Forum > Off-Zone

Mega hoge prijzen tape-acts

(52 reacties. Pagina 4 van 6)
Moderator(s): Dré
DeMennooosVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-10-2002
Laatste: 14-10-2020
Berichten: 314
20-5-2011 12:43
1 bepaalde kleur mocht er niet bijzitten (ik dacht dat het groen was).
Soms is dat ook gewoon echt nodig om glashard ergens te vermelden als er nog legio volksstammen zijn die niet gehinderd door enige kleur intelligente en met droge ogen een neger met groen uitlichten of op een buffet groen gebruiken.
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
20-5-2011 12:44
Dat is best een prijzig setje ...

En groen op een neger is gewoon camouflage :unsure:
Dj-nspStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-12-2008
Laatste: 21-3-2013
Berichten: 313
21-5-2011 14:12
De prijzen zijn op dit moment wel wat aan de hoge prijs.
Tocht is iedereen wel met het geld bezig. Alles zo goedkoop mogelijk en toch voor die prijs een A-artiest.
Voor die prijs kan dat gewoon niet . Zelf loop ik vaak mee met een technicus van tape-acts.
Daar zit toch wel wat organisatie in. Elke artiest eigen pa-rack.
Soms komen ze zelfs nog met andere monitoren die ze er tussen zetten.

De prijzen zijn hoog inderdaad maar niet veelste .! dat is mijn opinie dan laugh :D

Nathan
?Quote?
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
21-5-2011 14:35
Eh...3000, 4000 of meer euro voor een half uurtje zingen vindt jij niet duur? Daar koop je bijna dat hele rack voor! De hele boel er omheen is als boekende organisatie helemaal niet interessant. Het gaat om het kostenplaatje van entree tot en met de toiletten e.d. Een feesttent kost klauwen met geld, alle faciliteiten kosten klauwen met geld en het publek gaat echt geen 25 euro voor een kaartje betalen omdat jij frans duijts geboekt hebt...

Vanuit organisatorisch oogpunt is het bijna niet meer te doen om een a-artiest te boeken. Je moet praktisch de hele hut vol hebben om een beetje met de begroting uit te komen en een fatsoenlijke entreeprijs te kunnen vragen, waarbij mensen niet stijl achterover vallen...
I am a TimeDriver!
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 25-4-2024
Berichten: 2052
21-5-2011 14:39

dj-nsp schreef:

Daar zit toch wel wat organisatie in. Elke artiest eigen pa-rack. Soms komen ze zelfs nog met andere monitoren die ze er tussen zetten.
Maar is dat nodig dan?
Ik kan een taperackje samenstellen waar vrijwel iedere tape artiest mee kan werken hoor. Alleen die omhoog gevallen lui willen perse merk A, B of C.
Is het niet ook gewoon gemakzucht van de technicus om niet in te hoeven stellen?
Je kan wel 15 artiesten doen, maar ik vraag me af of je dan ook 15 rackjes moet hebben als het er toch maar 1 per avond is.

Verder zou ik eens wat aan je Nederlands doen, dat is wat lastig leesbaar...
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
DeMennooosVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-10-2002
Laatste: 14-10-2020
Berichten: 314
23-5-2011 09:44
Zolang er voor 200 euro per avond techneuten met apparatuur zijn die wel graag met zo'n artiest mee willen kan ik een artiest geen ongelijk geven dat hij zelf iemand meeneemt die precies weet wanneer hij welk nummertje moet starten. Of die persoon ook capabel genoeg is om ook daadwerkelijk iets van fatsoenlijk geluid uit die knoppendozen en galmbakken te trekken is een ander verhaal.

Zolang organisatoren er dit soort bedragen voor blijft betalen zullen de dames en heren artiestenbureau's dit er voor blijven vragen.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 27-4-2024
Berichten: 9469
23-5-2011 10:18
Maar bekijk het nu eens vanuit de artiest.
80% van de drive-in showtjes hebben helemaal niet zo goede spullen voor artiesten op te laten treden,
laat staan de kennis om de artiest juist uit te mixen naar zijn wens.
Drive-in shows hebben zelden een galmbakje in hun geluidrack.
Veel drive-in shows hebben niet eens een goede (draadloze) zangmicrofoon.

Vind je het raar dat die artiesten liever op zeker spelen voor die 200 euro?
Het word alleen minder als een artiest voor dat effectenrackje en bediening exorbitante prijzen vragen.

Ik heb het standaard wel in mijn meubel.
Meestal vind de technische begeleiding mijn rackje dan goed genoeg,
en gaat de techneut gewoon op mijn mixer aan de gang.
Maar ik maak er ook nooit een probleem van als ze perse hun rackje willen inpluggen.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
HugovanmeijerenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-7-2004
Laatste: 19-5-2014
Berichten: 463
23-5-2011 14:12
Volgens mij gaat het hier niet eens zozeer om het inprikken bij drive-in shows...

Als je 6 tape-'artiesten?' inhuurt op een avond, dan kun je er bijna donder op zeggen dat er 6 verschillende tape-racken geplaatst worden en 6 verschillende PA's...

Als er al een volledige A-merk PA staat, is dat dan nou echt nodig?

Groeten Hugo
Sattinger's Law: It works better if you plug it in. - "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro
DJefkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 27-6-2008
Laatste: 15-5-2019
Berichten: 262
23-5-2011 15:38
Het is gewoon egotripperij van die tape-acts om vast te houden aan een eigen rack en technieker. Technisch gezien houdt het amper iets in: een CDr in de speler duwen, en een zanger(es) die er wat op meekweelt.
Nu begrijp ik wel dat zo een artiest wel wil dat de installatie een beetje in orde is. Want tenslotte krijgt hij/zij een slechte naam als het geluid niet ok is. Zoals ik eerder al zei neemt Milk Inc wel genoegen met de ingehuurde pa en technieker van de organisator (uiteraard zijn er bepaalde eisen op de rider). En volgens mij behoren ze met gemak tot de populairste tape-acts in de benelux.
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
23-5-2011 16:29

Tom schreef:

Maar bekijk het nu eens vanuit de artiest.
80% van de drive-in showtjes hebben helemaal niet zo goede spullen voor artiesten op te laten treden,
laat staan de kennis om de artiest juist uit te mixen naar zijn wens.
Drive-in shows hebben zelden een galmbakje in hun geluidrack.
Veel drive-in shows hebben niet eens een goede (draadloze) zangmicrofoon.
Ik heb persoonlijk helemaal niet de behoefte om zo'n artiest te mixen tijdens een drive-in avondje. Allemaal verantwoordelijkheden waar ik niet op zit te wachten... laugh :D laugh :D Dat mag de dienstdoend tapemixert doen. Wij doen ons kunstje, zij doen hun eigen kunstje, wat dat betreft prima. Ze kunnen bij ons zonder problemen inprikken, dat is geen probleem.

Dat die mixert zijn eigen materiaal meeneemt, ook prima. Dat wil zeggen: een eigen mengtafel etc. Het opstellen van een compleet andere PA is in mijn ogen nogal eens kolder. Wat ook vreemd is: de artiest wordt betaald incl. A, B of C set, maar als de geluidsset in de bus blijft, vindt er geen restitutie plaats. (Niet gebruiken is ook niet betalen...maar misschien alleen in mijn hoofd... sneaky :V )

Het is inderdaad een simpele kwestie van vraag en aanbod. De gevraagde bedragen worden nog altijd betaald. Het is een soort kip-ei verhaal. Geen artiest van naam is geen publiek is geen inkomsten is geen artiest van naam...
I am a TimeDriver!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)