Forum > Algemeen Forum

Probleem met ruimte DJ meubel & spullen

(12 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
Kevinos91Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-2-2007
Laatste: 3-2-2014
Berichten: 258
5-4-2008 20:09
Het probleem is de ruimte wat we nodig hebben om onze flightcases enz te plaatsen.

Ik wil dat alle apparatuur lekker compact kan worden neergezet, en niet dat we moeten gaan stapelen.

Voorheen hebben we altijd als volgt alles neergezet :
Een opstelling, waarbij naast het grote dj meubel er ook een dj rack stond met grijs 'voorzetsel' (klik)

Dit rackmet mengpaneel cd speler en dubbele cd speler & toen zat er ook nog een lichttafel in... stond dus naast het meubel.

Nu zitten de lichttafel en switchpack in een aparte flightcase, en dit hebben we vaker naast de laptop op het meubel gezet.

Morgen wordt ( als het bod hoog genoeg is ) de oude PA set met meubel verkocht, en dan moeten we dus een alternatief vinden waar we de laptop en lichtcase op zetten.

Het 'nieuwe' meubel , dat we nu gebruiken om een mengpaneel op te zetten, en 2 losse pioneer CDJ200, is dus vol.

Het ziet er niet zo goed uit als los meubel, daarom hebben we daarvoor een soort theaterdoek ervoor hangen. Dit is lang genoeg om er nog een tafel naast te zetten, dat dan ook geheel zal worden 'afgedoekt' aan de voorkant.

Wat nu dus moet gebeuren om precies te zijn : Een 'alternatief/oplossing' zoeken, om de lichtcase en de laptop op te plaatsen.

Ik had al 1 idee, namelijk 1 simpele tafel aanschaffen ( eerste 'tafel' kost 86 euro )klik en www.new-line.nl/v/13583( kost 219 bij webshop van dré

Afwachtend op reacties, hoop ik ook dat iemand met een goed idee komt sneaky :V
Freelance diensten & LED Design
RenevanhEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-9-2006
Laatste: 16-6-2008
Berichten: 528
5-4-2008 20:27
Misschien ook iets voor jou, maar wij doen het als volgt:

We hebben geen meubel, simpelweg omdat we er geen opslag- en vervoerruimte voor hebben. In onze Voorwaarden staat dat er 2m tafel aanwezig moet zijn, waardoor we alle ruimte hebben die we nodig hebben. Probleem opgelost, geen gesleep met meubels en vrijwel altijd voldoende ruimte. Een enkele keer is er enkel een tafel van 1,5m beschikbaar, maar met wat creatief paswerk en aanpassen is dat ook te doen.
Wij hebben dan en 2x Slant 112 (of 1x Slant en 1x 4HE kistje) voor licht/geluid op tafel staan, ruimte om de CD's neer te leggen en nog een laptop (soms 2) met 1x BCD2000. Volle bak dus.
Lj/dj conoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-4-2005
Laatste: 8-2-2011
Berichten: 264
5-4-2008 20:52
Het probleem is meestal dat de tafels te laag zijn.
Hierdoor sta je krom te draaien en kan je zeggen dit is slecht voor je rug.
Voor on the road maar iets inklapbaars scheelt een hoop ruimte en als je het goed maakt staat het super mooi.
RenevanhEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-9-2006
Laatste: 16-6-2008
Berichten: 528
5-4-2008 21:42
Een beetje tafel is zo'n 80cm hoog. Met een Slant 112 erboven op werkt dat heel erg prima.

Als je echter met tabletop spelers werkt is het natuurlijk een ander verhaal (dan is het echt te laag).
Kevinos91Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-2-2007
Laatste: 3-2-2014
Berichten: 258
5-4-2008 21:42

lj/dj cono schreef:

Het probleem is meestal dat de tafels te laag zijn.
Hierdoor sta je krom te draaien en kan je zeggen dit is slecht voor je rug.
Voor on the road maar iets inklapbaars scheelt een hoop ruimte en als je het goed maakt staat het super mooi.
Is dit ook bij de 2 tafels die ik als voorbeeld geef in mijn post ? Ik neem aan dat dit de normale werkhoogte is ? Vooral als je er een flightcase op neer zet ?

