks met de x-factor onzinnigen, tenzij echt bekend.

Wij hebben bij de organisatie van de plaatselijke feestweek heel duidelijk de keuze gemaakt om alles zo laagdrempelig mogelijk te houden. De show van vorig jaar was een grote drive-in met een b tape-artiest. Kaartjes waren goedkoop, dus de drempel was laag. Achteraf alleen positieve geluiden gehoord.

Persoonlijk ben ik bang, dat de gouden tijden van bands (in ieder geval in onze omgeving) wel een beetje verstreken is. Een avond vertier met een beetje band kost gauw een 2000 euro, want simpel vermaak is er bijna niet meer bij. Zelfs de b coverbandjes willen al een podium vol licht en het liefst een tros line-arrays. (is mijn ervaring)

Schijnbaar niet doorhebbend, dat ze het zichzelf wel een beetje moeilijk maken. Toch zijn er ook nog de juweeltjes, die voor weinig een hele goede set neerzetten. Helaas kent niemand ze, wat garant staat voor een lage kaartverkoop en dus kan het hele feest dan alsnog niet uit....
I am a TimeDriver!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)