Forum > Webshop

Neutrik NA3FDM niet in assortiment?

(38 reacties. Pagina 2 van 4)
Moderator(s): Dré
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 1139
18-3-2010 00:12
Ik heb het over afgescheurde connectoren.

Ipv in een niet echt pretige houding, het afgescheurde kabeldeel correct te repareren.
Steek ik er nu, om de show te redden een klik in chassis deeltje in.

[edit]
Oh.. wacht dat is wat jullie niet begrijpen.

Het is voor de jongens die de kabels opruimen, gelijk duidelijk dat er iets met die kabel mis is.
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
18-3-2010 12:40

dewazige schreef:

En vergeet de tijd niet waarin je je kabel afmeet, stript en soldeert.
In situaties waarin de montageuren belangrijk/duur zijn kan het zich lonen om deze "prefab" chassisdelen toe te passen, zeker in combinatie met de bijna belachelijk goedkope prefab kabeltjes van dap/procab.
Ik blijf een grote voorstander van nette gesoldeerde neutrik patchplaatjes met kabel naar keuze en een hufterproof neutrik plug alleen dat kost veel tijd, prefab levert dan een behoorlijke tijdswinst op en tijd blijft geld.
Eindelijk iemand die het snapt. Ik heb nu minder dan 2 minuten werk, om een rackje met xlr te bekabelen. Ik hoef alleen maar de stekkers in de juiste aansluitingen te drukken, en het chassisdeel vast te poppen. Klaar. Daarbij is de kans op storing door een minder goede soldeerverbinding kleiner. Ik heb die 5 euro die het me extra kost wel over voor een kant en klaar oplossing. Voor 5 euro extra spaar ik me in ieder geval wat ergernis uit.

Ik begrijp alleen niet zo goed, waarom zoveel mensen een probleem maken van deze werkwijze. Iedereen heeft zijn voorkeuren, ik werk graag snel en netjes en dat kan ik met deze connectoren perfect doen. Solderen is niet mijn favoriete bezigheid, ik maak liever een stekkerverbinding die ik ook weer uit elkaar kan halen. Eventueel een stukje krimkous er omheen, zodat het niet weer zomaar uit elkaar kan vallen, ik vind het ideaal. Ik ben gewoon beter in het steken van stekkers, dan in solderen.... laugh :D
I am a TimeDriver!
Dimi_vStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2007
Laatste: 22-2-2022
Berichten: 295
22-3-2010 22:46
Ik heb eens over deze dingen nagedacht, toen ik van het weekend weer op stap was. Ik vroeg me nl. al langer af er geen 'dichte' chassisdelen (achterzijde) zijn, omdat ik mijn patch redelijk hoog in mijn case heb hangen en er een heleboel loze (open) ruimte onder heb. Ik vind het vrij kwetsbaar, je kunt alles aan de achterkant raken, bv wanneer je even noodgedwongen een kabel in je mixer moet prikken. Ik wilde eerst een lose 1 HE inlay er onder schroeven, maar dat is weer zo achterlijk diep dat ik dan weer nergens meer bij kan.

Is dit dus ideaal voor, of iemand moet zeggen dat ik dichte chassisdelen met een soort van trekontlasting kan vinden happy :)
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 1139
22-3-2010 22:52
Ik heb al redelijk veel stukjes 19"rack afgeschermd met strookjes hard plastic.
Gewoon vastzetten met een paar kleine parkers, nooit meer problemen met per ongeluk losmaken.
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 2057
22-3-2010 23:00
Je hebt ook van die patchplaten met een beugel achterlangs waar je de kabels aan kunt vastbinden.

Patchplaten met een extra lange onderkant hebben weinig zin in mijn ogen, omdat die altijd net te kort zijn om een kabel nog vast te zetten.

Graag zou ik echter chassisdelen zien met de achterkant van een kabeldeel, geeft toch net een beter gevoel (al heb ik weinig problemen met patchplaten).
Solderen vind ik het probleem niet, dan is ook de lengte altijd precies goed.
Niet goed, wel hard!
RoystraverStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-10-2007
Laatste: 7-9-2018
Berichten: 611
23-3-2010 17:08
Zon connector met vaste kabel lijkt me helemaal ideaal. Een stukje of 30cm.
Ik ben niet zo'n soldeer held (+gebrek aan een goed soldeerapparaat)
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 2057
23-3-2010 18:36
Solderen kun je leren laugh :D

En een goede bout kun je kopen... ik raad je persoonlijk de Weller W61 aan.
Deze bout is temperatuur geregeld door middel van een magnastat punt, maar is door het ontbreken van een station gemakkelijk in een gereedschapskist te stoppen.

Bovendien is je soldeertin ook heel belangrijk. Ik raad je voor standaard connectorwerk Multicore soldeertin aan met een doorsnede van 0,7mm.
Niet goed, wel hard!
RoystraverStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-10-2007
Laatste: 7-9-2018
Berichten: 611
23-3-2010 19:23
Multicore tin = 60% tin, 40% lood?
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 2057
23-3-2010 19:27
Hallo Roy,

Multicore is een merk.
Het heet multicore, omdat er meerdere harskernen in zitten.

Multicore levert zowel lood/tin legeringen, als loodvrije legeringen.

Niet elk rolletje 60/40 soldeert even lekker!
Niet goed, wel hard!
RoystraverStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-10-2007
Laatste: 7-9-2018
Berichten: 611
23-3-2010 19:31
Bedankt voor je info!

Als het niet uitmaakt of er een voedingskastje aan de soldeerbout zit, kan ik er dan beter eentje kiezen met voedingskastje of zonder?

Roy

Multicore Savbit met koper
Multicore zilver soldeerdraad (smeltpunt 179'C)
Multicore soldeerdraad andere legeringen specifiek gebruik
Multicore Sn60/Pb40 362 (RA) universeel gebruik (deze kiezen zeker?)
Multicore Sn60/Pb40 specifiek gebruik
Multicore Sn60/Pb40 X39 "No Clean" gebruik

Terug naar forum Reageer (zonder quote)