Forum > Licht

GLP Scan Operator FX ?

(25 reacties. Pagina 1 van 3)
Moderator(s): Dré
Haas2Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 5-1-2007
Laatste: 23-11-2013
Berichten: 107
24-4-2008 13:49
Dag iedereen ;)
Nu ik weet dat er al veel topic's over dmx-besturing bestaan, maar mijn vraag is iets specifieker.
Mijn dmx toestellen:
2 scanners: HQ power Extreme 250 (elk 6 dmx kanalen)
1 strobo 750Watt DMX (2 dmx kanalen)
2 t-barren met elk 4 par 56 long can's (= 8 dmx kanalen)
1 groene 40mW laser (4 dmx kanalen)
2 ledtubes met controller (4 dmx kanalen)

Veel is dit nog niet, ik weet het, maar het is niet de bedoeling dat er een dmx-paneel bijgehuurd moet worden als ik bijvoorbeeld eens met 8 scanners zou werken

Nu had ik volgende besturing in gedachte:
Voor het intelligente licht:
https://www.glp.de/index.php?id=364&L=1
Voor het conventionele een apparte tafel dan:
www.new-line.nl/v/3623

Nu, is er iemand die mijn argumenten kan geven waarom ik dit niet zou doen?
Ik zie voordelen van 2 apparte tafels en nadelen. vb 2 kabels als nadeel (maar op te lossen met merger, wat voorlopig niet nodig is) En als voordeel dat je natuurlijk 2 tafels hebt met zo extra veel faders en je kan kiezen of je 1 of 2 tafels meeneemt. Grootste nadeel is natuurlijk dat je zo het conventionele moeilijker gelijk krijgt met het intelligente.

Budget +-500, wat hier niet overschreden wordt.
Dit budget is dus of voor 2 tafels, of voor 1 die beide kan.

Vereisten? Shape generator, faders toewijsbaar aan een kanaal, Pan/tilt invert, een override functie.
Ik vind helaas maar zeer weinig uitleg over het paneel in kwestie, er is toevallig niet iemand die de scan operator fx in zijn bezit heeft?

Andere suggesties zijn ook zeker welkom.
Hartelijk dank

edit: ik ben er nu serieus over aan't twijfelen of ik niet gewoon de ShowTec Scanmaster 2 MKII zou kopen ipv de glp...fx.
Ik kan wel wat minder, maar voorlopig voldoende lijkt me zo + ik heb weer wat geld gespaard en als er in de toekomst een laptop zou komen kan ik eventueel nog via de laptop aansturen.
Sound: 2* Opera live 405, 1* DB sub15 - Light: 2* Hq power extreme 250w MSD; 8* par 64, 24w; 12* mega tripar profile; diverse
Maarten-squareStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-4-2005
Laatste: 23-12-2013
Berichten: 472
24-4-2008 16:32
Is dit misschien geen optie
Lezen, leren, lezen, leren, lezen, leren (en af en toe iets posten)
Haas2Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 5-1-2007
Laatste: 23-11-2013
Berichten: 107
24-4-2008 17:01

Maarten-square schreef:

Is dit misschien geen optie
Neen, net iets te beperkt in het intelligente gedeelte.
Sound: 2* Opera live 405, 1* DB sub15 - Light: 2* Hq power extreme 250w MSD; 8* par 64, 24w; 12* mega tripar profile; diverse
OnlineMacAccount Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 25-3-2008
Laatste: 30-5-2008
Berichten: 5
24-4-2008 19:39
Heb hier nog wel een demo Scanmaster 1 & 3 staan, wellicht dat dat je keuze kan beinvloeden sneaky :V
DirkgStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-3-2008
Laatste: 16-4-2010
Berichten: 56
24-4-2008 19:45
De showmaster kan ik je aanraden voor je parren (en meschien later blinders(?))
Ik heb nu de showmaster 48 (de broer ervan) en het is een heel fijn paneel.

Voor het intelligente licht is de scanmaster 3 ook leuk (werk ik op school mee)
Microsoft logica: op start drukken om af te sluiten.
Haas2Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 5-1-2007
Laatste: 23-11-2013
Berichten: 107
24-4-2008 21:25
Misschien leuke bijkomende informatie, daarvoor had ik een SM 1612 van jb, maar die beviel me niet.
Maar de problemen die ik er mee had kwamen precies wel vaker voor bij jb, zoals de override die soms gewoon de volledige scène stillegt, of bij het reageren op muziek altijd een scène overslaan.

Iets met beperktere functies wil ik dus niet.
Sound: 2* Opera live 405, 1* DB sub15 - Light: 2* Hq power extreme 250w MSD; 8* par 64, 24w; 12* mega tripar profile; diverse
Haas2Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 5-1-2007
Laatste: 23-11-2013
Berichten: 107
24-4-2008 22:02

OnlineMac schreef:

Heb hier nog wel een demo Scanmaster 1 & 3 staan, wellicht dat dat je keuze kan beinvloeden sneaky :V
Eigenlijk niet, enkel de scanmaster 2 mk II
Sound: 2* Opera live 405, 1* DB sub15 - Light: 2* Hq power extreme 250w MSD; 8* par 64, 24w; 12* mega tripar profile; diverse
W.wierckx@home.nlStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-4-2007
Laatste: 18-5-2008
Berichten: 1
18-5-2008 18:44
Heb iemand al gewerkt met de GLP Scan Operator FX? Ik had gelezen dat hij gebruikt maakt van 12 interne effecten, maar weet niet of je de snelheid ook afzonderlijk kan instellen.

