Forum > Newbie Forum

Beginnersinformatie DMX en Licht

(276 reacties. Pagina 5 van 28)
Moderator(s): Dré
StekelvarkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-12-2003
Laatste: 2-8-2014
Berichten: 713
26-11-2004 18:15
ah zo weer wat bijgeleerd, ik dacht dat de collercommand een soort kopie van de vari*lite VL5 was maar dit is dus niet zo razz :p
exit night into LIGHT
GoeieGastStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-4-2003
Laatste: 24-1-2010
Berichten: 696
26-11-2004 18:42
Ik heb geen tijd/zin om elke zin zowat opnieuw te typen om de spelfouten eruit te halen.

Concreet voorbeeld: je hebt par lampen in MWL medium wide flood, NSP enz enz enz.

Als je dan uitlegd wat dat betekend, je maakt tenslotte een site voor leken.

Concreet voorbeeld 2. Washes worden met name bij rockconcerten gebruikt? ?? pardon ??
Ex lid, anoniem gemaakt, mede dankzij de 10 euro donatie aan de dierenbescherming.
StekelvarkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-12-2003
Laatste: 2-8-2014
Berichten: 713
27-11-2004 12:45
ik heb de site gistereavond aangepast en zoveel mogelijk spellings fouten eruit proberen te halen
exit night into LIGHT
StijnStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 7-12-2002
Laatste: 27-4-2024
Berichten: 123
27-11-2004 14:06
haal er dan even deze ook maar uit want het is blinder(s) en niet blindner(s), en er staat meteen een 2e fout achteraan, er zitten standaard 120V 650W lampen in en geen 250W, je kan er wel acl lampen in kwijt en zijn 250W, wordt soms gedaan voor het effect van bundels tekrijgen maar niet veel.
HurricaneStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-10-2002
Laatste: 30-7-2020
Berichten: 343
27-11-2004 16:38

stekelvarke schreef:

bedankt voor de terrecht wijzing wink ;) nuja over de collor command kan er getwist worden niet? maarja het klopt wel enigsinds dat hij niet echt een head is.
de colorcomand kun je het best zien als een scroller maar niet met rollen kleurenfilters maar cmy kleurenmixing. heb er laatst 14 van in het dak van de schouwburg waar ik werk gejaagd. leuke dingen. hoge lichtoutput en vloeiende kleuren verlopen (lang leve de cmy). het is zeker geen movinghead. het is een stilstaand armatuur.

Stijn schreef:

haal er dan even deze ook maar uit want het is blinder(s) en niet blindner(s), en er staat meteen een 2e fout achteraan, er zitten standaard 120V 650W lampen in en geen 250W, je kan er wel acl lampen in kwijt en zijn 250W, wordt soms gedaan voor het effect van bundels tekrijgen maar niet veel.
nog nooit van catlights gehoord? Zit 4 x 120 v 250w lampje in, worden zeer vaak als blinders gebruikt
...
PatrickKStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2003
Laatste: 14-6-2011
Berichten: 351
27-11-2004 18:58
Het vergaat nog steeds van de spelfouten.
Kom op zeg, gooi er een spellingscontrole overheen.
DIN:protocol voor besturen van lichten
Tuurlijk hoor, verzin je het terplekke?
gobo:uitgesnede figuurtje of van geslepe glas
Prisma is geslepen glas, gobo zal wss meer een coating zijn die erop geetst is. Als je glas slijpt wordt het hoogstens diffuus, maar niet ondoorzichtig, en dat wil je juist met een gobo.

Bij de links staat lightjockey.nl volgens mij bedoel je lightjockeys.nl want op de site van Kris staan nou niet bepaald zaken die voor beginners interessant zijn, het is zijn eigen site voor zijn eigen bedrijf.

ps heb je aan dré gevraagd of je zijn plaatjes mocht gebruiken wink ;)
-- Let's do it my way and get it right the first time --
PowerbeatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 10-9-2014
Berichten: 808
2-2-2005 09:18
Maar, ik doe mijn effecten(triple derby enzo) in switchpack, par's in dimmerpacks, en scanners?>doe ik van elke scanner de xlr kabel in mijn scancontroller? of doe ik van de ene scan naar de andere scan en dan de laatste in de controller?>herkent ie dan wel alle kanalen apart enzo? alvast bedankt makkelijke vraag lijkt me, heb het alleen nergens kunnen vinden.
I'll take you to the KoffieShop...
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
2-2-2005 13:18

Powerbeat schreef:

Maar, ik doe mijn effecten(triple derby enzo) in switchpack, par's in dimmerpacks, en scanners?>doe ik van elke scanner de xlr kabel in mijn scancontroller? of doe ik van de ene scan naar de andere scan en dan de laatste in de controller?>herkent ie dan wel alle kanalen apart enzo? alvast bedankt makkelijke vraag lijkt me, heb het alleen nergens kunnen vinden.
Nergens kunnen vinden? Toch je handleiding nog eens erg goed doorlezen.

(Enne.. je steekt je kabel in je eerste fixture, en zo rijg je ze allemaal door en de laatste of eerste kabel stop je ook in de controller. (Veel jip en janneker kunnen we het niet uitleggen ben ik bang))
Maar dat is MIJN mening...
PowerbeatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 10-9-2014
Berichten: 808
2-2-2005 16:47
Ik heb het nog niet. ga het nemen binnenkort. was gewoon benieuwd. nog nooit echt in verdiept eigenlijk. enne... angry niet zo arrogant he...iedereen zijn vakgebied happy :)
I'll take you to the KoffieShop...
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
2-2-2005 17:50

Powerbeat schreef:

Ik heb het nog niet. ga het nemen binnenkort. was gewoon benieuwd. nog nooit echt in verdiept eigenlijk. enne... angry niet zo arrogant he...iedereen zijn vakgebied happy :)
Was niet arrogant bedoelt, iedereen heeft het natuurlijk moeten leren, maar dat kun je ook doen door gewoon eerst even de zoekmachine te gebruiken of je handleiding door te lezen (als je zegt MIJN dimmerpack, neem ik toch wel aan dat je hem hebt).
Maar dat is MIJN mening...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)