Forum > Geluid

Basisinformatie geluid

(55 reacties. Pagina 6 van 6)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 30-4-2024
Berichten: 13456
11-1-2016 12:09
Ruis is goed (precies dat ik wat ik krijg via vimeo maar niet op de pagina van Timo zelf).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Timo BeckmanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-4-2009
Laatste: 1-1-2023
Berichten: 187
11-1-2016 15:48
Bij mij werkt het op wordpress en op Vimeo dus sorry dan maar via vimeo voor diegenen die via wp geen geluid hebben. Ben niet zo'n internet nerd (tot mijn spijt zo af en toe iets met ouwe l*llen en zo). wink ;)
Distributeur van SMAART7di Smaart V8 (Rational Acoustics) ISEMcon meet microfoons Fulcrum Acoustic (alleen voor Nederland).
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 30-4-2024
Berichten: 13456
11-1-2016 16:36

Timo Beckman schreef:

Bij mij werkt het op wordpress en op Vimeo
Foutmeldingen in Chrome:
videopress-routes.js
Uncaught TypeError: Failed to set the 'volume' property on 'HTMLMediaElement': The provided double value is non-finite.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 28-4-2024
Berichten: 2128
11-1-2016 18:41
Hallo Dré en Timo,

Hier draait het filmpje goed, zowel onder WP en Vimeo, geen foutmeldingen.

Gebruik Google Chrome in combinatie met Windows 10 Enterprise op een Apple Macbook Pro (zonder boot camp, eindelijk verlost van die klote OS X laugh :D, MS Windows 10 werkt 10x beter).

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
Timo BeckmanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-4-2009
Laatste: 1-1-2023
Berichten: 187
20-11-2016 13:13
Het is een tijdje geleden dat ik hier het 1 en ander heb gedeeld.

De 1ste blog post betreft het fase corrigeren via Allpass filters (old school Meyer style maar dan via een digitale processor waar Meyer via de analoge weg werkte tot voor kort).

timobeckmangeluid.wordpress.com/2016/10/24/once-upon-a-time/

De 2de blog post betreft een voor mij nieuwe manier van werken nm. FIR.

In deze post zie je de 1ste experimenten betreffende het werken met deze techniek en de "gevaren" tot het maken van Fuck-ups.
Ik heb in de eerste paar voorbeelden het systeem redelijk extreem fase en frequentie recht getrokken wat op 1 mic positie behoorlijk indrukwekkend lijkt tot dat je de 2 andere mic posities bekijkt. Wat op de onax mic positie "to good to be true" lijkt blijkt dus idd niet zo'n goede keuze te zijn. Deze post word naarmate ik verder experimenteer met deze techniek ge-update.

timobeckmangeluid.wordpress.com/2016/11/13/a-little-update/

De reden voor mij om FIR te gaan betrekken in mijn werk heeft te maken met het samen stellen van een "advanced training meten" en dat ik sinds kort distributeur ben geworden van een speaker merk wat oa. werkt met FIR gestuurde systemen dus is het een soort van nodig dat ik weet hoe het e.e.a. werkt al gaan de mannen die dit merk ontwikkeld hebben een stuk verder dan dat ik op dit moment kan/wil gaan........
Distributeur van SMAART7di Smaart V8 (Rational Acoustics) ISEMcon meet microfoons Fulcrum Acoustic (alleen voor Nederland).
Timo BeckmanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-4-2009
Laatste: 1-1-2023
Berichten: 187
27-4-2018 19:42
Een stukje werk met betrekking tot fase. Wat is fase? en wat gebeurt er met het fase display op het moment dat je de mic verplaatst zonder opnieuw te synchroniseren......
Daarbij blijkt het resultaat na het verplaatsen een soort van verklaarbaar......

timobeckmangeluid.wordpress.com/2018/04/27/phase-what-the-heck-is-phase-part-2/
Distributeur van SMAART7di Smaart V8 (Rational Acoustics) ISEMcon meet microfoons Fulcrum Acoustic (alleen voor Nederland).

Terug naar forum Reageer (zonder quote)