Ik heb zelf erg interesse in de GLP, tenzij jullie wellicht nog een betere oplossing kan aandragen?

haas2 schreef:

Dag iedereen ;)
Nu ik weet dat er al veel topic's over dmx-besturing bestaan, maar mijn vraag is iets specifieker.
Mijn dmx toestellen:
2 scanners: HQ power Extreme 250 (elk 6 dmx kanalen)
1 strobo 750Watt DMX (2 dmx kanalen)
2 t-barren met elk 4 par 56 long can's (= 8 dmx kanalen)
1 groene 40mW laser (4 dmx kanalen)
2 ledtubes met controller (4 dmx kanalen)

Veel is dit nog niet, ik weet het, maar het is niet de bedoeling dat er een dmx-paneel bijgehuurd moet worden als ik bijvoorbeeld eens met 8 scanners zou werken

Nu had ik volgende besturing in gedachte:
Voor het intelligente licht:
https://www.glp.de/index.php?id=364&L=1
Voor het conventionele een apparte tafel dan:
www.new-line.nl/v/3623

Nu, is er iemand die mijn argumenten kan geven waarom ik dit niet zou doen?
Ik zie voordelen van 2 apparte tafels en nadelen. vb 2 kabels als nadeel (maar op te lossen met merger, wat voorlopig niet nodig is) En als voordeel dat je natuurlijk 2 tafels hebt met zo extra veel faders en je kan kiezen of je 1 of 2 tafels meeneemt. Grootste nadeel is natuurlijk dat je zo het conventionele moeilijker gelijk krijgt met het intelligente.

Budget +-500, wat hier niet overschreden wordt.
Dit budget is dus of voor 2 tafels, of voor 1 die beide kan.

Vereisten? Shape generator, faders toewijsbaar aan een kanaal, Pan/tilt invert, een override functie.
Ik vind helaas maar zeer weinig uitleg over het paneel in kwestie, er is toevallig niet iemand die de scan operator fx in zijn bezit heeft?

Andere suggesties zijn ook zeker welkom.
Hartelijk dank

edit: ik ben er nu serieus over aan't twijfelen of ik niet gewoon de ShowTec Scanmaster 2 MKII zou kopen ipv de glp...fx.
Ik kan wel wat minder, maar voorlopig voldoende lijkt me zo + ik heb weer wat geld gespaard en als er in de toekomst een laptop zou komen kan ik eventueel nog via de laptop aansturen.
Haas2Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 5-1-2007
Laatste: 23-11-2013
Berichten: 107
21-5-2008 19:55
Ik heb hem binnen
Waar ik voor vreesde is dat de handleiding niet in het Nederlands zou zijn.
Dat klopt, enkel in het Duits. Daar mogen ze toch wel eens werk van maken.
Ik heb er al eventjes mee kunnen prutsen. Er zitten inderdaad standaard cirkels etc in. Je moet gewoon de grootte maar kiezen.
Leuke dingen die me voorlopig opvallen: een freeze knop die direct de show pauseert.
De mogelijkheid om in easy mode 10 faders (speed en fade time worden dan dmx fader 9 & 10) te kunnen gebruiken voor 12 toestellen om snel testen te kunnen uitvoeren.
Het heeft voor de rest iets weg van een geupgrade scanmaster 2.
Helaas ook hier een beperkt aantal banken en chases... en geen mogelijkheid om je programma's op te slaan op een pc of usb-stick.
Nu zal ik na mijn examens de kracht van de 'create wave' toets eens testen. Op mijn kleine kamer zie ik nauwelijks wat die 2 scanners doen van beweging.

Een leuk detail, de gebruikte led's zijn rood en zitten bijna allemaal onder de knoppen (de knoppen lichten dus op indien actief). De display is ook rood verlicht, wat wel iets 'speciaals' geeft in mijn ogen.
Geen irritante fel blauwe led's die je verblinden (ja ik heb het over de sm 1612).

Voorlopig heb ik nog geen spijt van mijn aankoop. Nu enkel nog meer dan 2 scanners zodat ik de functies ook vollop kan benutten :d

edit: op de site van GLP zijn de Duitse en ENGELSTALIGE handleiding bijgekomen.
Ik ga ze direct doornemen :d
Sound: 2* Opera live 405, 1* DB sub15 - Light: 2* Hq power extreme 250w MSD; 8* par 64, 24w; 12* mega tripar profile; diverse
Haas2Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 5-1-2007
Laatste: 23-11-2013
Berichten: 107
29-6-2008 16:52
Zoals belooft nu de rest van het verhaal...
Het ding is beter dan gedacht.
Ja de chases zijn beperkt, maar dankzij de figuren die je kan creëren en opslaan onder 1 scène valt dat nog mee.
Een mooie cirkel waarvan je bij goedkopere apparaten enkel van kan dromen opgeslaan onder 1 scène.
Die cirkel zou dus twee tot 4 bank(en) nodig hebben op een scanmaster.
Mooi random afscannen van de vloer, waarvoor anders een kwartier nodig was om gegevens in te geven (voor iedereen die maandelijks z'n paneel eens vastneemt om iets te programmeren), en dat door een paar drukken op knoppen en allemaal opgeslagen onder 1 scène.

Ook de override is snel (ik merk geen vertraging), geen apparte override knop, gewoon fixture selecteren en fader veranderen.
Dankzij de release knop kan je al de wijzigingen in 1* teniet doen.

1 nadeel: de snelheid van een gemaakte figuur kan niet aangepast worden door de speed of fade time eens je de scène/chase afspeelt, die staat dus vast.
en natuurlijk andere nadelen zoals het afspelen van slechts 1 chase en geen patch mogelijkheden (zonde).

Zeer goed voor het geld, al blijft het afwegen met pc-sturing
Sound: 2* Opera live 405, 1* DB sub15 - Light: 2* Hq power extreme 250w MSD; 8* par 64, 24w; 12* mega tripar profile; diverse

Terug naar forum Reageer (zonder quote)