Forum > Geluid

Syrincs M3-220 Multimedia Monitor Systeem

(108 reacties. Pagina 5 van 11)
Moderator(s): Dré
Dj beatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-11-2003
Laatste: 26-2-2011
Berichten: 287
19-10-2005 18:03
Dan toch maar misschien beter truht's met sub kopen. IK weet genoeg. Het klinkt misschien niet zo heel goed als de syrincs maar als ik dat hier zo hoor allemaal kom ik beter uit als ik een behringer truth met sub koop sneaky :V .

Sevens dré even een mailtje sturen wink ;) .

Groeten
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 13458
20-10-2005 10:25
In het geval van de M3-220 set is het aan te raden de set eerst te gaan beluisteren. Als de sub bij normaal stevig werk geen vreemde bijgeluiden geeft is er niets aan de hand. Aan de sub zelf is het aan de buitenkant helaas niet te zien (wel bij het prototype dat ik hier heb staan aangezien je daar letterlijk ziet dat de dunne poort uit meerdere stukken is gemaakt (wellicht is deze kast letterlijk gebruikt om een nieuwe afstemming te vinden)).

M3-220 heeft 2 problemen gehad:

1. Verkeerde lijm gebruikt waardoor de surround gewoonweg losliet na verloop van tijd (soms zat hij al los als hij bij ons binnen kwam...). Volgens fabrikant is dit probleem opgelost. Tijd zal het leren.

2. Afstemming van systeem was dusdanig dat er stevige bijgeluiden uit de poort tevoorschijn kwamen als hij middelmatig aan het werk gezet werd. Dit probleem is bij het nieuwe prototype dat wij van Herz hebben gekregen niet meer aanwezig. Wel is de kast nu wat anders afgestemd (duh) waardoor hij een beetje bonkeriger klinkt (maar wellicht valt dat juist in de smaak bij DJ's ;-)

Een M3-220 set klinkt echt mooier dan een B-2031A/B-2092A set. Natuurlijk gaat die laatste wel een HEEL STUK harder (met name de Behringer sub presteert belachelijk goed voor het geld). De combinatie B-2030A/B-2092A moet nog getest worden. We hopen daar zo snel mogelijk aan toe te kunnen komen.

Prijsstelling: Ik heb het inderdaad (zoals trouwens in dit forum prima is terug te vinden) behoorlijk hard gespeeld nadat de fabrikant had bezworen dat de problemen achter de rug waren. Ik koop de M3-220 set in per 12 stuks (uit het hoofd; kan ook 16 stuks zijn). De prijs die ik daarvoor per stuk moet betalen is hoger dan de prijs waarvoor Thomann ze verkoopt aan eindgebruikers. Dat is natuurlijk van den zotte. Vandaar ook dat ik tegen Herz heb gezegd niet meer dan 349,00 euro ex BTW inkoop te willen betalen (zodat ze voor 549,00 euro inclusief BTW verkocht kunnen worden (pak je rekenmachine er maar bij; da's dus een winst van ca. 100 euro na aftrek verzendkostenkorting en betalingskosten).

Herz had daar totaal geen oren naar en kwam met een prijs van 387,00 euro ex BTW. Tel daar de BTW eens bij op en je komt op een prijs die hoger is dan de prijs waarvoor ze bij Thomann over de toonbank gaan richting eindgebruikers.

Zoals de medewerker van Herz het nu wil over laten komen is alsof ik het probleem verzonnen heb. Voor mij is dat zo'n schofterige actie dat ik helemaal NIETS meer met deze fabrikant te maken wil hebben. Als er één ding is waar ik niet tegen kan dan is het wel liegen. En die Herz medewerker liegt dat het gedrukt staat. Jammer dat hij niet expliciet m'n naam genoemd heeft in het mailtje; anders had ik hem ABSOLUUT voor de rechter gesleept wegens smaad!
-- Pardon my French, I'm Dutch --
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 5308
20-10-2005 11:01
Niet om iemand een veer in een bepaald lichaamsdeel te steken, maar zoveel openheid als hier ben ik op geen enkele andere webshop tegengekomen! happy :)
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
DacideStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 31-3-2014
Berichten: 696
20-10-2005 11:03
Kan dj beat niet een 2e mail sturen met de vraag over welke nederlandse webshop t gaat?
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson
SjapperStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-11-2003
Laatste: 19-7-2012
Berichten: 376
20-10-2005 11:19
naja, is misschien weer uitlokking en dat mag ook weer niet wink ;)
Beauty hides in the deep
Dj beatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-11-2003
Laatste: 26-2-2011
Berichten: 287
20-10-2005 16:23
Mijn bericht:
Hey frank,