Vraag mij niet hoe hoog de gemiddelde tafel is wat ze gebruiken in zalen ? Ik schat op zo'n 70 - 80 cm hoogte ? Dit is inderdaad wat laag, en dan sta je ook gebukt de hele avond. Maar bij de door bij aangegeven tafels valt dit toch wel mee ?
Freelance diensten & LED Design
PartyfishStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-9-2002
Laatste: 6-1-2017
Berichten: 673
5-4-2008 22:33
Ik vind het altijd een stuk netter als je zelf in alles kunt voorzien. Om een tafel gaan vragen vind ik niks.
Bovendien weet je nooit precies wat je krijgt, ik heb ooit eens een tafel van 2m bij een dikke meter gehad dat ziet er dus niet uit!
Wat goed werkt en stevig zat is, is om 2x keyboardstatieven te gebruiken met daarop een net afgewerkte plaat flightcasehout met profielen en daaronder afrokken.
Voor de kleine dingen doe ik het ook zo en dat ziet er netjes uit. En neemt vrijwel geen ruimte in.

Zo bedoel ik
Kevinos91Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-2-2007
Laatste: 3-2-2014
Berichten: 258
5-4-2008 22:37

partyfish schreef:

Ik vind het altijd een stuk netter als je zelf in alles kunt voorzien. Om een tafel gaan vragen vind ik niks.
Bovendien weet je nooit precies wat je krijgt, ik heb ooit eens een tafel van 2m bij een dikke meter gehad dat ziet er dus niet uit!
Wat goed werkt en stevig zat is, is om 2x keyboardstatieven te gebruiken met daarop een net afgewerkte plaat flightcasehout met profielen en daaronder afrokken.
Voor de kleine dingen doe ik het ook zo en dat ziet er netjes uit. En neemt vrijwel geen ruimte in.

Zo bedoel ik
Ziet er niet slecht uit moet ik zeggen, alleen hebben wij dan wel het dubbele in de breedte nodig vermoed ik !

Ik zal het eens overleggen met mijn collega's en kijken of we er wat van kunnen maken, het is geen slecht idee en neemt inderdaad niet veel plaats in beslag happy :)

EDIT:

Ik heb zo zitten denken, en kwam tot een geniaal idee * ahum *. Namelijk het 'nieuwe' DJ meubel, verlengen aan één kant, of aan beide kanten.

Ik denk wel dat het mogelijk is, dat we nog 1 vleugel eraan maken ( links en rechts ) ?

Dit zou perfect zijn, het is namelijk ook wel de goede 'mix-hoogte'... Alleen voor de laptop niet perfect, maar deze zou ook evt met een ijzeren framepje verhoogd kunnen worden.

Kortom, met een beetje knutselwerk moet dit wel lukken denk ik ? Wat denken jullie van het idee ?

( 2e )EDIT:

Zou een 'ijzerboer' ( of hoe je het wilt noemen laugh :D ) hier iets mee kunnen ? En wat zou het kosten.... Anders moet ik zelf maar eens langsgaan, alleen hoe vind je zo een ijzerboer die dat kan ?
Freelance diensten & LED Design
TimDStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-9-2004
Laatste: 3-5-2024
Berichten: 349
7-4-2008 22:46
Maar jouw meubel is toch absoluut niet compact?
Ook hier kan úw reclame staan!
TimDStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-9-2004
Laatste: 3-5-2024
Berichten: 349
7-4-2008 22:48

partyfish schreef:

Ik vind het altijd een stuk netter als je zelf in alles kunt voorzien. Om een tafel gaan vragen vind ik niks.
Bovendien weet je nooit precies wat je krijgt, ik heb ooit eens een tafel van 2m bij een dikke meter gehad dat ziet er dus niet uit!
Wat goed werkt en stevig zat is, is om 2x keyboardstatieven te gebruiken met daarop een net afgewerkte plaat flightcasehout met profielen en daaronder afrokken.
Voor de kleine dingen doe ik het ook zo en dat ziet er netjes uit. En neemt vrijwel geen ruimte in.

Zo bedoel ik
Ik vind het een erg nette oplossing, maar toch vraag ik me af of je mixer en cdj's niet gaan schuiven tijdens het mixen? Is zo'n glad materiaal namelijk
Ook hier kan úw reclame staan!
Mathijs_promixStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-9-2006
Laatste: 30-5-2017
Berichten: 201
7-4-2008 23:01
Zo'n matje dr onder? Die je ook wel in de auto hebt liggen voor op t dashbord voor spullen etc.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)