Forum > Muziek

BREIN pakt Kazaa gebruikers aan!

(153 reacties. Pagina 15 van 16)
Moderator(s): Dré
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
12-4-2005 17:35
Als jullie nog nuchter genoeg zijn na al die drankverhalen: eventjes terugkeren naar Nederland en Kazaa dan laugh :D

Voor het eerst zijn er in Nederland rechtszaken aangespannen tegen mensen die illegale muziekbestanden verspreiden via het internet. Stichting Brein heeft 32 mensen aangeklaagd.
Lees meer...
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 13458
13-4-2005 21:13

Green Magic schreef:

Op elk product zit natuurlijk een marge, logisch, een winkel heeft ook kosten en zoiets run je ook om je brood mee te verdienen. Ik heb zelf een probleem met de grootte van die marge. Die is op CD's en DVD verdomd hoog. 20 Euro voor een CD en 30 euro voor een DVD vind ik belachelijk veel voor een massaproduct, want dat is het toch.
Ik weet niet waar jij de gedachte weghaalt dat een CD winkel een hoge marge heeft op CD's en DVD's. Wel kan ik je zeggen dat je deze gedachte voorgoed kunt laten varen. De marge op CD's en DVD's is, uitgezonderd die hele goedkope nice price CD's, juist HEEL erg klein. Zo klein dat erg veel CD winkels het water aan de lippen heeft staan! Gaat dus dubbelop de verkeerde kant op voor CD winkels. Aan de ene kant verkopen ze veel minder CD's tegenwoordig omdat iedereen maar jat en ript, aan de andere kant is, met name op DVD's, hun marge afgenomen tot belachelijke waarden.

IK zou in deze tijd absoluut niet graag een eigenaar willen zijn van een CD winkel...

Het grote geld blijft dan ook hangen bij de maffiosi platenmaatschappijen.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
13-4-2005 23:33

Green Magic] schreef:

Toen 'vroegah' de CD op de markt kwam koste een cassette 20~25 gulden
Voordat ik in de muziekinstrumenten handel zat heb ik in de grammofoon platen handel gezeten. Ben toen juist al overgestapt naar een "gezondere" handel.

Heb je een bepaalde plaat niet dan heeft een collega (2 deuren verder hem wel. De stad telde maar liefst 9 platenzaken. Bovendien kon je "te oude" voorraad enorm dumpen. Bij de overstap naar muziekinstrumenten is de hele zooi LP's eruit gegaan voor 15ct per LP.

Vroegah, werdt er dus ook geen donder verdient op lp's en singels. Lees verder het verhaal van Dré die heeft alles reeds perfect uitgelegd.

Ik geef nog als toevoeging dat de marge op een CD waar op TV reclame voor gemaakt wordt, nog minder marge zit.

Martin.
kvm entertainment
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
16-6-2005 09:04
https://www.telegraaf.nl/i-mail/21808101/Vandaag_kort_geding_Brein_tegen_providers.html
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
OverkillStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-5-2004
Laatste: 11-11-2013
Berichten: 62
16-6-2005 12:37
Conclusie:

1. Platenmatschappijen verdienen te veel
2. de zangers hebben het zo zwaar nog niet. (porsche, bentley enz.)
3. Of de buma stemra het echt gaat lukken met aanklagen in nederland is nog te betwijfelen
4. na twee jaar is deze discussie nog steeds bezig.
5. Sharen valt niet onder diefstal, de muziek is immers betaald, maar dit houdt niet in dat het auteursrecht geschonden wordt en je dus nog steeds strafbaar bezig bent.
6. Als DJ is het niet acceptabel om te draaien met mp3's
7. MP3's klinken gewoon slecht
8. Als CD's goedkoper worden, gaan sommige mensen ze wel kopen
9. Deze discussie is na twee maanden alweer gekicked

In mijn Drive-in voer ik een anti-cdr beleid; geen MUZIEK-cd-r's in mijn cd speler, alleen cd-r tjes voor cd-speler updates.
Nu Drive-in Discotheek Ligando.
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
16-6-2005 15:09

overkill schreef:

7. MP3's klinken gewoon slecht
Vind ik een beetje onzin, maar daar is ook al veel over gediscussierd..
Maar dat is MIJN mening...
DJ SietseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2003
Laatste: 9-9-2008
Berichten: 1218
16-6-2005 16:51
Relatief slecht. Dat kan je niet ontkennen (uitgaande van 128 of 192 kbps)
Door internet beperkt
Infected SoundsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-2-2004
Laatste: 18-3-2008
Berichten: 295
16-6-2005 20:04
Dat merkt het gemiddelde publiek toch niet.
Thanx Dré !
DJ SietseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2003
Laatste: 9-9-2008
Berichten: 1218
16-6-2005 20:20
Daar heb je dan ook geen vergelijkings materiaal. Ik had het immers over relatief wink ;)
Door internet beperkt
KaosStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2004
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 108
17-6-2005 00:55
1 x bewerkt. Laatst door Kaos op 17-6-2005 10:40
Dit word een beetje offtopic, maargoed...

Er is een keer een luistertest bij een consumenten programma geweest waarbij een panel het verschil moest ontdekken tussen 128. 192, 256, 320Kbps en het origineel.
Daarbij hadden ze een koptelefoon naar keuze op, dus de condities waren naar omstandigheden vrij goed.
De testers beweerden allemaal veel naar muziek te luisteren en zelf thuis een goede set te hebben staan.
Het resultaat was in het kort dat 128Kbps bij de meeste nog wel te onderscheiden was, maar de ander bitrates lagen rond het gok gemiddelde.

Persoonlijk heb ik het idee (en ervaring) dat ik het verschil wel zal horen t/m 256Kbps, maar als je zelf van te voren weet wat je moet gaan horen en het dan test, is de test redelijk gekleurd.
Bij een dergelijke test zou ik er dus ook geen geld opzetten laugh :D

Ik ga er ook vanuit dat wanneer willekeurige mensen op een feest MP3's zouden horen met een bitrate hoger dan 192Kbps dat meer dan 99% het verschil niet hoort. (en de rest interesseert het niet)
Mijn ervaring is dat bij een groot aantal drive-in's het type versterker, randapp. en helemaal de speakers een grotere rol speelt dan de kwaliteit van de MP3's.

Ook is naast de bitrate het conversie programma en de kwaliteit van het origineel zelf natuurlijk van belang.
Think Different ..

Terug naar forum Reageer (zonder quote)