Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Hurricane

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van Hurricane (Pagina: 1 van 20)

Topic: Filmpje lichtset (3-11-2008 20:58:00)

Douwe schreef:

Mathijs_promix schreef:

Opzich wel een aardige lichtshow van Pink Floyd We dont need no education Hebben veel gebruik gemaakt van de blinder functie.
Als ik me niet vergis, hingen er in die rig geen enkele blinder.
Wel honderden V*L5 arcs en tungsten (te zien op 4 min. 28) en een hondertal V*L6-en.
Geen arcen, alleen maar VL5en, en vergeet de VL2en en 4en niet!!! wink ;)
Topic: live concerten en mooie licht shows (8-12-2007 21:51:00)
Vond de show eerlijk gezegd minder dan bij Marco, alhoewel de vele washes aan de "uiteinden" van de video-trussen wel sjiek was
Dit waren VL5en

Voor de rest

120 x VL3000 Spot
180 x VL5 Stipple
54 x VL5 Arc Clear
40 x VL3500 Wash
9 x VL3500 Q Spot
24 x Martin Atomic

Powered by EML
Topic: Sensation Black (24-7-2007 00:32:00)
vanuit EML Holland zijn er 40 vl3000 spots naar sensation gegaan

grtn
Topic: Wysiwyg nadenkertje... (7-5-2007 14:24:00)
Tools > Array > Array Linear. intypen hoeveel en hoe ver uit elkaar etc.

klaar
Topic: Wat is een submaster? (25-1-2007 20:45:00)
leg het die jongen eens simpel uit zonder gesmijt met diamond 4 visions en hogs waar je nog nooit achter hebt gestaan.

Onder een submaster kun je een lichtcue (Een lichtstandje bijvoorbeeld) of een chase (loopprogramaatje) opslaan. Door deze submaster open te zetten of op GO te drukken gaat deze lichtstand aan of gaat de chase lopen. Je kunt onder een submaster dus meerdere dingen opslaan die je als je alles met de hand moest schuiven, ontzettend veel handelingen kost.

een submaster is dus zeg maar een makkelijke manier om veel dingen te gelijk aan te sturen. Om als voorbeeld 4 parren te geven. Wil jij alle parren aan hebben, dan kun je er voor kiezen om alle 4 de schuiven apart van de parren aan te zetten, of je slaat ze alle 4 onder een submaster. Nu kun je met 1 schuif alle 4 de parren aanzetten ipv 4 schuiven.

In het geval van een fixture (movinghead of scan o.i.d). Een movinghead heeft veel meer kanalen als een par. een par kan simpelweg van 0 tot 100% en daar tussen in. Een movinghead kan van links en naar rechts, van kleur verwisselen, en van figuurtje wisselen etc etc. Dit kost allemaal ontzettend veel tijd om allemaal manueel te "schuiven" dus als je bijvoorbeeld een mooie positie op iets hebt in dat kleurtje met dat figuurtje dan kun je dat allemaal manueel doen of je doet het met een submaster waarbij hij alle parameters opslaat en je met 1 simpele druk op de knop (of schuif) dat standje kan aanzetten

zo... Beetje lekentaal maar lijkt me vrij duidelijk. Hoop dat je er wat aan hebt
Topic: MSD lamp nog goed? (22-1-2007 19:54:00)
dat is kwik
Topic: Avolites PEARL EXPERT DEMONSTRATIE (1-12-2006 22:06:00)
betitel jezelf dan ook niet als lichtoperater totdat je echt serieuze klussen hebt gedaan (Live TV, Grote evenementen) in de trent van +100kw licht en +30 koppen
Topic: Volgspot topic (6-10-2006 01:32:00)
excuses. dacht dat het duidelijk was wink ;) zie je idd @ Gelredome
Topic: Volgspot topic (6-10-2006 01:12:00)

Douwe schreef:

De Gladiator M IV Gaat er nog met een slordige 2,5 kW overheen.
Geloof me, ik moet er eerdaags 10 in Gelredome bouwen en onderhouden voor Borsato.
he gezellig! zie mail wink ;)
Topic: Volgspot topic (5-10-2006 20:06:00)
ik heb redelijk veel volgspot ervaring (Live TV, Concerten +- 30.000 man, bekende bands etc). Kan je 1 ding vertellen, volgspotten is een vak apart! je moet er een gevoel voor ontwikkelen. Tips & trucs zijn leuk en aardig maar goeie volgspotters zijn zeldzaam. Voor de rest kan ik je een aantal tip geven als je echt serieus gaat spotten. Neem een klimcursus! Daar leer je verantwoordelijk en veilig klimmen naar grote hoogtes. Koop een Full-Body harnas met de nodige (carabine)haken, etc. En stel altijd zelf je spot en chair in. Hang je Non-shute precies zoals jij wilt en hetzelfde geld voor de ladder.

succes