So what you are saiing is that there never was anny problem with the syrincs set. (then i most say that you are lying because i have heard the sub en there was a serieus distortion in the sub)

The dutch inport from syrincs say that this problem is fixed know(the bassport lengt is changed and the suround glue from the bass-speaker is another type) . The former reseller of the syrincs set says alsow that the problem is fixed. Know i want to buy the m3-220 set from Thomann but i want to be shure that the problem is fixed.

Greetz bjorn

Zijn mail

Hello Bjorn,

I don´t know which kind of M3-220 thomann is selling today.

I´ve got a proposition for you:
I am a local M3-220 dealer myself.
And I am the only one who can give you a guarantee that you get one of the new "M3-220DT".
"DT" is for "Double Trumpet", the new kind of vents - it´s not just the length.
This gives even more undistorted output than the M3-220 ever (!) had in the past.
As an exeption, I would give it to you for the price that thomann announces, that is 440,00 Euro.

Normaly, my price is 494,00 Euro, but this that an "all included" bundle that contains
- 1x complete set M3-220DT
- 2x connection cable 10m
- 2x black steel grids for the satellites
- 1x stereo set of adaptors minijack -> chinch and cinch -> XLR


Best regards,
Frank Thiem
f.thiem@syrincs.de

IS het waar dat de nieuwe syrincs versie Dt achter zijn naam heeft staan.
Nu beweert hij ineens dat het probleem wel heeft bestaan shut up :X .

Ik ben er nog steeds niet uit. Of syrincs of behringer set. Het is om gewoon te draaien en het mag eens serieus "bonke" op men kamer.

Groet
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 13458
20-10-2005 16:31
Ik moet bijna lachen van verdriet (zo'n zielige vertoning zie ik hier van deze Herz persoon voorbij komen).

Als consument zou ik serieus overwegen om op z'n aanbod in te gaan. Als moraalridder zou ik hem echter liefst persoonlijk .... (maar da's strafbaar).

Persoonlijk: Ik zou denk ik EVEN m'n moraal opzij zetten (set is immers prima en prijs is ronduit absurd laag), op aanbod ingaan en bij weggaan even laten weten wat ik van die persoon vind... Daarna zou ik m'n moraal weer uit de ijskast halen om zeker te zijn nooit meer iets van doen te hebben met dit soort personen...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
20-10-2005 16:37
Ik noem niet snel iemand een vuile fl*kker (eigenlijk nooit zelfs). In dit geval maak ik graag een uitzondering.
Dj beatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-11-2003
Laatste: 26-2-2011
Berichten: 287
20-10-2005 16:38
Zou ik het overwegen om de set te laten opsturen omdat ik niet naar duitsland kan gaan om het ff te luisteren of tch beter voor de behringer sub+monitor combinatie gaan omdat ik er toch niet mee ga producen en alleen maar gebruik om te draaien?
Maar het klopt dat de nieuwe set DT noemt?

Vriendelijke groet
Dj beatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-11-2003
Laatste: 26-2-2011
Berichten: 287
20-10-2005 17:36
1 x bewerkt. Laatst door Dj beat op 21-10-2005 16:39
Laatste nieuws.... sad :(
Ik begin echt te twijfelen aan die vent. Verteld hij nu de waarheid.... of zit hij zomaar wat te zeggen om toch de set aan mij aan te smeren.
Laten liggen of voor behringer combinatie gaan. Ik weet het niet. Wie mij kan helpen met mijn tijfelgeval. Pleas tel me...

groetjes

Edit: Frank had dit gehoord via heuf dat ik de mails op het forum zeten en ik moest ze der afhalen (iets met de wet).

Terug naar forum Reageer (zonder quote)